Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 15-03-2018
- CX 25 GTi Turbo
- C5 2.0i Exclusive
Mankeert wel meer aan, slecht gemonteerde sierstrips, ontbrekende chromen randjes op de bumper. Zie op elke foto wel iets storends. Mooi gepoetst, dat wel.
EX: Xantia 1.8 16v plus 2001 ORGA:8934
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
citrohanxm schreef:mooi, maar staat hij rechts hoger dan links, of vergis ik me me?
Ja dat klopt, lijkt mij een slecht afgestelde stabilisator vooraan…
De stootstrips op de flank zitten niet juist en echt niet in een rechte lijn, erg spijtig.
De veerbollen vooraan zijn ook nog oude en lijken niet gevuld (tenzij dat dit met een vultoestel is gebeurd dat de originele dop gebruikt)
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Pablo Fanque schreef:Mankeert wel meer aan, slecht gemonteerde sierstrips, ontbrekende chromen randjes op de bumper. Zie op elke foto wel iets storends. Mooi gepoetst, dat wel.
Ja eens, naar mijn idee zeker geen 20k waard. Maar mooi poetsen en goede foto’s maken trekt denk ik bepaalde klanten.
Mogelijk een goede basis om de puntjes op de i te gaan zetten, maar dan moest de basis roest arm zijn en de prijs flink stuk naar beneden.
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Waarom is er geen foto van de rechterkant? Nog meer verborgen missers?
Je hoort wel eens zeggen; you never get another chance to make a first impression. Deze ‘‘first impression’’ van deze cx is voor mij ; geen frisse auto, niet uit liefde gebouwd. Dus helaas; even verder zoeken.
De front foto ziet er een beetje vreemd uit, het lijkt wel of e.e.a. getordeerd is.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Hallo allemaal!
Al lange tijd een DS-rijder, maar zo langzaamaan aan het zoeken naar een leuke CX voor erbij. Ik heb er al eens een gehad, met beroerde ervaring, maar ik blijf het een prachtauto vinden. Dus, wat denken jullie van deze:
https://www.leboncoin.fr/voitures/2276340632.htm
Lijkt me redelijk geprijsd toch? Staat al wel een tijdje te koop. Ik woon in La France, dus dat hoeft geen probleem te zijn. Voor mij is de echte CX een Serie 1, en een luxe Prestige laagdaks is natuurlijk helemaal mooi.
Alvast dank voor de meningen!
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Tja, hoeveel kan je zeggen van slechts 3 foto’s?
Belangrijkste is dat de auto hard is, de rest is eenvoudiger te fixen.
Wat er in ieder geval niet klopt:
- verkeerde wieldoppen
- verkeerde stootstrips
- verkeerde knipperlichten voor (moet wit/wit zijn)
- verkeerde spiegels
- verkeerde c-stijl platen
- breedspoor voorschermen
- verkeerde kleur voor een ‘76-er (lijkt het)
- verkeerde nummerplaathouder
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Kunnen die “afwijkingen” niet gekoppeld zijn in wat er in de beschrijving staat over deze uitvoering:
Série spéciale rare de 1976 / 19777 à toit plat
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De eerste Prestiges kwamen in 1976 op de markt. Die hadden een laag dak (toit plat) met altijd een vinyl dakbekleding. Op die laagdaksversie zaten Pallas-wieldoppen met stermotief. De stootstrips en nummerplaathouder zou ik niet durven zeggen (in de CX-bijbel van Michel Buurma lijk ik op de foto’s twee soorten strips te zien op verschillende auto’s). De buitenspiegels, wieldoppen en de C-stijl zijn blijkbaar naar smaak van de eigenaar in de loop van de tijd veranderd. Tja. Die voorspatborden, die zijn eigenlijk best raar, net als een motorwissel bij 100.000 km. Wellicht toch ooit voorschade gehad?
Met Nielsje eens, als de auto niet roest en de techniek op orde is, kan het een goede CX zijn. Als originaliteit belangrijk is, is er nog wat werk aan de winkel.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hele vreemde combi…
Lijkt bijna alsof er van 2 auto’s 1 is gemaakt…
Ik zou in elk geval erg opletten of het schade auto is waar een complete andere neus is opgezet en hoe recht alles nog is.
Na bekijken van de foto’s ben ik er vrij zeker van dat het onderstel nog smalspoor is, dat pleit voor een “optische update”, dit gebeurde in die jaren wel vaker in Frankrijk.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Deze lijkt rap goedkoper aangeboden te worden:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/oldtimers/m1945058276-citroen-cx-2-2-trs-bj-1988-apk-04-2024-airco-leuk-beginners
Rotte appel, of gewoon incourante auto voor deze handelaar?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Dank allemaal voor de reacties op die Prestige hier in Frankrijk. best een hoop me mis, maar is ook alweer een oudje natuurlijk (mijn eigen bouwjaar!). Ik ga eens kijken of en wanneer ik even langs kan daar.
Groeten,
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
CX 2400 4-bak uit 1980, in 1996 omgebouwd in Zweden.
Een paar punten:
Staat nu op kenteken voor max massa 3000 kg, dat geeft een laadvermogen van 1085 kg. Blijkbaar zou hij in Zweden toegelaten zijn tot 3500 kg, dan kun je 1585 kg laden. Maar dat lijkt me veel, want dan heb je een erg grote aslast, en als je de achterassen uit een CX break gebruikt dan komt je niet boven de 3000 kg. Met 1085 kg draagvermogen kun je er geen CX op zetten.
Als je het originele Zweedse kenteken er niet bij krijgt dan heb je een probleem bij invoeren: Noorwegen is geen EU dus mag je dan bij de RDW langs met de bouwtekeningen enz.
Met het Zweedse kenteken is het zoiets als “goedgekeurd in Zweden is toegelaten hier “.
200.000 NOK is 17.500 euro
To err is human, not to err is divine.