Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Voor wat betreft de lak sluit ik me bij H@ns aan. De laklaag van Citroens zag er af fabriek soms behoorlijk sinasappelig uit. In elk geval bij de 2CV, verbaasd me niets dat het bij een DS ook zo is. En LHM zit er in met ingang van september ‘66, de ombouw van LHS naar LHM kan dus wel kloppen.
Nou nog iemand die valt voor eerste lak en oorspronkelijk interieur. Iemand in met geld in Japan of zo.
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 22-09-2013
- C6 (2005-2012) V6 HDi 240 Biturbo Exclusive
- ID/DS DS23 Pallas I BW
- ID/DS DS23 Pallas I Hydraulique
Vraag me af (mede gezien de kritiek die hier wordt geplaatst)of er nog Citroens zijn van het bouwjaar (1966) niet gerestaureerd cq overgespoten?? De prijsstelling van €32.500 lijkt me tamelijk aan de hoge kant voor een auto in deze (lak?) conditie.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er worden nog jaren 50ers DSen gevonden met originele lak, dus ik denk dat ze er wel zijn.
Ze zullen niet in nieuw staat zijn, maar ongerestaureerde auto’s zijn er nog wel.
Ik ken deze auto sinds 2007. Toen was het inderdaad nog een LHS wagen ergens in 2008/2009 is ze omgebouwd naar LHM. Deze auto is in ieder geval niet overgespoten door DS Advies. Als dit al is gebeurd dan moet het daarvoor geweest zijn.
In het echt overigens ook een erg mooie en originele auto.
Deze is te erg, zeker voor de prijs die er bij staat….
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Wel unique…
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Met airco, dat dan weer wel. Een pickup op basis van een break vind ik nog wel iets hebben. Dit is echt te erg voor woorden.
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
ik vind hem verschrikkelijk en krijg zo’n polyester-buggy gevoel (en dat is niet best).
De pick-up van “duivenkeet” daarentegen vind ik wel goed gelukt.
gr giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
100 ruggen..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Ik zou bij 10.000 nog op de grond liggen van het lachen
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
jaja op het gevaar af van smaak en twisten en subjectief enzo..even deze feitelijke vraag: wat zijn dat nou eigenlijk voor unique velgen
? en hoeveel ruggen hebben we het dan over?
[Break 20 Familiale ‘71]
Dat zijn Wolfrace velgen, stond jaren 80 onder veel auto’s.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Nog even over die DS 21 Pallas uit ‘66 die voor 32k te koop staat: er zijn vast mensen die er extra geld voor over hebben dat de auto nog de originele lak heeft (als dat echt zo is). Maar als je zoveel waarde hecht aan originaliteit, dan wil je toch geen auto die omgebouwd is naar LHM? Vreemde keuze.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Die ombouw kan zo goed als onzichtbaar zijn en bespaart een hoop periodiek onderhoud. Kan er me toch wel iets bij voorstellen.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Zaterdag de vier ds’en bij The Gallery in Brummen eens bekeken. Een echte cabrio, een tot cabrio omgebouwde, een 23 ie en een Le Dandy. En ja… elke keer weer zien ze er daar in Brummen op de fotootjes veeeeeeeel mooier uit dan in het echt. De 23 ie stond buiten en maakte desondanks een watte stoffige indruk . De cabrio oogde redelijk, alleen hadden ze zo’n beetje zes spuitbussen cockpitspray op het dashboard leeggespoten en zagen de voorstoelen er een beetje vreemd uit. Alsof ze door een amateurbekleder van wat overgebleven lappen leer waren voorzien. De omgebouwde cabrio, met Pools kenteken (!), was een lachertje. Het linkerachterspatbord bijvoorbeeld was net zo strak als een poffertjespan… En dan de Le Dandy. Tja, ik was eerlijk gezegd op slag verliefd op die wagen. Prachtig wat een auto. Het is dat ik geen 130 mille in de achterzak had… Alleen dan wel weer jammer van al die kleine beschadigingetjes. Voor dat geld hoeft dat toch niet?Toch… maar weer ‘ns een staatslot kopen en hopen. De Le Dandy zal mooi staan naast m’n Coopertje…