Menno schreef:Niet zozeer problemen , meer het ontbreken van verzetten voorwaarts
Het zijn er idd maar drie, nu heb ik er acht
Denk dat het me ook gaat irriteren.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004
- C5 2.0 16V Exclusive Break
Ze listen ook wel n slokje…
Toch spijtig dat daar nooit een 4 of 5 bak variant van is gekomen. Weet iemand misschien of er ooit iemand zich gewaagd heeft aan een ombouw door er iets anders op te knopen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Probleem van de automaat is dat daar vaak de lagers in het blok eruit lopen doordat op de snelweg de motor continue hoge toerentallen draait.
Een ruilmotor uit een 2500 handbak is geen optie want dat past niet gezien de krukas anders is en niet past.
Jammer want op zich is een CX met automaat best fijn om beetje relax mee rond te cruisen.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lagers, in dit geval de drijfstanglagers, lopen er idd vaker uit bij een cx automaat. Dat hoeft geen einde oefening te zijn. De krukas van een handbak cx is anders maar kan eenvoudig worden aangepast.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023
- CX 25 GTi Turbo 2
Nielsje schreef:€ 5.500,00
Best wel een hele mooie voor geen al te overdreven groot budget, zo op het eerste zicht
Wit en zwart zijn m.i. wel de mooiste kleuren op een CX. De zwarte Turbo is wel echt heel mooi en ziet er op de foto’s ook heel goed uit. 30 K is misschien veel geld, maar als ik op zoek was naar zo’n type en t geld ervoor had zou ik het wel overwegen.
Gelukkig heb ik al een Turbo
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Ik heb mijn CX GTI omgebouwd van een automaat naar een 5-bak zonder problemen.
Waar zouden de verschillen in zitten, misschien de koppeling ?
Is dat een andere krukas dan in de DS23 Inj zat?
Mijn DS23 Inj is van een BW automaat omgebouwd naar een handbak.
Daar moest toen een andere krukas in omdat het vliegwiel van een gewone koppeling niet op de krukas paste.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens het onderdelenboek is het bij een CX automaat ook een ander onderdeel nummer (GTi en GTi Turbo zijn hetzelfde)
Mogelijk is het eenvoudig aan te passen zodat het pas, de verschillen zijn niet zichtbaar op de tekeningen.
Bij de DS was de boring in de krukas anders.
Dat kan ik zien in een oude RTA die ik nog heb van mijn toenmalige DS23 inj.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023
- CX 25 GTi Turbo 2
Evan schreef:Wit en zwart zijn m.i. wel de mooiste kleuren op een CX. De zwarte Turbo is wel echt heel mooi en ziet er op de foto’s ook heel goed uit. 30 K is misschien veel geld, maar als ik op zoek was naar zo’n type en t geld ervoor had zou ik het wel overwegen.
Gelukkig heb ik al een Turbo
Ben ik mee eens. Net zoals Nielsje hier ook al aangaf: als dit tussenmodel in zodanig perfecte staat is zoals die er op het eerste zicht uit ziet, dan denk ik dat die de 30k uiteindelijk wel waard zal zijn.
Alleen… dan moet hij écht wel heel goed zijn. En dan verwacht ik als koper ook dat er de juiste richtingaanwijzers in zitten vooraan Helemaal ‘origineel’ is die dus niet, zoals de advertentietekst beweert.
Benieuwd trouwens waarom er geen foto’s bij zitten van motorruimte, dashboard en deurpanelen. En of die 91.000 km kunnen gestaafd worden met documentatie, want de kans is natuurlijk groot dat we het hier hebben over 191.000 (wat op zich geen probleem is, natuurlijk).
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
andre.smulders schreef:Ik heb mijn CX GTI omgebouwd van een automaat naar een 5-bak zonder problemen.
Waar zouden de verschillen in zitten, misschien de koppeling ?
Dat heb ik afgelopen zomer ook gedaan, een 2500 GTi motor uit een GTi automaat voorzien van een vliegwiel en een 5-bak.
Ik dacht dat dit niet paste maar je kan probleemloos het vliegwiel monteren op de krukas, die krukas is wel anders voor de bevestiging van de meeneemplaat van de koppelomvormer is het centergat groter uitgedraaid en de fixeer pen is korter.
Volgens mij is het niet mogelijk zonder die aanpassingen om een koppelomvormer te monteren op de krukas van een motor gemaakt voor de 5-bak.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Jefke Daffodil schreef:...Alleen… dan moet hij écht wel heel goed zijn. En dan verwacht ik als koper ook dat er de juiste richtingaanwijzers in zitten vooraan Helemaal ‘origineel’ is die dus niet, zoals de advertentietekst beweert.
Benieuwd trouwens waarom er geen foto’s bij zitten van motorruimte, dashboard en deurpanelen. En of die 91.000 km kunnen gestaafd worden met documentatie, want de kans is natuurlijk groot dat we het hier hebben over 191.000 (wat op zich geen probleem is, natuurlijk).
Ik vermoed ook een beetje dat hij origineel niet zwart was. Ik heb nog nooit een zwarte tussenmodel gtit gezien. Volgens de documentatie is er geloof ik wel overlap in de productiejaren van de gtit tussenmodel en de leverbaarheid van de kleur zwart maar ik twijfel sterk of die combinatie ooit echt geproduceerd is. Het lijkt mij dat er dan een stuk meer zwarte gtit tussenmodellen zouden moeten zijn…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
trxke schreef:
Volgens mij is het niet mogelijk zonder die aanpassingen om een koppelomvormer te monteren op de krukas van een motor gemaakt voor de 5-bak.
Dat klopt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste