15 van de 25
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
PE op zoek naar een CX Break
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 15 december 2009 10:49 PM
  [ # 211 ]
par eXeMple! schreef:

Nog wat nieuwe foto’s uit Spanje gekregen.
Informatie van de eigenaar:
Ze staat al enige tijd (hoe lang weet ik niet) in een garage. Heeft geen Spaanse APK (ITV) meer, maar zou dat zonder enig probleem weer moeten kunnen krijgen. En er moeten wellicht wat nieuwe sapjes toegediend worden voordat ze langere afstanden kan rijden. De foto’s zouden alle schade en roest moeten laten zien…

Er zit nog het nodige bij: een roof rack, een set koplampen en achterlichten, een set wielen met banden, 2 witte achterdeuren die goed zijn, en een dashboard(?)

Omdat er serie 2 spiegels op zitten, zou het kunnen zijn dat de voordeuren al eens vervangen zijn. De spiegels zijn ook bleu romantique en die kleur is imo niet op serie 2 geleverd.

Dashboard kan je volgens mij van een CX af halen, maar zeker weten doe ik het niet. Bleu Romantique werd wel op de serie 2 geleverd, maar alleen in de vroege jaren: 85 en 86. Wink

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 16 december 2009 12:30 AM
  [ # 212 ]

is dit dan misschien iets?

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 16 december 2009 10:03 AM
  [ # 213 ]

Is een familiale….

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 16 december 2009 03:06 PM
  [ # 214 ]
par eXeMple! schreef:

Ik wist trouwens niet dat de achterhoofdsteunen van de break ook drukknopen hadden.

Ja hoor, hoort zo.
Ik zou voor dit hok niet naar Bilbao afreizen, dat zie ik ook.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 19 december 2009 01:27 PM
  [ # 215 ]

Drie breaks turbo diesel te koop. Die eerste is een 84 of 85-er. Ten noorden van Parijs. Ik ga eens informeren. Smile

Motorkap is niet in topconditie meer. En er zitten serie 2 koplampen in. En er zitten zo te zien serie 2 VIP voorstoelen in.

Edit: antwoord gekregen. Is een 84’er. De motor is 10.000 km geleden gereviseerd. Er zijn een aantal punten met roest die aandacht behoeven… Geen airco…

Afbeelding Bijlagen
CX val doise.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 20 december 2009 04:59 PM
  [ # 216 ]

Een break uit 1982.
Wel in het zuiden van Frankrijk.

En nog een knalgele turbodiesel uit 1986 in Duitsland

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 21 december 2009 09:48 AM
  [ # 217 ]

Ha leuk ding die gele… Laughing Zum ausschlachten… Wat kan je daarvan verwachten? smirk
Enneh, keine Klimaanlage…

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 21 december 2009 09:59 AM
  [ # 218 ]

TGI Break uit 1990 in het zuiden van Duitsland, met airco. Gek dat ze hem als Familiale met 8 zitplaatsen te koop aanbieden, terwijl het volgens mij toch echt een break is… cool hmm
Wat zit er achter die stukjes isolatietape bij de achterdeur…?

Tja, als het geen diesel is, dan wil ik ‘m toch echt op gas gaan rijden en dan is de wegenbelasting natuurlijk killing…

En een hele nette TRI Break op ebay in de buurt van Karlsruhe. Geen airco en zelfde kostenplaatje verhaal als boven.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 december 2009 11:52 AM
  [ # 219 ]

Als ik nou iets avontuurlijker was en een grotere garage zou hebben - die TRI ziet er wel netjes uit. Nou ja, laat ik het voorlopig maar even bij m’n prestige houden. Iets minder kans dat ik de auto misbruik als ik weer eens naar ‘t stort moet.
En wat is dat nou toch dat mensen de die ‘tassen’ aan de voorstoelen zo ontzettend misbruiken? In die TGI lijkt het wel of er balonnen in zitten. Ziet er toch niet uit?

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 21 december 2009 01:13 PM
  [ # 220 ]
bonetone schreef:

Een break uit 1982. Wel in het zuiden van Frankrijk.

Dit lijkt me wel een knappe break. Jammer, dat de plaatwerker er even z’n best op moet doen. Maar dat kan best meevallen. En omdat het alleen om de onderkanten gaat, hoe je niet alles te spuiten en kun je volstaan met onder de strip.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 23 december 2009 11:43 PM
  [ # 221 ]

Nog 2 duitse breaks nummer1 en nummer 2. nummer 1 is helaas zonder foto’s

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 24 december 2009 12:11 AM
  [ # 222 ]

Thx. Van nummer 1 kan je foto’s bekijken op pag. 6 van dit draadje.
Nummer 2 hebben we ook al eens eerder gezien in dit draadje. Is ook nog op ebay aangeboden geweest, 0 biedingen.
Beide hebben tegen dat het platte diesels zijn en ik wil toch echt een turbo. Bovendien is de turbo met airco als extra leverbaar geweest en dat wil ik ook.

Mijn wensenlijstje is:
- Belastingvrij (of wordt het nog…)
- Turbo diesel (benzine op lpg is een optie. Dan liefst een 2.4 of 2.5, evt. automaat)
- Break, geen familiale
- Airco (wellicht leeg of defect, maar wel aanwezig)
- (Vrijwel) roestvrij

Ik heb geen haast, ze komt wel voorbij… Smile

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 24 december 2009 11:34 AM
  [ # 223 ]

De breaks die ik heb gezien hebben allemaal geen hoofdsteunen of later aangebrachten.

De serie 2 25TRi/TGi en TRD Turbo breaks hadden in ieder geval standaard een deelbare achterbank met 3 hoofdsteunen achter. Ik weet zo uit mijn hoofd niet hoe dat bij de serie 1 zat.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 24 december 2009 01:19 PM
  [ # 224 ]

Bij de late serie 1 (‘84/‘85) iig wel.

Profiel  
 
dimmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-12-2005

Gepost: 27 december 2009 12:40 AM
  [ # 225 ]

Ik heb bij Limoges nog een zo goed als roestvrije Collet break ambulance staan 1984. Het vervelende punt zijn de draagarmlagers achter. Frans kenteken +/- 180.000km. Starten, lopen en zweven. Misschien iets voor jou?  gooi

Profiel  
 
 
15 van de 25
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook