Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ook dat nog , had het bouwjaar niet eens gezien.
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Heb de Orpheé altijd bijzonder gevonden, maar niet mooi… net te kort, en de Visa achterlichten kloppen m.i. niet bij de rest van het ontwerp. Maar toch, ik heb er wel waardering voor. Iemand anders kennelijk ook, deze is vorige maand voor 73.800 euro van eigenaar gewisseld
Tja, ik begrijp niet waarom ze de afdekkappen van de wielen nou moesten vervangen door die randen. Met afdekkappen was ‘ie sierlijker geweest. En net als met een DS Cabrio is het ding afschuwlijk om te zien mét dak erop. De gemiddelde tent oogt beter.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het is gewoon een afschuwelijk lelijk ding.
Ik kan hier ook niet warm voor lopen. Ziet eruit alsof een handige hobbyist zich eens flink heeft uitgeleefd.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die driehoekige ruitjes bij de voordeuren zijn het hem gewoon niet.
Verder idd de kappen bij de achter achterwielen en normale koplampen.
Ik denk dat je dan al een hele andere auto heb.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het grote “probleem” van het ontwerp van dat Orphée ding is dat de voordeuren te kort zijn. Die hadden ze, net als bij de ds cabrio, 10 cm moeten verlengen. Dan was het hele zaakje veel meer in optisch balans gekomen. Hadden ze dan het frame van de voorruit verstrekt en aangepast en andere ruiten in de voordeuren gemaakt dan waren die driehoekruitjes ook niet nodig geweest.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het lijkt ook of de spoorbreedte achter vergroot is?
Ik begrijp ook niet zo goed waarom ze de originele “look” van de achterkant niet gehandhaafd hebben.
Heeft dat wat met de constructie te maken?
Geen afdekkappen: Chapron deed dat ook niet, dat was een “Citroen/Opron” dingetje om de aandacht op de voorwielen te leggen.
Die achterkant is echt “artisanaal” gemaakt, inderdaad met breder spoor anders lijkt het echt nergens op en ja, die deuren hadden wel langer gemogen.
Ik heb lang geleden eens in zo’n ding gereden: Om met open kap rustig over ‘s heren wegen te glijden is het wel wat, maar qua rijgedrag vond ik het tegenvallen. De achterbank is ook “klein” in verband met de bak voor het dak.
Deze heeft wel een “controle de mines” de eerste die gebouwd is, maar bij de volgende heeft hij niet meer de moeite genomen, of te veel problemen ondervonden, daar moest de eigenaar maar voor zorgen als ik het goed begrepen had. Nu zijn ze zo oud dat niemand daar meer over maalt.
To err is human, not to err is divine.
DORO had er vroeger één
waterman schreef:Het grote “probleem” van het ontwerp van dat Orphée ding is dat de voordeuren te kort zijn. Die hadden ze, net als bij de ds cabrio, 10 cm moeten verlengen. Dan was het hele zaakje veel meer in optisch balans gekomen. Hadden ze dan het frame van de voorruit verstrekt en aangepast en andere ruiten in de voordeuren gemaakt dan waren die driehoekruitjes ook niet nodig geweest.
Zijn die portieren dan niet verlengd?
In het verhaal erbij is daarover te lezen:
Pour faciliter l’accès aux places arrière, la longueur des portes est augmentée de 11 cm, comme sur le cabriolet DS,..........
Klopt dat niet?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Het klopt allebei:
Deslandes heeft de deuren blijkbaar wel langer gemaakt.
Maar als je een Orphee van de zijkant bekijkt dan lijken deuren inderdaad “kort” omdat de wielbasis erg lang is, de verhoudingen zijn niet echt mooi , maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JW schreef:
Zijn die portieren dan niet verlengd?
In het verhaal erbij is daarover te lezen:Pour faciliter l’accès aux places arrière, la longueur des portes est augmentée de 11 cm, comme sur le cabriolet DS,..........
Klopt dat niet?
Groet,
JW
Ja, ik had moeten schrijven dat ze niet genoeg verlengd waren..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Duidelijk.
En met je eens
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
We hebben er weer een, wat klopt hier niet aan?