Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Palas schreef:Dat is nou weer zo’n eeuwig misverstand: de RD Turbo 2 en de TRD Turbo 2 hebben dezelfde 88kW/120 pk motor, turbodiesel met intercooler. De eerste T staat namelijk niet voor de ‘turbo’. Het verschil tussen RD en TRD zit in het uitvoeringsniveau en daarmee de oorspronkelijke prijs.
Sowieso vind ik een badge-wissel en het verkopen van een auto als een ander type dan het werkelijk is ‘not done’.
Dat de letters staan voor het uitrustingsniveau weet ik ook. Maar ik heb nog nooit een RD met turbo gezien. Geen idee of dat in andere landen wel leverbaar was (analoog aan de RI t.o.v. de GTI en TRI?). Ben met je eens dat je een auto moet verkopen met de vermelding van wat het origineel is geweest en welke verbouwing er heeft plaatsgevonden. Ik hou ook niet van typeplaatjes wissels.
Overigens is het best mogelijk dat bij invoer bij de RDW een ander type op t kentekenbewijs is vermeld dan op t typeplaatje staat. Daar zijn meerdere voorbeelden van. Het verschil tussen RD en TRD is ook niet zo groot uiteindelijk…
In Frankrijk zijn wel RD’s met Turbo geleverd.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 9429
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
René Jongejan schreef:De handmatige spiegelverstelling is ook nog van de RD, bij een TRD is deze elektrisch.
Het is dus gewoon van origine een RD.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Evan schreef:Overigens is het best mogelijk dat bij invoer bij de RDW een ander type op t kentekenbewijs is vermeld dan op t typeplaatje staat. Daar zijn meerdere voorbeelden van. Het verschil tussen RD en TRD is ook niet zo groot uiteindelijk…
In Frankrijk zijn wel RD’s met Turbo geleverd.
Bij de invoer van mijn break was de RDW-er lui, vermoed ik. Merk Citroen kon er nog vanaf. Type, variant uitvoering zijn niet geregistreerd en de handelsbenaming maakte deze RDW-er van: CX 25 Break! Zo gaat hij nu door het leven…..
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Van mijn 25 Limousine Turbo 2 heeft de RDW fijn weer een Prestige gemaakt. Met excuses en omdat het hun fout was helemaal gratis. Ze kunnen het wel!
Totaal aantal Berichten: 9429
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik zie ook progressie.
In 2002 ging ik met een CX 25 RD Turbo 2 Ambulance heen, die kreeg als handelsbenaming CX maar ook geen karakter meer.
In 2012 met een CX 25 TRD Turbo 1 en die kreeg wel de volledige handelsbenaming.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
René Jongejan schreef:René Jongejan schreef:De handmatige spiegelverstelling is ook nog van de RD, bij een TRD is deze elektrisch.
Het is dus gewoon van origine een RD.
Andere optie:
Van origine een Croisette! Volgens mij was een Croisette diesel op basis van een RD Turbo 2. Dan is er bij overspuiten gekozen voor een andere kleur.
Croisette had ook de spoiler dacht ik, RD niet vermoed ik.
Het interieur zit er namelijk in. Ook de zilveren randjes rond de verwarming en asbak.
Bovenstaande klopt, ik heb ooit een Turbo 2 diesel cx in croisette uitvoering gehad voor demontage. Was een wagen uit Belgie.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Arjan Verkade schreef:....
Andere optie:
Van origine een Croisette! Volgens mij was een Croisette diesel op basis van een RD Turbo 2. Dan is er bij overspuiten gekozen voor een andere kleur.
Croisette had ook de spoiler dacht ik, RD niet vermoed ik.Het interieur zit er namelijk in. Ook de zilveren randjes rond de verwarming en asbak.
Grote kans dat je gelijk hebt Arjan. Wat zoekwerk brengt je voor dit kenteken naar de website van Van Soest in Bosschenhoofd. En op de voorraadlijst uit die tijd (2015) staat ze met de volgende gegevens:
PN-LD-77 25 RD Turbo 2 Noir 2 1989 0111 1996 0830 Nee 2001 Ja Ja Berline 2.5 TD Diesel Handgeschakeld R 4243 VF7MANT0002NT4271 290584 Bosschenhoofd Overgespoten, was Gris Perle Croisette Ja Nee Ja Nee Nee Nee Ja Ja Nee Nee Nee Nee Nee Croisette
en deze foto waar, op de C-stijl, zelfs het woord Croisette lijkt te staan:
dat zou zo maar dit embleempje (google foto) kunnen zijn:
Er is trouwens ook nog een andere, oudere, foto in omloop en daarop is deze CX van de lichtmetalen blokjesvelgen ontdaan en zitter er serie 1 wielen onder:
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi gevonden!
2 grote zaken dus niet origineel, kleur en de uitlaat.
[Edit mod] onder aan de marktplaatspagina staat een korte link. [/Edit mod]
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Gisteren ben ik bij deze CX gaan kijken
71654687_1309925155855895_4261050441774661632_n by wout smitz, on Flickr
Het is een GTI uit 79 die al een jaar of 30 stilstaat. Rubbers vergaan, wat muizenresidu her en der. Hij is ooit overgespoten, waarschijnlijk na schade rechtsvoor en na 8 jaar zal de fantastische franse metallic lak ook wel een beetje sporen van de zuid franse zon zijn gaan dragen. Nu zitten er her en der wat krasjes en wat deukjes. maar de body is nagenoeg rotvrij. Onderaan de bijrijdersdeur zitten een paar blaasjes.
Onderkant heeft veel vliegroest en de naad bij de voetenbak links en rechts zal wat aan moeten gebeuren.
Verder hebben we hem aan het lopen gekregen met een losse pomp, hij liep een minuut mooi maar stopte er toen mee en wilde niet meer. Hydrauliek werkt, de CX komt vlot omhoog.
Alle rubbers zijn echter vergaan, de benzine zeek uit de benzineslangen van het injectiesysteem. Die hebben we dus even vervangen. De hele vulhals is verdwenen. Ik kon zo wel zien dat de tank waarschijnlijk nog mooi is van binnen.
De vraagprijs was 2500. maar ik kon hem meenemen voor 1500 omdat ik met de oprijwagen voor de deur stond. Hij zit ermee in zijn maag. Zelf kan hij er niet aan sleutelen en voor hem is het een miskoop. Als je ruimte hebt kun je er echter naar mijn idee wel een leuke onverprutste GTI van maken. Voor mij is het uiteindelijk teveel werk.
Hij heeft airco en een schuifdak. gezien de taperesten zal het dak lekken maar er zit geen roest omheen.
Het interieur is prachtig. Bruin rib met zwart dash en deurpanelen. Deze zijn vrijwel onbeschadigd, Mooie hemel ook nog.
Indien er interesse is dan kan ik contact leggen. De auto staat bij Arlon in de buurt.
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klinkt als een mooie donor voor dat geld.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/44083/13770831?pid=0
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
mooie gti alleen jammer dat dit basic bekleding is en geen airco verder een nette cx lijkt mij