Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Haha: “Echange possible CITROEN CX GTI climatisée” zal in dit geval zoveel betekenen als: “ik ruil een mogelijkheid tot een Citroen CX…”
break23m schreef:Maar goed, als je spectaculair wilt komen voorrijden
Met een tractordiesel.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mulder schreef:Met een tractordiesel.
Wat mankeert er aan een CX-diesel?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vaak stinken ze.. (niet altijd)
Klinken voor geen meter
Klinkt als of die stuk gaat als je hem uit zet
Turbo 1 is traag (T2 geen ervaring mee)
Zwaar vergeleken met benzine
Als hobby auto in NL te duur in de MRB
Dus ja genoeg
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
En ik zou toch nog steeds (weer) een cx diesel willen : D man wat tokkelt dat toch prettig.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En toch vind ik het jammer dat die karakteristieke nagelende motoren nu grotendeels verdwijnen. Dat klankbeeld is toch eigenlijk ook technisch erfgoed. Gelukkig heb ik er nog eentje in m’n busje ook al draait die net andersom dan in een CX.
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik nagel voorlopig nog wel even door!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Arjan Verkade schreef:Vaak stinken ze.. (niet altijd)
Klinken voor geen meter
Klinkt als of die stuk gaat als je hem uit zet
Turbo 1 is traag (T2 geen ervaring mee)
Zwaar vergeleken met benzine
Als hobby auto in NL te duur in de MRBDus ja genoeg
gek genoeg heb ik bijna hetzelfde lijstje voor een gti turbo
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Mulder schreef:Haha: “Echange possible CITROEN CX GTI climatisée” zal in dit geval zoveel betekenen als: “ik ruil een mogelijkheid tot een Citroen CX…”
Of zoveel als: “onherkenbaar, maar mogelijk is ‘t een CX. Da’s dan vanzelfsprekend 1900 euro, da’s de airco al waard”.
Let ook op die spiegel die voor (of achter, kwestie van perspectief) de spiegel op de bestuurdersdeur gemonteerd zit
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
erikkuiper schreef:Arjan Verkade schreef:Vaak stinken ze.. (niet altijd)
Klinken voor geen meter
Klinkt als of die stuk gaat als je hem uit zet
Turbo 1 is traag (T2 geen ervaring mee)
Zwaar vergeleken met benzine
Als hobby auto in NL te duur in de MRBDus ja genoeg
gek genoeg heb ik bijna hetzelfde lijstje voor een gti turbo
Ik weet dat je diesel fan ben, dus kan er even niet helemaal uit halen of het sarcasme is of niet…
Maar een aantal punten zijn simpelweg niet relevant vergeleken met een diesel…
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Arjan Verkade schreef:Vaak stinken ze.. (niet altijd)
Klinken voor geen meter. Das persoonlijk
Klinkt als of die stuk gaat als je hem uit zet. Maar ze doen het altijd
Turbo 1 is traag (T2 geen ervaring mee). Je mag toch niet harder dan 130
Zwaar vergeleken met benzine. Dat is te overzien
Als hobby auto in NL te duur in de MRB. Dat is ook weer persoonlijk ligt er maar net aan wat je voor je hobby over hebtDus ja genoeg
Maw,benzine is gevoeliger voor storing
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
break23m schreef:En toch vind ik het jammer dat die karakteristieke nagelende motoren nu grotendeels verdwijnen. Dat klankbeeld is toch eigenlijk ook technisch erfgoed. Gelukkig heb ik er nog eentje in m’n busje ook al draait die net andersom dan in een CX.
Ook al rijd ik er momenteel niet veel mee, ik laat mijn CX diesel zolang ik de ruimte heb nog wel even staan…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 43319
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
F.SvM schreef:Arjan Verkade schreef:Vaak stinken ze.. (niet altijd)
Klinken voor geen meter. Das persoonlijk
Klinkt als of die stuk gaat als je hem uit zet. Maar ze doen het altijd
Turbo 1 is traag (T2 geen ervaring mee). Je mag toch niet harder dan 130
Zwaar vergeleken met benzine. Dat is te overzien
Als hobby auto in NL te duur in de MRB. Dat is ook weer persoonlijk ligt er maar net aan wat je voor je hobby over hebtDus ja genoeg
Maw,benzine is gevoeliger voor storing
Nee, een diesel is betrouwbaar.. lekke koppakkingen, lekkages van de O-ring van de oliepomp, gescheurde koppen, cavitatie van de cilindervoeringen, koelvloeistof verbruik, gescheurde membranen van de verrijkingsklep…
en, je mag er Utrecht Centrum al niet meer mee in. Meer steden zullen volgen…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
@arjan:
nee dat meen ik echt.
een gti turbo stinkt meestal naar onverbrande benzine.
loopt eigenlijk altijd onregelmatig.
maakt bij het starten een geluid alsof hij stuk gaat.
is technisch (voor mij) niet goed te begrijpen.
heeft veel storingsgevoelige onderdelen.
verbruikt veel benzine.
vreet uitlaten die vervolgens ook nog aardig prijzig zijn.
als ze goed zijn rijdt het wel mooi, maar dat geldt ook voor een turbo 2 diesel.
turbo 1 diesel is prima mee te rijden in het verkeer van nu.
de ongeblazen is inderdaad wel traag.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
F.SvM schreef:Arjan Verkade schreef:1. Vaak stinken ze.. (niet altijd)
2. Klinken voor geen meter. Das persoonlijk
3. Klinkt als of die stuk gaat als je hem uit zet. Maar ze doen het altijd
4. Turbo 1 is traag (T2 geen ervaring mee). Je mag toch niet harder dan 130
5. Zwaar vergeleken met benzine. Dat is te overzien
6. Als hobby auto in NL te duur in de MRB. Dat is ook weer persoonlijk ligt er maar net aan wat je voor je hobby over hebtDus ja genoeg
7. Maw,benzine is gevoeliger voor storing
2. Is ook persoonlijk
3. Zie antwoord van Yuri, daarbij is vaak zo dat als ze stuk zijn het direct ook goed geld kost
4. Een CX is een comfortabele auto, het vermogen is een groot onderdeel van het comfort. Als je maar 130 mag gaat het er nog wel om hoe je daar komt.
6. Daarin sta je toch in de minderheid als je naar de markt kijkt, CX diesels zijn om die rede niets meer waard. Voor de meeste simpelweg niet meer op te brengen om voor 5000 plezier kms een volledig jaar MRB te betalen.
7. Zie punt 3, en carb modellen schijnen wel vrij betrouwbaar te zijn. (al vind ik die ook weer niet zo fijn klinken als een injectie)