als ik accrochage ( volgens de advertentie de reden dat het niet meer economisch verantwoord is om de auto te repareren) intyp op een vertaalsite krijg ik ‘opknoping’ als antwoord.. wat betekent het in autoland? vastloper misschien?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Vastloper, maar het kan ook een ongeluk zijn. En dat laatste lijkt me logischer als de verzekering het als economisch total loss ziet.















Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Mulder schreef:OK. Wikipedia sucks.
Al is dat “automatisch” waar de RDW het over heeft, ook volslagen onzin. Mijn auto mag een klassiekerkenteken maar heeft het niet.
Een jaar of 10 geleden kreeg je een klassiekerkenteken als je auto van VOOR 1 jan 1973 was. Het moment dat je CX op kenteken werd gezet was de regeling van 1973 tot 1978 er nog niet. Zo’n 7 a 8 jaar geleden is die regeling gekomen en toen kregen de auto’s die ingevoerd werden met de geboorte papieren tussen 1973 en 1978 wel automatisch het YA en later YB kenteken. Het klopt inderdaad dat je legaal met blauwe platen mag rijden als er 2 letters en 4 cijfers op je kenteken staan.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CLL Martin schreef:Het klopt inderdaad dat je legaal met blauwe platen mag rijden als er 2 letters en 4 cijfers op je kenteken staan.
nee. Als het kenteken een orgineel NL kenteken is dat is afgegeven na 01-01-1978 dan moet er een gele plaat op. OOK als ie 2 letters en 4 cijfers heeft!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Klopt. Net als mijn vorige CX. Februari 1978 dus in geel met zwart 80-UK-91. Helaas.















Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ai.. tja schoonpa is van de plezie en ze halen wel eens oldies van de weg met kentekens die 4 letters, 2 cijfers hebben, en blauwe platen. Mocht ik dus 4 letters, 2 cijfers hebben maar mijn auto is van 1975 mag ik dus ook geen blauwe?














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat heb je goed begrepen. Voor blauwe platen geld: 4 cijfers, 2 letters EN een datum eerste toelating van voor 01-01-1978. Aan beide voorwaarden moet dus worden voldaan. Als je een 75’er hebt met een NL kenteken van bv 1983 omdat het ding toen is ingevoerd, of het orginele kenteken eens kwijt is geraakt, heb je pech. Je kenteken is dan van NA 01-01-1978 en dus moet je een gele plaat voeren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nee. Ik rij ook met blauwe platen, omdat ik dat mooier vind en te principieel ben om er een klassiekerkenteken voor te nemen (auto met dit kenteken gekocht, en meer van dat emotionele gereutel). Gaat tot nu toe (ruim 5 jaar) nog steeds goed. Deze zomer aangehouden voor niet handsfree bellen maar de pliesie heeft het tot nu toe niet door. Vraag me af of ze zelf echt weten hoe het zit, maar heb voor de zekerheid wel altijd de gele in de kofferbak. In september zelfs door de APK met die blauwe platen erop…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
CLL Martin schreef:...Het klopt inderdaad dat je legaal met blauwe platen mag rijden als er 2 letters en 4 cijfers op je kenteken staan.
Het KAN kloppen, maar het hoeft niet te kloppen. De regel geld tot 1 jan. 1978, maar in ‘78 zijn er ook nog cijfer-cijfer-letter-letter-cijfer-cijfer kentekens uitgebracht. Hierop moet gewoon een GAIK-plaat.











Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
http://cars.donedeal.ie/for-sale/cars/1526616
Al 750 in prijs gezakt, de laatste 2 maanden.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
baroen schreef:RonK. schreef:baroen schreef:Sebastian schreef:Let op.. zie ik het niet goed of zijn dit dezelfde auto’s1
http://www.citroenvanderlaan.nl/occasions.php (de gti turbo 1) en deze auto…
http://www.leboncoin.fr/voitures/142663954.htm?ca=1_s
Moest ik niet volgende week toch naar Parijs..V.d. Laan mag toch best 6500 op de werkelijke vraagprijs in Frankrijk vragen. Bemiddelen is duur hoor….hahaha. Onvoorstelbaar.
Waarvan betaal jij je huur en je eten ??
Edit;
Oeps zijn ze me net voor zegVan mij mag hij het proberen hoor. Niet gelijk allemaal gaan schelden. Persoonlijk vind ik 6500,= voor enkel bemiddeling wat hoog maar jullie blijkbaar niet. Zo en nu terug naar mijn onbelegde boterham in mijn koude kamer.
waterman schreef:En, hoe weet jij dat het “enkel” om “bemiddeling"gaat? Wel eens gehoord van het in orde maken van een auto? Invoer, ophalen, apk, garantie etc etc? Ik weet van van der laan dat er daar geen auto’s “zo worden doorgestoten”. Kortom, het is wel heel makkelijk scoren door van achter je pc te gaan lopen roepen dat “6500 belachelijk is”...
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het nu werkelijk zit met deze CX.
Want hoewel je mij wellicht zou verwachten in het “handelarenkamp” moet ik in dit geval toch wel zeggen dat ik het vreemd vindt, dat een auto op 2 plaatsen tegelijk wordt aangeboden.
Maar….!! Misschien heeft Garage v.d Laan deze CX al wel opgehaald en heeft de fransman de advertentie gewoon nog niet weggehaald!
Dan is het een heel ander verhaal.
Verder is er natuurlijk niets mis met geld verdienen aan een opgehaalde wagen uit France. En inderdaad onderschatten zeer veel particulieren hoeveel kosten je dan maakt, zeker als een een goed product wilt afleveren en vaak nog veel achterstalligheden moet wegwerken.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Het kan natuurlijk ook een verkoop in consignatie zijn. Met daarbij de benodigde reparaties en transport deze kant op. Al zou ik wel als handelaar om mijn marge zo hoog mogelijk te houden, de auto lekker zelf naar NL. rijden. Scheelt een hoop transportkosten. Enkeltje met ryan-air. En hupsakee!
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Klinkt bekend. Uit ervaring weet ik dat je het geld dat je met zo’n Ryanair-ticket uitspaart, zo weer kwijt bent aan al die ‘achterstalligheden’...
Dus laat ik het zo zeggen: ik snap die marge wel, als dat het verschil maakt tussen op de gok zelf naar Frankrijk afreizen en zelf alle ellende tegenkomen of diezelfde CX volledig nagelopen en perfect functionerend in Nederland ophalen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Ik vraag mij dan wel af,hoeveel achterstallig onderhoud moet je wegwerken als een auto maar 40000 km heeft gereden,buiten een onderhouds beurt en een rondje bollen heb je het echt wel gehad.
Dus die €6500,- aan marge is wat ik vind aan een te hoge kant





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Na 25 jaar moet je ALTIJD achterstallig onderhoud wegwerken… Mijn CX had 70.000 gereden toen ik haar kocht, nu 100.000, en je wil niet weten wat er allemaal al vervangen is.