Totaal aantal Berichten: 6501
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik heb dat weleens nagevraagd m.b.t. mijn eigen CX. Volgens Dibert moest ik aan zo’n 3000 euro denken als ik alles zou laten doen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Oeps…
Zo op het oog van de tekst een heel goede GTI turbo serie 1 met echt alle opties die altijd in de garage heeft gestaan:
http://www.leboncoin.fr/vi/89812335.htm?ca=5_s
Een mooie gave GTI serie 1 in de lekker geile kleur bleu romantique:
http://www.leboncoin.fr/vi/79672568.htm?ca=5_s
En nog zo’n lekker ding, maar dan een Athena:
http://www.leboncoin.fr/vi/89772988.htm?ca=5_s
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Robin Visser schreef:
Een mooie gave GTI serie 1 in de lekker geile kleur bleu romantique:
was PE ook niet naar deze dame wezen kijken?
Ze staat al langer op Leboncoin.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Nu ik het zo opnieuw lees, kan ik me dat een beetje voorstellen: roest op de zijliggers (en waarschijnlijk dus ook elders), niet de originele lak, geen airco, geen leer, zelfs geen GTI stoelen zo te zien…. Maar de kleur blijft lekker.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Correctie: wel GTI stoelen. Er is één of twee modeljaren (iig ‘85) tweed bekleding standaard geleverd in de GTI. Dit zit er bij mij ook in.
Nee ik ben niet naar deze wezen kijken.
Stoelen in mijn GTI:
Robin Visser schreef:
Een mooie gave GTI serie 1 in de lekker geile kleur bleu romantique:
Die geile is van de broer van de verkoper van de mijne. Maar in tegenstelling tot de mijne, mankeert hier van alles aan. Hij probeert mee te liften op het succes van zijn broertje. Hij heeft ook al een keer €6000 gevraagd, maar ik heb ook begrepen dat hij een bod van €3000 zou accepteren.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mulder schreef:Ik heb dat weleens nagevraagd m.b.t. mijn eigen CX. Volgens Dibert moest ik aan zo’n 3000 euro denken als ik alles zou laten doen.
Ik heb begrepen dat het bij een serie 2 ongeveer 2 dagen werk is. (16 uur). Plus matriaal dan natuurlijk.
Het probleem is dat het complete dash eruit moet, dat is bij een CX niet al te makkelijk. Daar gaat alleen al een groot deel van de tijd in zitten.
3000 euro is dan misschien wat veel. 65 euro x 16 uur = nog geen 1100 euro.
Ik denk met wat matriaal dat je op zo’n 2000 uit komt.
Of het moet bij een serie 1 duurder zijn?
Misschien kan je zelf een hoop voorbereidend werk doen, dan kom je wellicht goedkoper uit.
Laurensvzb schreef:Toen ik de dame verkocht waren de de onderkanten van de voorschermen weggeroest ..
etc
Sorry, even terug naar die TRS, (is trouwens nou ook weer niet zo basic) wat was de km-stand toen jij hem verkocht Laurens?
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Moet hier nog ergens een topic over bestaan.
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
DSuper1970 schreef:Laurensvzb schreef:Toen ik de dame verkocht waren de de onderkanten van de voorschermen weggeroest ..
etc
Sorry, even terug naar die TRS, (is trouwens nou ook weer niet zo basic) wat was de km-stand toen jij hem verkocht Laurens?
Pfoe, dat weet ik niet meer precies.. Ik heb 247.000 in m’n hoofd zitten, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ergens tussen dus 245k en 250k in ieder geval.
Ex: CX 22 TRS
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Mulder schreef:Ik heb dat weleens nagevraagd m.b.t. mijn eigen CX. Volgens Dibert moest ik aan zo’n 3000 euro denken als ik alles zou laten doen.
Ik heb begrepen dat het bij een serie 2 ongeveer 2 dagen werk is. (16 uur). Plus matriaal dan natuurlijk.
Het probleem is dat het complete dash eruit moet, dat is bij een CX niet al te makkelijk. Daar gaat alleen al een groot deel van de tijd in zitten.3000 euro is dan misschien wat veel. 65 euro x 16 uur = nog geen 1100 euro.
Ik denk met wat matriaal dat je op zo’n 2000 uit komt.Of het moet bij een serie 1 duurder zijn?
Misschien kan je zelf een hoop voorbereidend werk doen, dan kom je wellicht goedkoper uit.
Ik ken niemand die voor 2k een complete airco voor je gaat inbouwen. De genoemde 3k is veel realistischer. 16 uur? Citroen geeft al 24 uur op om in een NIEUWE cx airco te bouwen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jelte Feenstra schreef:maar ik heb ook begrepen dat hij een bod van €3000 zou accepteren.
Blijkbaar is dat gebeurd. Bleu Romantique ‘rules’.... Wellicht, dat de koper er voor weining een aircootje in kan laten bouwen !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:Arjan Verkade schreef:Mulder schreef:Ik heb dat weleens nagevraagd m.b.t. mijn eigen CX. Volgens Dibert moest ik aan zo’n 3000 euro denken als ik alles zou laten doen.
Ik heb begrepen dat het bij een serie 2 ongeveer 2 dagen werk is. (16 uur). Plus matriaal dan natuurlijk.
Het probleem is dat het complete dash eruit moet, dat is bij een CX niet al te makkelijk. Daar gaat alleen al een groot deel van de tijd in zitten.3000 euro is dan misschien wat veel. 65 euro x 16 uur = nog geen 1100 euro.
Ik denk met wat matriaal dat je op zo’n 2000 uit komt.Of het moet bij een serie 1 duurder zijn?
Misschien kan je zelf een hoop voorbereidend werk doen, dan kom je wellicht goedkoper uit.
Ik ken niemand die voor 2k een complete airco voor je gaat inbouwen. De genoemde 3k is veel realistischer. 16 uur? Citroen geeft al 24 uur op om in een NIEUWE cx airco te bouwen…
Goed heb het arbeid verhaal niet zelf verzonnen. SP zei dat het ongeveer in 2 dagen wel ingebouwd kon worden.
Met zijn uurtarief incl BTW blijf je onder de 1100 euro.
Ik denk dat je voor 900 euro toch wel aardig wat onderdelen bij elkaar moet kunnen vinden, zeker als je een sloper waar veel in zit.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
als we een leuke CX gespot hebben ergens, maar we weten de kleur niet exact, kunnen we hiermee ook nog even vergelijken.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje