Maar ik heb begrepen dat polyester ook niet probleemloos is.
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Wat kost het mooi overspuiten van twee voorspatborden en de motorkap eigenlijk ongeveer?
Osmose Arjan en het niet strak blijven op termijn heb ik begrepen.
takkie swee schreef:Wat kost het mooi overspuiten van twee voorspatborden en de motorkap eigenlijk ongeveer?
Het spuiten op zich is een klusje van niks, maar het hangt af van wat er gedaan moet worden voor het spuitklaar is. Zo was ik zaterdag bij een vriendje en die heeft de hele DS zelf voorbewerkt, strak gemaakt en alle delen spuitklaar naar de spuiter gebracht, die alles netjes in de lak heeft gezet met ook blanke lak er overheen. Kosten 600 euro en dat vind ik heel erg goedkoop.
Ik was bij een goed spuitbedrijf en die noemt 4000 euro voor het spuiten van een klassieke auto.
Opvallend zijn se prijsverschillen en de verschillen in kwaliteit, ook bij nieuwe auto’s. Ik zie bijvoorbeeld dat een nieuwe Peugeot of Renault loeistrak in de lak zit, terwijl een nieuwe Opel meer op een sinaasappel lijkt.
Ik doe het zelf en dat valt lang niet mee met de moderne lakken.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Voor strak maken en spuiten voor een DS en CX is 3500 euro een goed uitgangspunt punt.
Kan iets meer of minder zijn,maar 4000 is wel max.
Een kameraad van mij heeft meer dan 20000 betaald ,maar dan praat je over heel ander werk.
En dat gaat mij net iets te ver
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Dus al met al een hoop centjes, ook alleen voor spatborden met motorkap. En dan moet je maar hopen dat er geen kleurverschil is met de rest van de auto.
@Han het rechter achterspatbord dat dus van plastic is, lijkt idd iets af te wijken, eerst dacht ik dat de rechterachterdeur niet correct was afgehangen. Maar het plastic week een beetje….
Wat mij ook is opgevallen is dat met name die polyester achterschermen vrij dun zijn en het exemplaar dat ik mocht proberen paste ook niet goed. Als je naar polyester auto’s kijkt als de Bristol bijvoorbeeld, dan zie je polyester delen van wel meer dan een centimeter dik.
Zondag is het klassiekerdag in Lelystad, zullen er wel een paar polyester auto’s staan, zal eens goed kijken hoe dik dat spul is.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een bristol is van aluminium….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je hebt gelijk, ik ben in de war met een Jensen en dan het oude type, CV8 of zoiets.
takkie swee schreef:Wat kost het mooi overspuiten van twee voorspatborden en de motorkap eigenlijk ongeveer?
Zonder zelf iets te doen reken 200€ tot 400€ per deel(of vlak).
Een deel is de grote van een standaard deur zeg maar, dus dat voorspatborden is 1 deel ,die motorkap is best groot dus kan het zijn dat ze daar 2 delen in zien (een dak is bvb. 2 delen)
Voor die prijs heb je dan onberispelijk werk zonder kleurverschil, tenminste dat mag je verwachten.
Han Polyester hoeft niet dik te zijn, bij Matra bvb. is 2-4mm de gangbare maat.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Ik heb een mooie DSpecial op het oog.
Geen roest, mooi in de lak en ongelaste bodem.
Motor DY3, heel netjes en.. en nouja, alles lijkt goed.
Als ik er mee rijdt en je stuurt voel je een hele lichte ‘klik’ , er is eigenlijk geen weerstand, speling of zoiets, alleen dus een klik
” Ja” , zegt de verkoper, (een ervaren DS monteur overigens) ” dat hebben ze allemaal”
Zoveel ervaring heb ik niet met DS-en (paar ritjes slechts) maar dat is me nog nooit opgevallen
Klopt het of wat zou dat nog kunnen zijn? Stuurhuis is natuurlijk wel een serieuze zaak.
Ik zoek nog een expert om mee te gaan kijken alvorens serieus te bieden natuurlijk, maar was benieuwd hiernaar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Misschien een optie om in overleg een Citrotech stuurhuis in te laten bouwen, dat stuurt gewoon veel fijner.
Wellicht kan je dan een leuke deal maken.
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Stuurt veel fijner…. kun je dat uitleggen?
Citrotech reviseert stuurhuizen maar wat maakt dat ze fijner sturen?
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Citrotech maakt ze nu beter als nieuw, zij hebben nu de machines die ze in de jaren 50,60,70 niet hadden om de cylinders haarfijn af te draaien.
Kijk maar even op de website, daar staan wat filmpjes met uitleg
Met een Citrotech stuurhuis stuurt een DS echt veel strakker.
Andere bedrijven reviseren ook wel, maar niet op dezelfde manier, in de praktijk komt dat vaak neer op wat ringetjes vervangen, nieuwe hoezen en een laagje verf…