Een gevalletje: als het te mooi is om waar te zijn, is het niet waar?
Ik heb de mogelijkheid om een ‘67 DS 21 Cabrio te kopen, auto staat in Engeland. Auto is destijds aan een dame cadeau gedaan, die nu gescheiden is en ‘m als herinnering aan haar ex niet wil houden. Ze is oorspronkelijk Duitse, en woont en werkt nu in GB, waar een linksgestuurde auto ook niet ideaal is natuurlijk.
Daarom verkoopt ze ‘m aan € 14.000
Als ik de foto’s bekijk (https://drive.google.com/folderview?id=0B1w2w1egLfVcTDhJajd3SnN2VHc&usp=sharing) dan geloof ik het eigenlijk niet. Deze auto kan, afgezien van de kleur, veel meer opbrengen me dunkt.
Ze wil ofwel de koop sluiten in Lancaster, bij de auto zelf, ofwel via http://www.pkm-express.com/index.html.
Wat denken jullie?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ha, daar is ie weer….. oplichter….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bekend geval?
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Lijkt me duidelijk
Wat als je dan daadwerkelijk naar Lancaster zou rijden? Je koopt toch geen auto voor je ‘m in real life aan een aantal tests hebt kunnen onderwerpen?
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Wie niet waagt niet wint !!!
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Ja, deze advertentie duikt af en toe eens op. Ik heb deze al eens een tijdje aan het lijntje gehouden zodat er ook eens mensen met hun voeten spelen.
Waarom is het een oplichter , vanwege de aangeboden wagen (staat , originaliteit) of anders ...?
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je kan geen DS cabrio kopen voor 15k. (tegenwoordig al bijna geen nette berline meer)
Een nette replica kost al 50-60k. Een originele cabrio 150k.
Deze auto heeft de verkoper niet eens in bezit. Ze hopen met een zeer lage prijs iemand te vinden die de gok wel wil wagen.
Het verhaal (waarschijnlijk in gebrekkig Engels) zal gaan dat ze niet bij de auto zijn of iets dus je kan niet komen kijken. Oftewel je mag geld overmaken en dan wordt de auto op transport gezet.
Zo zet je dus overal en ergens een hele hoop van die auto’s online in de hoop dat er iemand zo naïef is om geld over te maken, dat zie je dus nooit meer terug.
Deze foto’s zijn met deze prijs al eerder voorbij gekomen. Ik dacht dat de auto toen in België stond.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
vtske schreef:Wie niet waagt niet wint !!!
Te mooi om waar te zijn dus.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Klassiek geval van oplichting. Zogenaamde LHD auto in Engeland, en doordat het geen RHD is, daardoor niet te verkopen. Eerst geld overmaken naar tussenpersoon (die een verdomd goede fake website heeft als een Logistieke dienstverlener) naar een bankrekening in het oostblok, en klaar komt Kees.
Wij kennen mensen die op exact dezelfde manier €25.000,- zijn kwijtgeraakt aan een camper, ook uit de U.K.
Oost west, BMW is ook niks…....
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Ik snap die prijs niet., ik zou dan voor de SM gaan.
Ik snap soms de waarde van een DS niet. Waarom is deze in ene zoveel waard? Vergaap je ook eens op de andere bijzondere auto’s in deze collectie, daar kun je in verdwalen!
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het is een schatting voor de veiling.
Als de DS volledig gerestaureerd is dan zijn dit niet eens gekke prijzen.
De auto ziet er origineel uit.
Behalve de blauwe vloerbedekking icm zwart leer. En de te moderne banden.
Een RHD zal de prijs ook omhoog helpen, deze zijn nu eenmaal veel zeldzamer.
Vergeet ook niet dat we hier het topmodel aangeboden wordt, ook net even wat gewilder dan een DSuper5 bijvoorbeeld.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
de chevrons op de kofferklep lijken mij niet origineel, erg ronde vormen. Typisch voor Britse versies?
Lelijke boxen op hoedenplank…
@Arjan: ‘topmodel’, maar dan zonder BVH.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ach ligt aan je invalshoek toch?
Je heb wel met een BVM een versnelling meer, dus dat zie ik wel als upgrade.
Technisch is een BVM natuurlijk wel eenvoudiger dan een BVH.
Was het niet een keuze voor de klant, maar de prijs hetzelfde?
De BVA was natuurlijk wel duurder…
Wat mij betreft allemaal het topmodel ondanks welke bak erin ligt.