Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
laagdak en c-matic ? das apart… is dit dan een late ‘76 model (uit ‘77), met als eerste een c-matic ?
dacht dat alleen de hoogdak Prestige een c-matic optie had… zowiezo zeldzaam al.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dit is 1 van de laatste laagdaks.
Dus zeer zeldzaam ivm met c-matic.
Maar wat heeft hij met de bovenkant van de deurpanelen gedaan…...
RVS strips met parkers…..
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Er staat op facebook een opknapper te koop voor 1750 en ik denk dat je hem voor minder ook hebt:
kijk dat is mooi van cx basis!!!
Ja, volgens mij hebben ze wel meer reproductie dingetjes geklust.
Zo zijn er nu ook weer lekzakken voor veercilinders met een diameter van 37mm beschikbaar.
Sweet!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi product, ik vermoed dat ze dat binnenkort wel naar Nederland meenemen
Ze hebben zeker meerdere onderdelen nagemaakt.
Zo hebben ze bijvoorbeeld diverse slangen sets voor bijvoorbeeld KVS of lucht. Ze hadden/hebben ook een RVS uitlaat voor Turbo, gelijk aan origineel.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Was deze mooie frisse vroeg ONK CX al lang gekomen? Het is geen goedkope auto maar denk wel een nette vraagprijs voor dit exemplaar
https://www.autowereld.nl/citroen/cx/2-2-2200-comfort-27670958/details.html
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
duur grapje voor een 2200
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Lekker met zo’n drie-cijferige DOT-code op de banden. Minimaal 27 jaar oud…
Voor dat geld hadden ze die deuk in het spatbord RA ook wel even kunnen laten restylen.
Tja, maar wel een auto in een erg nette conditie. Dat interieur is erg fraai. Nieuwe bandjes moet je er gewoon bij krijgen voor die prijs.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Apprentice schreef:Voor dat geld hadden ze die deuk in het spatbord RA ook wel even kunnen laten restylen.
Ja, dat begrijp ik niet. Zonder deuk verkoopt vast en zeker makkelijker.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De oude banden geven in elk geval aan dat er niet veel kms met de auto gemaakt zijn, minder twijfel over de km stand.
Mocht je bij de koop nieuwe bemiddelen weet je dus ook zeker dat ze echt nieuw en vers zijn en niet dat de auto er al een tijdje mee heeft stilgestaan.
Dus eigenlijk wel een fijn idee!
dan ga je ervan uit, dat de banden bij de auto horen? of zoals vaak gebeurd; er liggen ergens nog oude nos banden , en die leggen ze er op zodat het plaatje mooi klopt? denk even aan citromobile, daar kun je zeker en vast een nieuwe (nos) band kopen, en die komt dan op een oude auto. staat mooi ! ! zeggen ze dan, maar het blijft een oude band! en zegt niks over de staat van de auto. je moet in dit geval gaan kijken, en gaan rijden. dan weet je meer . en een deukje laten zitten wordt vaak bewust gedaan, een té mooie auto wekt soms argwaan.
mrep
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De banden lijken op de foto’s gebruikt, een NOS band heeft meer profiel.
Ik denk dat een set van 4x 14” XVS NOS banden bijna niet te vinden zijn, die ga je er niet even opleggen om de foto mooi te maken.
Waar een 15” XVS (nieuw stock) op een DS zo’n 250 Euro kost is het ook niet bepaald een goedkope band, 14” wordt niet meer gemaakt…