2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Knoeperharde veerpoot rechtsvoor
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 24 november 2009 02:57 PM
  [ # 16 ]

Lijkt me ook de bol. Snelste check is even wisselen, maar 99% kans dat je toch aan de nieuwe bol moet.

Bij weinig tot geen hobbels rijdt de XM dan gewoon op drie wielen (rechtsvoor doet dan niet echt mee), bij steviger hobbels komt er wel druk op het vierde wiel en dan merk je dus pas dat die niet veert.

Bij een bocht naar links zul je ook meteen merken dat rechtsvoor hard is.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 24 november 2009 03:00 PM
  [ # 17 ]

Lijkt dan toch wel je bol te zijn idd.
Veerschotel wel goed nog ?

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 24 november 2009 07:06 PM
  [ # 18 ]

Het is vooral de hydractive die de boel in softe stand opvangt. Bij hard remmen, bochtenwerk enz. gaat de middelste bol er tussenuit en veert de auto dus op de band…

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 28 november 2009 12:13 AM
  [ # 19 ]

Bollen laten vullen/vernieuwd, spoelolie erin en hij rijdt weer fantastisch!!!

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 28 november 2009 12:51 AM
  [ # 20 ]

Na ongeveer 3000 km. weer vervangen door gewone LHM…

S

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 28 november 2009 01:19 AM
  [ # 21 ]
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

Bollen laten vullen/vernieuwd, spoelolie erin en hij rijdt weer fantastisch!!!

En? Was de rechter voorveerbol inderdaad overleden, of alleen maar heel leeg?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 28 november 2009 10:24 AM
  [ # 22 ]

Ja ik weet het. Hij gaf aan ca 4 tot 5000 km.

En de rechter veerbol was idd helemaal leeg. Hij gaf nog een fontein van LHM toen die eraf kwam. Nu alleen even afwcahten of alles weer wat gangbaarder word. Je voelt hem soms echt uit de sportstand schieten. Had mijn vorige v6 ook last van trouwens.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 28 november 2009 01:32 PM
  [ # 23 ]

Dat klinkt toch meer alsof de bol overleden is…

Groetjes Erik!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook