853 van de 859
« Eerste  < Vorige 851 852 853 854 855 Volgende >  Laatste »
   
CX’en te koop
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 629
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 13 april 2023 04:38 PM
  [ # 12781 ]
Menno schreef:

Niet zozeer problemen , meer het ontbreken van verzetten voorwaarts Wink

Het zijn er idd maar drie, nu heb ik er acht Wink

Denk dat het me ook gaat irriteren.

C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
BertuCX
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004

- C5 2.0 16V Exclusive Break
Gepost: 13 april 2023 04:40 PM
  [ # 12782 ]

Ze listen ook wel n slokje…

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4892
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 april 2023 04:54 PM
  [ # 12783 ]

Toch spijtig dat daar nooit een 4 of 5 bak variant van is gekomen. Weet iemand misschien of er ooit iemand zich gewaagd heeft aan een ombouw door er iets anders op te knopen?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 april 2023 05:12 PM
  [ # 12784 ]

Probleem van de automaat is dat daar vaak de lagers in het blok eruit lopen doordat op de snelweg de motor continue hoge toerentallen draait.

Een ruilmotor uit een 2500 handbak is geen optie want dat past niet gezien de krukas anders is en niet past.

Jammer want op zich is een CX met automaat best fijn om beetje relax mee rond te cruisen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 april 2023 05:22 PM
  [ # 12785 ]

Lagers, in dit geval de drijfstanglagers, lopen er idd vaker uit bij een cx automaat. Dat hoeft geen einde oefening te zijn. De krukas van een handbak cx is anders maar kan eenvoudig worden aangepast.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Jefke Daffodil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 13 april 2023 10:21 PM
  [ # 12786 ]
Nielsje schreef:

€ 5.500,00


Wink

Best wel een hele mooie voor geen al te overdreven groot budget, zo op het eerste zicht

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 14 april 2023 08:07 AM
  [ # 12787 ]

Wit en zwart zijn m.i. wel de mooiste kleuren op een CX. De zwarte Turbo is wel echt heel mooi en ziet er op de foto’s ook heel goed uit. 30 K is misschien veel geld, maar als ik op zoek was naar zo’n type en t geld ervoor had zou ik het wel overwegen.
Gelukkig heb ik al een Turbo Wink

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Gepost: 14 april 2023 11:31 AM
  [ # 12788 ]

Ik heb mijn CX GTI omgebouwd van een automaat naar een 5-bak zonder problemen.
Waar zouden de verschillen in zitten, misschien de koppeling ?

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2315
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 14 april 2023 11:38 AM
  [ # 12789 ]

Is dat een andere krukas dan in de DS23 Inj zat?

Mijn DS23 Inj is van een BW automaat omgebouwd naar een handbak.
Daar moest toen een andere krukas in omdat het vliegwiel van een gewone koppeling niet op de krukas paste.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 april 2023 11:49 AM
  [ # 12790 ]

Volgens het onderdelenboek is het bij een CX automaat ook een ander onderdeel nummer (GTi en GTi Turbo zijn hetzelfde)
Mogelijk is het eenvoudig aan te passen zodat het pas, de verschillen zijn niet zichtbaar op de tekeningen.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2315
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 14 april 2023 01:52 PM
  [ # 12791 ]

Bij de DS was de boring in de krukas anders.

Dat kan ik zien in een oude RTA die ik nog heb van mijn toenmalige DS23 inj. 

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Jefke Daffodil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 14 april 2023 08:01 PM
  [ # 12792 ]
Evan schreef:

Wit en zwart zijn m.i. wel de mooiste kleuren op een CX. De zwarte Turbo is wel echt heel mooi en ziet er op de foto’s ook heel goed uit. 30 K is misschien veel geld, maar als ik op zoek was naar zo’n type en t geld ervoor had zou ik het wel overwegen.
Gelukkig heb ik al een Turbo Wink

Ben ik mee eens.  Net zoals Nielsje hier ook al aangaf: als dit tussenmodel in zodanig perfecte staat is zoals die er op het eerste zicht uit ziet, dan denk ik dat die de 30k uiteindelijk wel waard zal zijn. 

Alleen… dan moet hij écht wel heel goed zijn.  En dan verwacht ik als koper ook dat er de juiste richtingaanwijzers in zitten vooraan Wink Helemaal ‘origineel’ is die dus niet, zoals de advertentietekst beweert.

Benieuwd trouwens waarom er geen foto’s bij zitten van motorruimte, dashboard en deurpanelen.  En of die 91.000 km kunnen gestaafd worden met documentatie, want de kans is natuurlijk groot dat we het hier hebben over 191.000 (wat op zich geen probleem is, natuurlijk).

Profiel  
 
Gepost: 14 april 2023 08:22 PM
  [ # 12793 ]
andre.smulders schreef:

Ik heb mijn CX GTI omgebouwd van een automaat naar een 5-bak zonder problemen.
Waar zouden de verschillen in zitten, misschien de koppeling ?

Dat heb ik afgelopen zomer ook gedaan, een 2500 GTi motor uit een GTi automaat voorzien van een vliegwiel en een 5-bak.
Ik dacht dat dit niet paste maar je kan probleemloos het vliegwiel monteren op de krukas, die krukas is wel anders voor de bevestiging van de meeneemplaat van de koppelomvormer is het centergat groter uitgedraaid en de fixeer pen is korter.
Volgens mij is het niet mogelijk zonder die aanpassingen om een koppelomvormer te monteren op de krukas van een motor gemaakt voor de 5-bak.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 april 2023 10:27 AM
  [ # 12794 ]
Jefke Daffodil schreef:

...Alleen… dan moet hij écht wel heel goed zijn.  En dan verwacht ik als koper ook dat er de juiste richtingaanwijzers in zitten vooraan Wink Helemaal ‘origineel’ is die dus niet, zoals de advertentietekst beweert.

Benieuwd trouwens waarom er geen foto’s bij zitten van motorruimte, dashboard en deurpanelen.  En of die 91.000 km kunnen gestaafd worden met documentatie, want de kans is natuurlijk groot dat we het hier hebben over 191.000 (wat op zich geen probleem is, natuurlijk).

Ik vermoed ook een beetje dat hij origineel niet zwart was. Ik heb nog nooit een zwarte tussenmodel gtit gezien. Volgens de documentatie is er geloof ik wel overlap in de productiejaren van de gtit tussenmodel en de leverbaarheid van de kleur zwart maar ik twijfel sterk of die combinatie ooit echt geproduceerd is. Het lijkt mij dat er dan een stuk meer zwarte gtit tussenmodellen zouden moeten zijn…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 april 2023 10:57 AM
  [ # 12795 ]
trxke schreef:

Volgens mij is het niet mogelijk zonder die aanpassingen om een koppelomvormer te monteren op de krukas van een motor gemaakt voor de 5-bak.

Dat klopt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
853 van de 859
« Eerste  < Vorige 851 852 853 854 855 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook