Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een 2200 Super oftewel een vroege eerste serie mag best wat kosten.
Maar dan wel uiteraard zeer netjes en origineel.
Dus roest arm, frisse bandjes, net interieur en aantoonbaar bijgehouden, dan mag je tussen de 8 en 12k denken.
Persoonlijk denk ik dat dit een optie is voor een liefhebber van een vroege eerste serie in een vrij zeldzame kleur.
Een rijdend project wat uiteindelijk netjes overgespoten zal worden.
En dit alles is nog mits niet de bodem een bodemloze put is…
De prijs voor deze is lastig gezien je weinig weet over de staat van bodem.
Als het doel is goedkoop MRB vrij te rijden denk ik dat je verder moet zoeken. MRB betalen voor een benzine CX is veel goedkoper dan achterstallig onderhoud en APK laswerk.
Dagelijks rijd ik V70. En een R4 van 1976 voor de leuk die altijd klaar staat, om te rijden en voor de hobby. In dat plekje heb ik m bedacht. Originaliteit vind ik niet het meest belangrijk. Hij moet het gewoon doorn en er leuk uitzien. De kleur met dat skaidak vinden we mooi. Daarom zeg maar.
Heb veel GSA gereden en gesleuteld. Jaren terug wel
een rotte CX gehad van 1983. Dat reed wel mooi. Bang voor geen diravi ben ik niet echt, en apart kleurtje vind ik wel wijs.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je gaf eerder aan of deze CX geschikt was om dagelijks te rijden..?
Goed voor een project erbij zou ik zeggen ga gewoon kijken en let op de roest.
Dan weet je ook of het gemis van de Diravi mee valt of niet.
Prijs is afhankelijk van de staat. Als alles hard is vind ik het niet eens zo gek.
Maar dan het is wel even belangrijk dat de dorpels, kriksteunen, wielkasten, accu bak, etc, ook allemaal hard zijn.
Maar ik zou hem niet buiten laten staan…
Ergens ben ik bang dat je veel meer gaat tegenkomen dan je op de foto’s kan zien.
Als je zelf sleutelt, scheelt dat wel in de onderhoudskosten. Onderdelen zijn duur óf je moet geduld hebben en wachten tot het voorbij komt op marktplaats oid. Ik koop bijna al m’n onderdelen via marktplaats of ebay, gaat prima. Maar je hebt het niet morgen. Voor vroege auto’s zijn specifieke onderdelen lastig te vinden, dan kom je echt bij een specialist zoals Tres Beau of CX basis. Die hebben het vaak wel, maar voor een prijs. Voor latere CX-en (en dan maakt een breedspoor of een serie 2 wat mij betreft niet uit) zijn onderdelen beter te vinden. Vroege CX-en zijn helaas niet zo roestbestendig, dat maakt dagelijks rijden (of buiten laten staan) niet echt tot een goed idee. Het blok draait het best op 98, 2 liter en 4-bak kan wel, maar gaat niet echt vooruit. Een 2400 met 5-bak iets beter, maar zuipt ook prima. Een 25 GTi oid is wel echt een prima kar.
Maar, wat wil je? Een specifieke auto, of heb je bepaald budget in gedachten en wil je kijken wat je ervoor kan krijgen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Meer dat laatste, bepaald budget, en als er dan zzzxo een leuke langs komt, gaat het citrogevoel weer kietelen. Als tweede auto voor toch wel regelmatig gebruik. 9 maanden voor de deur en in de pekeltijd ergens binnen.
Hallo, is deze auto een van u ook bekend? Hij heeft schijnbaar in AutoMotorKlassiek gestaan. Ik ben vandaag wezen kijken en met mijn niet-kennersoog wel enthousiast geraakt maar twijfel ivm ontbreken van specifieke kennis!
Kan iemand mij verder helpen?
http://link.marktplaats.nl/m1527435276?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Ziet er op eerste gezicht niet onaardig uit Ron.
Je was daar wel om de hoek bij Dibert van Classique Unique. Die had een aankoopkeuring bijv. kunnen doen. En ik vraag me wel af waarom een Diepenheimse handelaar deze niet allang bij Dibert heeft neergezet, als de wagen echt zo goed zo zijn…
Enige puntje dat ik zie: aan het profiel te zien, zitten hier nog (de originele) Michelin XVS onder….... dat wordt dus minimaal investeren in vers rubber. Geen halszaak, wel handig om in te calculeren.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
o ik zie het, ja, die zit zelfs in hetzelfde dorp! Ik zal hem maandag even bellen. Dank voor de tip!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
betreft dit niet heel toevallig de oude CX van Aart Verhagen? Zo ja, kan je deze denk ik wel gerust aanschaffen, kan niet heel veel mis mee zijn…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Aart van der haagen inderdaad. Kent u hem?
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Yes, een bekende in het wereldje, zijn vriendin heeft een garagebedrijf waar ze sleutelen aan klassiekers (Classic Paradise). Denk dat je via hem of haar wel wat meer gegevens over de auto kan krijgen.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Ik weet niet zeker of er copyright op zo’n foto zit. Staat wel openbaar op FB. Anders maar verwijderen.
https://www.facebook.com/garagehydraulique/photos/a.537086926377133/1543732422379240/?type=3&theater;
Link werkt niet. De CX is terug te vinden op de FB site van Garage Hydraulique op een foto achter Leontien. Januari 2018.
Nu is ze bij Classic Paradise dus.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Paul Oud schreef:Meer dat laatste, bepaald budget, en als er dan zzzxo een leuke langs komt, gaat het citrogevoel weer kietelen. Als tweede auto voor toch wel regelmatig gebruik. 9 maanden voor de deur en in de pekeltijd ergens binnen.
Was het wat…
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Een week uitgesteld…. helaas. Hij zou een carburateur binnenkrijgen en vervangen. Dat was niet gelukt. Zaterdag opnieuw gepland. Gelukkig is iue voor mij gereserveerd..
Tegen mij zei hij dat ik deze week niet kon komen ivm drukte maar dat volgende week beter uit kwam… ik ben er wel een beetje klaar mee. Als je niet eerlijk bent in kleine dingen dan ook niet in grote… ik zou heeel goed kijken als ik jou was…