Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Sinds kort begint bij mij het idee te ontstaan om de XM te vervangen door een CX Break. Dit zou dan een serie 1 (‘83 of ‘84) turbodiesel moeten zijn. Alternatief een benzine carburateur op LPG. Maar wel belastingvrij…
In het CX te koop draadje kwam deze voorbij:
familiale schreef:Nog een leuke niet te dure break diesel
+/- midden frankrijk
http://www.auto-selection.com/voiture-occasion/citroen-cx/5131076.htmlgroeten wouter
Deze ziet er op de kleine foto’tjes aardig uit, en weinig geld…
Aan dat rek bovenop en die houten platen achterin te zien, is het een bak van een aannemer geweest o.i.d.
En geen airco denk ik, en dat is wel een sterke wens van me.
Sable Doré, mooi!
Locatie tussen Orleans en Le Mans.
Wat betekent bichonnée??
Ik kreeg snel wat foto’s opgestuurd:
De motorkap sluit niet mooi:
Het plaatwerk rond het rechterachterlicht is naar binnen gevouwen. Hoe krijgen ze dat voor elkaar?
Slotje op de brandstofklep.
Kennelijk blijft de achterklep niet meer open staan. Zal wel op te lossen zijn met nieuwe gasveren.
Maar staat ze nou scheef…?
Indruk van een redelijk net interieur:
De zonnekleppen boven de achterste zijruiten doen mij vermoeden dat dit een (ex-)Familiale is. Klopt dat?
Andere suggesties zijn welkom!

Totaal aantal Berichten: 15709
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik kan hier op het werk niet op leboncoin en mijn frans is niet goed genoeg om zonder context een los woord te vertalen (althans dit woord ). Die zonnekleppen zijn inderdaad familiale, maar ik zou er niet te automatisch vanuit gaan dat deze auto van een aannemer is geweest. Ik zou nog eerder denken aan iemand die zijn spulletjes naar de markt of brocante wilde brengen. Misschien stinkt ie wel ontzettend naar kaas
Ik zie wel veel bruikbare onderdelen voor mijn eigen familiale in Sable Dore
Voor de rest is het interieur wel netjes en staat ze volgens mij idd een beetje scheef ??
Serie 2 grilletje?
Leuk om van twee auto’s 1 te maken misschien, maar ja nu nog tijd zien te vinden. (marktplaats gaf geen resultaat)
groet wouter
bichonnee is het zelfde (volgens mij) als dat wij zeggen voor de liefhebber om te vertroetelen o.i.d.
in het engels is het o.a. to groom
Denk ik ook. De auto is verwend. En voor Franse begrippen ziet de auto er zo op het eerste gezicht keurig uit. Zonde om op te heffen. Ik denk, dat het een goede basis is om op te knappen. En zo te zien deurpaneeltjes van plastic die altijd lekker recht blijven….
De XM van P.E. kan een nieuw baasje gaan zoeken. In de CX zit echt wel heel veel meer laadruimte. Mijn broertje neemt altijd de CX break voor het grote werk. De XM break blijft dan thuis.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Nee, is een serie 1 grille.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Robin Visser schreef:En zo te zien deurpaneeltjes van plastic die altijd lekker recht blijven….
Niet helemaal waar, maar beter dan die kartonnen dingen, dat is waar.
In de hete zon gaan die plastic panelen ook verbuigen, weet ik uit ervaring.

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
par eXeMple! schreef:Sinds kort begint bij mij het idee te ontstaan om de XM te vervangen door een CX Break. Dit zou dan een serie 1 (‘83 of ‘84) turbodiesel moeten zijn. Alternatief een benzine carburateur op LPG. Maar wel belastingvrij…
Leuk! We beginnen opnieuw
Ik ben benieuwd.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 3839
- CX 2200
- CX 2200
Oei, da’s een mooie….
Als jij hem niet wilt dan…

Totaal aantal Berichten: 753
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
graddus schreef:. Die zonnekleppen zijn inderdaad familiale,
Dat hoeft niet hoor. Het bewijs is betreffende auto, maar mijn Tri heeft ook standaard zonnekleppen in de bagageruimte. Anders wordt de bagage zo warm.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Moet het per sé een turbo zijn? Platte diesels zijn wel wat gangbaarder namelijk.
Dit is een mooie, wel wat dure, in Den Haag.
Hier een nog duurdere 2400 in Duitland. Wel een automaat en airco en helaas een katalyator. En een familiale dus dan zit je achterin wat krapper….
En in Frankrijk: een platte diesel aan de zuidkant van parijs.

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Moet niet absoluut een turbo zijn. Een platte diesel is wel een stuk trager en ik weet niet hoe ik dat vind. Ik heb nog nooit in een CX diesel gereden (plat noch turbo).
7000 en hoger is veel te duur. Daar gaan we het niet voor doen.
Maar die in Frankrijk is wel interessant. Is weliswaar een serie 2, maar 1985 dus wordt nog belastingvrij. Gris Perlé is niet echt mijn kleur, maar is minder belangrijk.
Ook bij die grijze Franse break zie ik een slot op de brandstofklep. Is dat gebruikelijk, gaat het klepje niet mee in de cv?

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
bonetone schreef:En een familiale dus dan zit je achterin wat krapper….
Ik had altijd de middenrij thuis staan. Geloof maar, dat je dan een beenruimte hebt waar een limousine of prestige een lachertje bij is.

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Ja maar dat bankje achterin is wel weer wat kleiner dan de achterstoelen in een Limousine of Prestige.
En @ PE: ik heb een plattte diesel en het is niet erg snel maar je kunt prima meekomen met het huidige verkeer. En het geeft je wel veel meer keuze want turboD-serie 1 vind je niet zo makkelijk. Als je evt. ook serie 2 overweegt heb je ook veel meer keus.

Totaal aantal Berichten: 753
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
par eXeMple! schreef:
Ook bij die grijze Franse break zie ik een slot op de brandstofklep. Is dat gebruikelijk, gaat het klepje niet mee in de cv?
Het slotje is gebruikelijk want de klep zit niet op de CV. Of alle breaks het hadden weet ik zo niet, de mijne in ieder geval wel.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Ik heb geen slotje, volgens mij is het op een gegeven moment wel standaard geworden maar ik weet niet vanaf welk jaar.

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
bonetone schreef:
En in Frankrijk: een platte diesel aan de zuidkant van parijs.
Trouwens, in de advertentie header staat turbo diesel, maar dat staat niet op de achterklep. Dat staat er bij een turbo toch altijd voluit op? Is dat waarom jij aangeeft dat het een platte diesel is?