2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Aanjager en luchtstroom vragen…
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 25 november 2009 11:41 PM
  [ # 16 ]

Thanx Wimb, ga het morgen proberen!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 25 november 2009 11:51 PM
  [ # 17 ]

Maar eerst moeten die kapjes eraf, daaronder zitten soms 2 soms 3 schroeven die de paravan op zijn plaats houden en heel soms zit er ook eentje aan de kant van de spiegel.

En zoals Wim al zei, als je de kapjes eraf hebt had je moeten onthouden hoe je het gedaan hebt. Ik heb er zelfs het werkplaats boek bijgehad, resultaat, aan beide kanten een nokje gebroken bleh

Als de Paravan eraf is zie je linksvoor, nabij de veerpoot (waar voorheen de paravan zat) een zwarte plastic deksel, ook ff goed opletten hoe die gemonteerd zit, vaak met van die geribbelde zwarte pennen, als je die er dan ook af hebt zie je het aanzuig rooster.

Ik heb er voor het terug plaatsen een stuk wasemkapfilter (ja ja met 1 ‘s’ Razz ) op gemaakt, dat houd dan de ergste rotzooi buiten Wink

succes!!

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 26 november 2009 12:19 AM
  [ # 18 ]
Mark Nijenhuis schreef:

Maar eerst moeten die kapjes eraf, daaronder zitten soms 2 soms 3 schroeven die de paravan op zijn plaats houden en heel soms zit er ook eentje aan de kant van de spiegel.

En zoals Wim al zei, als je de kapjes eraf hebt had je moeten onthouden hoe je het gedaan hebt. Ik heb er zelfs het werkplaats boek bijgehad, resultaat, aan beide kanten een nokje gebroken bleh

Als de Paravan eraf is zie je linksvoor, nabij de veerpoot (waar voorheen de paravan zat) een zwarte plastic deksel, ook ff goed opletten hoe die gemonteerd zit, vaak met van die geribbelde zwarte pennen, als je die er dan ook af hebt zie je het aanzuig rooster.

Ik heb er voor het terug plaatsen een stuk wasemkapfilter (ja ja met 1 ‘s’ Razz ) op gemaakt, dat houd dan de ergste rotzooi buiten Wink

succes!!

Oei, een werkplaats boek erbij, die heb ik dus niet. Wordt dus niet morgen want ik ben met een uurtje niet klaar zo te zien. Die tip van de wasem Mad kap is een goeie Mark.. Laughing

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 26 november 2009 08:52 AM
  [ # 19 ]

In aanvulling op wat Mark schrijft: linksvoor is natuurlijk de rechterkant van de auto Wink Daar zie je inderdaad die zwarte bak. Die bestaat uit 3 in elkaar gestapelde delen. Ik vond dat niet zo moeilijk omdat dat maar op 1 manier makkelijk in elkaar past, zeg maar zoals een Chinese puzzel.

Succes very good

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 29 november 2009 12:03 AM
  [ # 20 ]

jaaaa, die kleine kapjes heel weg halen is een hele uitdaging bij mij ging het ook niet vlekkeloos.
ik heb ze bij 2 auto’s moeten verwijderen en heb het nog niet precies door wat de makkelijkste manier is. volgens mij is het beste om een druk naar beneden te geven en dan richting portier te schuiven.
de rest is kinderspiel.

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 29 november 2009 12:43 AM
  [ # 21 ]

Ik denk inmiddels ook dat de servo motortjes die de verwamingskleppen aansturen niet meer werken. Voel geen verschil in onder boven en hij blaast alleen aan de rechterkant van het dashboard. zucht..

Onder de paravan schoonmaken kan natuurlijk nooit kwaad, maar ik zou onderhand wel eens wiilen weten of er bedrijven bestaan waar je de XM neerzet en die eens even alle relais, zekeringen, massa-kabels, servootjes, lampjes en bedrading controleert en vernieuwd.

Bestaan waarschijnlijk niet.. confused

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 29 november 2009 02:13 PM
  [ # 22 ]

En zeker niet in grun Mr. Green

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 29 november 2009 06:11 PM
  [ # 23 ]

Die servo-motertjes zijn te bestellen bij valeo (via de brezan bijvoorbeeld) voor iets van 80/90 euro per stuk.
(bij citroen meer dan het dubbele)

Stuur maar een pb als je het onderdeelnummer van valeo nodig hebt.

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 29 november 2009 08:22 PM
  [ # 24 ]

Die servo’tjes zijn te repareren, zie

http://www.citroen-ds-id.com/index.html?xm/XM_Heater_Flap_Servo.html

Ik heb het zelf ruim twee jaar geleden gedaan en ze werken nog steeds…

Groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
stooftaker
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 18-01-2006

Gepost: 30 november 2009 09:28 AM
  [ # 25 ]
wimb schreef:

He, laat me effe schelden Wink
Nee, ik heb geen afgebroken of beschadigde nokjes. Maar wel zo’n plakstrip om het geheel extra te borgen. En ik heb vanmiddag een stootstrip vervangen. Hier ook weer zo’n plakstrip, zowel de oude als die van de sloop.

Maar terug naar die kapjes. Het valt inderdaad in de categorie: als je het los hebt, weet je hoe je het had moeten loshalen.

Wink bij mij geen plakstripjes.
Wel Dinitrol all over the place…. gatver

Ik zeg overigens niks meer over s of dubbel ss very very sad

XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 30 november 2009 01:24 PM
  [ # 26 ]
DSuper1970 schreef:

Onder de paravan schoonmaken kan natuurlijk nooit kwaad, maar ik zou onderhand wel eens wiilen weten of er bedrijven bestaan waar je de XM neerzet en die eens even alle relais, zekeringen, massa-kabels, servootjes, lampjes en bedrading controleert en vernieuwd.

Bestaan waarschijnlijk niet.. confused

Heb je nu niet een gat in de markt geformuleerd? Effe een bizznizzplannetje schrijven, inschrijven bij de KvK en hoppa… Naarmate je het vaker goed, gaat het steeds vlotter, met name alle lampjes Grin

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook