Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Was die vroeger toen nog in Utrecht niet eens op CitroMobile te zien?
Die heeft lang bij Renard in de etalage gestaan. Een DS koets op een landcruiser.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
In de jaren 70 zag je wel vaker van dit soort hippie-kunst op auto’s - nou ja, de prijs is er ook naar. Van de andere kant: eens een keer een IE halfautomaat zonder de Pallas-uitrusting, zie je niet zo vaak. (Of die IE nog werkt is natuurlijk maar de vraag bij een auto op lpg.)
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het injectie systeem kan op benzine nog gewoon werken, maar als je op LPG rijdt waarschijnlijk niet. Dat zou je zomaar eens 20 pk kunnen kosten.
Ik weet ook niet of je de auto zo met LPG installatie kan importeren in Nederland…
Zo’n D-jetronic kan prima werken naast de LPG.
In België zijn de LPG eisen nogal wat strenger dan in Nederland: Iedere jaar verplichte keuring, zelfs bij een old-timer, met een lekkage test en controle op de werking en om de 6 jaar afpersen van de LPG tank en daarbij ingebouwd door een geaccrediteerde installateur die moet toezien dat alles volgens de normen is en dat in een 6 pagina lang formulier moet vastleggen met van vrijwel elk onderdeel merk en goedkeuringsnummer etc. . Daarom staat deze DS nog op “gewone” platen.
Als je die in Nederland invoert moet je langs de RDW voor de LPG goedkeuring. Er zijn in Nederland 4 LPG installateurs die een Belgische toelating hebben, die zullen je dat wel in detail kunnen vertellen.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Het injectie systeem kan op benzine nog gewoon werken, maar als je op LPG rijdt waarschijnlijk niet. Dat zou je zomaar eens 20 pk kunnen kosten.
Als het een oud, ongeregeld, systeem is met een gasmengstuk op de inlaat dan ben je ook als je op benzine gaat rijden zomaar 10% van je vermogen kwijt. Op gas komt daar nog een 10% bij dus dan mis je 20% van 125 DIN pk bij een 21 IE
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Voor een rustige genieter maakt wat vermogensverlies niets uit. Op gas rijdt mijn ID19 voor mij in de praktijk vlot genoeg. (Volgens de 20% berekening zou die maximaal 64 paarden hebben, per kilo net zoveel als een 2CV).
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb mijn Id19b, een ‘67-er op LPG, een keer op de vermogensbank gehad. Dat had nog heel wat voeten in de aarde, want een hydrauneumaat laat zich niet lekker vastsjorren. Die auto, voorzien van de DV-motor met de enkelvoudige Solex 34 carbu haalde op LPG 66 pk en op benzine 70 pk. Zonder het gasmengstuk kwamen we op benzine op 73 pk. Fabrieksopgave was 75 pk dus dat was een prima vermogen. Topsnelheid, al duurde het heeeeeeeel erg lang, lag (mede door die geweldig lange 4e versnelling in de ID19b, lag op 160 km/h. Ik hield om hem heel te houden een kruissnelheid van 150 km/h aan. Bij de 21IE kon je kruisen op 170-180 km/h en lag de top eigenlijk altijd rond de 185 op LPG en 195 op benzine. Die haalde op LPG, met een goed afgestelde installatie en een mengstuk op LPG 110 pk en op benzine 120 pk. Zonder mengstuk haalden we, mist de D-jet écht perfect was en er een goede ontsteking inzat, 125 pk. Meer zat er niet in.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Even een huishoudelijke mededeling, het is NIET toegestaan je eigen waar te posten.
Met rood dashboard Alleen in 1972
https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/61556/18387469?pid=0
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Zou mijn vader zijn demo, kunnen geweest zijn,heeft deze ook gereden.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
citroen23 schreef:Met rood dashboard Alleen in 1972
https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/61556/18387469?pid=0
€9500,-... Valt mee voor één van de fijnste uitvoeringen. 21IE met 5-bak.
Daarmee is dan ook niet gezegd of hij gegund wordt voor 9500.
Ik denk eerlijk gezegd van niet.
To err is human, not to err is divine.
@Citroensmgz
Precies…............Nieuwe ronde dan maar ?
https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/62359/18558682?pid=0
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.