Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Leuke auto. Zeker in de combi IE en non-Pallas. Staat ook op http://www.dsclub.nl, volgens mij.
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ja dat is em!
Moet wel zeggen dat die DS er niet zo goed uit ziet als op de foto doet lijken. Maar dat zal de rede zijn dat de verkoper mij een lagere prijs noemde dan wat in de advertentie staat. voor 5500 heb je em wel denk ik.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
GeraldDSuper schreef:Leuke auto. Zeker in de combi IE en non-Pallas. Staat ook op http://www.dsclub.nl, volgens mij.
Waarom vind je dat eigelijk een leuke combi?
Een Pallas bied toch alleen maar meer waarde tov een non Pallas? Beter stoelen en isolatie etc…
Ik begrijp wel dat het een veel zeldzamere verschijning is, meestal werd een injectie verkocht in een Pallas uitvoering.
Hier staat overigens een soort vergelijkbare auto qua budget, maar dan een 23 IE in Pallas uitvoering:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m643804370-citroen-ds-ds-23-inj-pallas-inj-1973.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
Deze stond van de zomer nog voor 11,5 k te koop.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik ben het wel met GeraldDSuper eens hoor. Non-Pallas hydraulique met een vlotte motor is toch eigenlijk wel de leukste DS. Alleen dan weer jammer dat er gas in zit - blijft er van het extra vermogen van de injectie niets over en bovendien risico dat ‘t spul door te weinig gebruik ook uiteindelijk niet meer functioneert. Da’s dan weer jammer. Maar goed, voorlopig hou ik ‘t even bij de CX.
Die 23IE met vijfbak is natuurlijk de ultieme snelweg DS, opeens kreeg de DS daarmee alsnog het imago van een road burner.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
break23m schreef:Ik ben het wel met GeraldDSuper eens hoor. Non-Pallas hydraulique met een vlotte motor is toch eigenlijk wel de leukste DS.
Waarom dan leuker als een Pallas?
Of alleen maar omdat het lichter is?
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nee, mooier, simpeler, puurder. Minder ‘gedoe’ aan de buitenkant, gewoon lakwerk in het zicht aan de binnenkant. Meer rij-ijzer dan huiskamer op wielen. Wil niet zeggen dat ik een goede Pallas met een leuke specificatie zou laten lopen tegen de tijd dat ik weer op zoek ga naar een DS hoor.
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De snelste, fijnste en meest debiele ds die ik ooit voor mezelf had was een 67’er ID19b met een DS23 injectie motor met cx 2400 gti kop en uitlaatspruitstuk, 5 bak met een 5e versnelling van een Dsuper. Woog niets, ging als de rook en niemand had het door.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10322
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wat is het verschil tussen een 23ie kop en een 2400 gti kop? Zo op het oog zien ze er hetzelfde uit.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Grotere uitlaatklepjes en het spruitstuk (uitlaat) is veel gunstiger.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10322
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik snap het. Was de ANWB trouwens ook maar zo snel!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 09-06-2009
- CX Athena
- XM 2.0 16V Berline
waterman schreef:De snelste, fijnste en meest debiele ds die ik ooit voor mezelf had was een 67’er ID19b met een DS23 injectie motor met cx 2400 gti kop en uitlaatspruitstuk, 5 bak met een 5e versnelling van een Dsuper. Woog niets, ging als de rook en niemand had het door.
He had a great devotion to the Goddess Athena, who he believed guided him at key moments in his life (Proclus, 412 AD)
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220473/
dsuper 21 1973
bx 16 1993
bx 16v 1991
bx custom 1990
De volgende fouten zijn geconstateerd:
U heeft geen toestemming om dit uit te voeren
??? Link werkt niet bij mij….
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Bij mij ook niet.
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Bij mij ook niet, maar vanmorgen nog wel en het gaat over een D Super 5 welke op dit forum te koop is voor 2000 euro: