Idd. De de communicatie last te wensen over… hier ook…..
Totaal aantal Berichten: 27925
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij een auto kopen is het contact en het verhaal zo’n beetje het halve werk…
Wat is dit voor creatief geval? Chassisnuumers gewisseld? Wat mag dit kosten? Of sowieso laten staan?
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Geen plaatje…
Maar neem aan dat je over die serie 1 praat met turbo 2 motor.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ja. Rood met aftermarket klapdakje
Citroen CX 1978 met turbo 2 motor
Op aanvraag
http://link.marktplaats.nl/a1327283164?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Totaal aantal Berichten: 9414
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Daar is vanaf hier al veel over gezegd https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2078000/
Technisch gezien kan deze ombouw, maar het is wel gigantisch veel werk.
Naar mijn idee geen zuivere koffie.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
vanaf #12192 lezen
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
F.SvM schreef:Paul Oud schreef:Meer dat laatste, bepaald budget, en als er dan zzzxo een leuke langs komt, gaat het citrogevoel weer kietelen. Als tweede auto voor toch wel regelmatig gebruik. 9 maanden voor de deur en in de pekeltijd ergens binnen.
Was het wat…
Ik rij zelf zo’n 2200 4bak zonder diravi. Het is eigenlijk wel te doen. Alleen bij inparkeren en scherpe bochten vind ik het soms lastig. Veel en zwaar draaien.
Wat betreft gebruik, pekel is niet fijn voor zo’n wagen. De mijne ziet er niet uit door de lak en staat al 3 jaar buiten helaas. Maar echt veel roesten doet hij niet. Ik heb toen ik hem net had overal Fluid film in gespoten en de auto nagelopen op kale/roestige plekken en deze behandeld.
Persoonlijk vind ik een 2200 prima qua meekomen met het overige verkeer. Je kunt hem op de teller tot een 170 km/uur laten lopen. Herrie valt ook wel mee. Verbruik ongeveer 1 op 9 maar echt goed hou ik het niet bij.
Ik had ook naar deze gekeken omdat de kleur echt top is maar als ik een andere CX koop wil ik wel graag toch wel wat anders dan wat ik nu heb. Bijvoorbeeld een oranje GTI ozo
Dank Wouter Smits, dat geeft de burger moed
Diravi hoort voor mij toch echt wel bij het algehele “CX gevoel”. Met mijn 2 liter Douvrin kun je lekker relaxed rijden, want dat doe je (ik in ieder geval) met een CX zonder dat het sloom voelt. Je komt prima weg bij het stoplicht. Boven 120/130 (Tomtom snelheid) is er teveel herrie van windgeruis dus dat doe ik vanzelf niet. Als de auto zacht onder je deint gaat het gas ook vanzelf minder diep. Lekker muziekje erbij. Hellingen in de wijnbergen rond Trier neemt ze vlot.
Een 5e versnelling zou ik niet willen missen maar bij een 4-gang liggen de afstanden natuurlijk anders.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ik ken de 2 liter douvrin ook omdat deze in mijn Espace zit. Die is wel pittiger en sneller dan het 2200 ‘DS’ blok in mijn CX.
Ik ken het rijden met diravi verder niet echt. Voor mij heeft het CX gevoel dus ook meer met de looks, van binnen en van buiten, en het zweven te maken. Vooral vanwege het interieur heb ik uiteindelijk voor de CX in plaats van de DS gekozen.
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Of een vierbak prettig is, hangt ook af van het gebruik van de auto. Ik heb zowel een serie 1 met oude 2-liter (vierbak) als een serie 2 met 2,5-liter (vijfbak). De eerste is de kalmpjes-aan-toerauto voor de zomer. Ik mis daar de vijfde versnelling echt niet. Lekker rijden, muziekje aan, armpje uit het raam… Harder dan 100-110 rijd ik toch niet met die auto en dat gaat meer dan prima. Je staat er ook echt niet mee voor lul op de snelweg. Het duurt alleen net wat langer allemaal. Tsja. De 170 heb ik er ook ooit wel mee aangetikt, maar erg comfortabel is het niet. Alles trilt en de herrie is oorverdovend. Past m.i. ook niet bij het goedmoedige karakter van de gemiddelde serie 1.
Wel allebei Diravi en dat is wél een heel bewuste keus. Ik heb eens proefgereden in een CX zonder en reed bij het wegrijden bijna mijn eigen, tegenover de uitrit geparkeerde, auto binnen omdat ik geen rekening had gehouden met zwaar schroeven. Ik was er na een kilometer binnen de bebouwde kom wel achter dat dat het niet ging worden. Maar ieder zijn ding. Als je bent gevallen voor de puurheid van een echt vroege CX dan kan ik me voorstellen dat je het wel op de koop toe neemt.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Gisteravond de blauwe 2200 super bekeken en gereden. Prima onderzijde. Lawaai in de versnellingsbak. Speling in het sturen of de voortrein, niet uitgelijnd, en veerbollen niet mooi gelijk op druk. Weinig ruimte in de prijs, voor mij daarom de keuze om te laten staan.
Trouwens zonder diravi, dat valt zat mee zeg. Een Volvo 244 zonder stuurbekrachtiging is véél zwaarder. En die motor met 4 bak zou ook echt prima zijn.
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 27-12-2017
- 2CV Special
- Overig Peugeot 504
Ik ben niet meer actief op zoek naar een CX en heb eieren (een 2CV ) voor mijn geld gekozen, maar ondanks dat ik een serie één eigenlijk het meest aantrekkelijke uiterlijk vind hebben, zou ik deze ook best kunnen rijden: https://link.marktplaats.nl/m1538187556
Volgens mij is dit best een net exemplaar. Origineel NL dus km stand met NAP, leuke vraagprijs met 2350, interieur is zo te zien behoorlijk fris.
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Allee, Roestplek op die plaats, voor een serie 2 nooit geweten, ondanks kleur auto en kleur interieur wel een mooie auto.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.