Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ai, zo zie je maar weer dat op sommige foto’s een slechte auto er perfect kan uitzien.
Laat je hem staan of ga je de uitdaging aan?
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Laat maar staan Han, als je dat niet direct zo rigoreus aanpakt als bijvoorbeeld SPAM, dan ben je 70 als ie klaar is.
Zonder dollen, dit ziet er erg slecht uit, had ik niet gedacht. Ik zou toch iets meer uitgeven. Een rijdend “verbeterproject” moet haalbaar zijn voor een 3 mille en dan kun je gelijk zweven. Een auto die helemaal tip-top is, is onbetaalbaar en ook minder leuk, toch?
Succes met je nachtje slapen, maar ik zou er niet van wakker liggen…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Ik heb er niet mee gereden, dus hoe het schakelt en loopt weet ik niet, maar er kan technisch ook nog van alles mee aan de hand zijn. Wat me wel opviel is dat zij vijf minuten nadat de motor was uitgezet van voren al door de knietjes was gegaan, wat duidt op verregaande slijtage van de voorste veercylinders of interne lekkage ergens volgens mij.
Op de eerste foto’s van deze dame lijkt zij er nog vrij gezond uit te zien, maar als je haar onder het rokje kijkt krijg je tranen in de ogen en lijkt euthanasie de beste oplossing. Misschien is er iemand die de neus kan gebruiken want dat is nog wel te redden, al zal dat ook het nodige laswerk vergen. De kofferbodem leek nog wel intact maar aan de hoeken is al gelast.
Al met al is deze dame wat mij betreft niet meer de moeite van een restauratie waard. Ik weet uit ervaring dat als je de zaag of schijf er op zet, dan begint het feest pas echt goed en kom je zaken tegen waarvan je spontaan gaat snikken, overgaand in schokschouderen. Je kruipt in een veilig hoekje en hoopt dat het snel weer over gaat.
Ik heb eens een Jaguar MK2 gerestaureerd, iedereen lekker in de zon, aan het strand en in het water, terwijl ondergetekende onder een roestbak lag. Dat is nog niet eens leuk als je 30 bent, maar op mijn gezegende leeftijd is dat pure ellende. Ik hoop dat deze dame nog een zoveelste kans krijgt, maar dan zal er iemand moeten komen met een enorme lange adem, een buitengewoon groot doorzettingsvermogen en een buitenproportioneel enthousiasme en uiteraard heel veel vaardigheden.
Gewoon een ” normale ” prijs voor de aageboden ID , een ID of DS vinden voor rond de : €1000,00 met weinig of geen werk die bestaan alleen in Utopia , daar is namelijk iedereen altijd al naar op zoek
Denk dat je het niet gaat redden onder de : €3000,00 , en dan nog heb je er werk aan , de meeste DSen in die prijsklasse hebben achterstallig onderhoud in de zin van : lekzakken , flexpijpen , motorsteunen en inwendig lekkende stuurhuizen
Het idee van een DS in goed restaureerbare staat voor rond een rug zou ik maar gewoon laten varen , aan het eind van de rit ben je vaak een illusie armer en een bittere ervaring rijker , een goede basis vinden voor onder de 2 mille valt nog niet eens mee , laat staan een tweede neus , weliswaar slechts een IDtje maar toch , die vind je alleen in staat van ontbinding voor een grijpstuiver of als derde hypotheek op het tweede huis
Weet er wel in de Belgische Ardennen een paar te staan , goede basis , geen of weinig laswerk , en al jaren stil gestaan , wel droog en verwarmd , maar niet gelopen of mee gereden , dus veel achterstallig onderhoud
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Ik heb vanochtend ook gebeld met de garage.
Hij vertelde inderdaad dat er nogal wat aan gedaan moest worden. De foto’s van Han zeggen veel ...
Ik heb te weinig ervaring (lees: geen ervaring) om dit op te pakken…
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Han S schreef:waterman schreef:Han S schreef:ik ben 67 en ik wil geen vijf jaar meer werken aan een dame van franse afkomst, ik wil rijden en zweven..
Botte opmerking 1: Dan zal je een goede DS moeten kopen
Botte opmerking 2: Je weet wat die kosten Han….Ik ben het 100% met je eens en dat botte ben ik als West Fries helemaal gewend. Ik hoop nog eens een DS te vinden met motorische en/of mechanische problemen, daar draai ik de hand niet voor om, maar al dat laswerk is wel wat veel. En ik heb momenteel veel spullen te koop staan, mocht dat goed lukken dan koop ik die hele mooie voor een 10 a 15 mille.
Sorry, ik weet niet of ie motorische of mechanische problemen heeft…
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Sierlijsten van deze auto zitten lager dan orgineel. Bekleding ziet er ook apart uit.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
DriverD schreef:Sierlijsten van deze auto zitten lager dan orgineel. Bekleding ziet er ook apart uit.
Ok. Zal wel. De remblokjes af fabriek zullen er ook wel niet meer aan zitten…
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Wat is dat nu weer voor een kromme vergelijking? Dat de remblokken ooit vervangen zijn, lijkt me normaal. Niet iedereen herkent sierlijsten die lager geplaatst zijn. Kan een aanwijzing zijn dat er meer aan de auto gebeund is….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
DriverD schreef:Wat is dat nu weer voor een kromme vergelijking? Dat de remblokken ooit vervangen zijn, lijkt me normaal. Niet iedereen herkent sierlijsten die lager geplaatst zijn. Kan een aanwijzing zijn dat er meer aan de auto gebeund is….
Snap ik, maar ik zie hier auto’s voorbij komen die de helft wegen van toen ze uit de fabriek kwamen, omdat de andere helft eraf geroest is, daar hoor je niemand over behalve “leuk projekt”, ik post een (naar mijn idee) knappe, en er is 4 minuten later alweer een purist die valt over de hoogte van de sierlijsten.
Ik denk dat er geen een ID/DS op de wereld bestaat die er goed uitziet waar nooit wat aan gedaan is, of heb ik het mis ? Tenzij we het over de “leuke projekten” hebben..En dat iemand dan (per ongeluk?)in zijn ijver de sierlijsten te laag gehangen heeft of het interieur opgeknapt/gemodificeerd heeft is dan toch alleen maar jammer cq meegenomen ??
Daar meteen een auto op neersabelen is naar mijn smaak hetzelfde als zeggen dat de banden te hard opgepompt zijn, en haalt de lol van dit “spot” draadje er wel een beetje af moet ik zeggen. Een paar pagina’s geleden ging het er hier ook al zo aan toe, en toen heb ik besloten deze auto (nog) maar niet te posten, nu doe ik dat wel, en krijg onmiddelijk weer het idee dat ik in het ID/DS wereldje eigenlijk niks te zoeken (wil) hebben als er zulke botte reacties komen.
, het wendt hoor Jaapj
.komma
JaapJ schreef:DriverD schreef:Wat is dat nu weer voor een kromme vergelijking? Dat de remblokken ooit vervangen zijn, lijkt me normaal. Niet iedereen herkent sierlijsten die lager geplaatst zijn. Kan een aanwijzing zijn dat er meer aan de auto gebeund is….
Snap ik, maar ik zie hier auto’s voorbij komen die de helft wegen van toen ze uit de fabriek kwamen, omdat de andere helft eraf geroest is, daar hoor je niemand over behalve “leuk projekt”, ik post een (naar mijn idee) knappe, en er is 4 minuten later alweer een purist die valt over de hoogte van de sierlijsten.
Ik denk dat er geen een ID/DS op de wereld bestaat die er goed uitziet waar nooit wat aan gedaan is, of heb ik het mis ? Tenzij we het over de “leuke projekten” hebben..En dat iemand dan (per ongeluk?)in zijn ijver de sierlijsten te laag gehangen heeft of het interieur opgeknapt/gemodificeerd heeft is dan toch alleen maar jammer cq meegenomen ??
Daar meteen een auto op neersabelen is naar mijn smaak hetzelfde als zeggen dat de banden te hard opgepompt zijn, en haalt de lol van dit “spot” draadje er wel een beetje af moet ik zeggen. Een paar pagina’s geleden ging het er hier ook al zo aan toe, en toen heb ik besloten deze auto (nog) maar niet te posten, nu doe ik dat wel, en krijg onmiddelijk weer het idee dat ik in het ID/DS wereldje eigenlijk niks te zoeken (wil) hebben als er zulke botte reacties komen.
Maak je niet druk , het is een mooie DS , maar begrijp Driver D wel , als je een DS restaureert en de lijsten te laag monteert dan heb je er of weinig kaas van gegeten en dat zou iets kunnen zeggen over de algehele staat van de auto , of je probeert de niet zo netjes vervangen deurbakken te verdoezelen , en in beide gevallen is de vraagprijs van bijna 12 mille best aan de prijs
Er moet natuurlijk wel gezegd worden dat een goede DS vinden niet meevalt en een goede basis ook met een loep gezocht dient te worden , zeker wanneer je budget niet helemaal goed bij de prijzen van nu past
Ik denk ook wel eens : ” wat heb ik in het ID/DS wereldje te zoeken ” en er zijn ongetwijfeld veel ID/DS rijders die zich afvragen wat ik er in godsnaam doe , maar ik leef voor mezelf en niet voor een ander , als ik het naar mijn zin heb is dat goed , als een ander zich daaraan stoort is dat verder niet mijn probleem , dat leeft een stuk makkelijker hoor
Ik zeg wat ik denk en daar kan niet iedereen even goed tegen , zal wel iets Haagsch zijn
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Het is inderdaad een prachtig exemplaar, maar de sierlijsten gingen er bij mij af en naar de goede plek en maar hopen dat ze gelijmd zitten. Ik vind dit een raar gezicht.
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Hier een gerestaureerde(?) DSuper5, 21 lange 5, lpg nieuw stof met hoofdsteunen bij een garage met een (voor mij) erg goede reputatie: http://www.autorenaissance.nl/Xtra-photopages/50/DS5.html
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 25-01-2004
- ID/DS DS20 Pallas
- 2CV kitcar
Ik vind die met de sierstrippen op de “verkeerde” plaats niet gek uitzien.
Het verbindt de lijn voorbumper/achterbumper met elkaar.
Als het zou zijn om de deurreparatie te verhullen, dan vind ik het knap dat die reparatie exact op die lijn uitkwam.
Over purisme valt nog heel wat te schrijven. Voor sommigen moet het vervangingsblik ook uit de tijd zijn van toen. En dat terwijl het staal van toen ook al miljoenen jaren oud was en andere dingen zijn geweest.
Ooit, ooit, ooit zal ik het snappen. Ik heb al kennis genomen van de hydrauliek. Niet dat ik dat dan ook snap.