Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ziet er goed uit, voor zover er iets te zien is.
Wat kan het zijn voor 550 euro? En dan is de prijs ook nog onderhandelbaar…
Ik verwacht niet veel, maar dan kan het altijd nog meevallen.
Paar dingen tegen: serie 2, 1986 dus duurt nog meer dan een jaar voor ze belastingvrij wordt.
Geen diesel maar een 2 liter Douvrin. Aan de andere kant is die waarschijnlijk wel makkelijk op lpg om te bouwen, tegen niet al te hoge kosten.
Nadeel van een Familiale vind ik dat er geen hoofdsteunen op de achterbank zitten. Of zijn die er wel op te zetten?
Eigenlijk weet ik helemaal niet zo veel van een Familiale af. Zijn de banken om te klappen? Het 2e bankje zou er natuurlijk ook gewoon uit gelaten kunnen worden.

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Als die break Bleu Romantique is, dan is ze van begin ‘86 want die kleur is in modeljaar 87 niet meer geleverd.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ze is année-modèle 1986 dus zou zelfs van 1985 kunnen zijn.

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Misscien is dit iets. Link. Helaas geen foto’s maar de beschrijving klinkt goed veel aan gedaan en kunt altijd om foto;s vragen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Leuke beschrijving… Klinkt goed. Nu de foto’s nog…
En als ik het goed zie is het in Duitsland vlakbij de grens met Luxemburg en Frankrijk. Zou te combineren zijn met Nancy. Het is maar 1 uur en 50 minuten van elkaar.

Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
par eXeMple! schreef:....
Nadeel van een Familiale vind ik dat er geen hoofdsteunen op de achterbank zitten. Of zijn die er wel op te zetten?
Eigenlijk weet ik helemaal niet zo veel van een Familiale af. Zijn de banken om te klappen? Het 2e bankje zou er natuurlijk ook gewoon uit gelaten kunnen worden.
Het achterste bankje kun je inklappen, de buitenste stoelen kunnen naar voren kantelen zodat je makkelijker instapt naar achteren. Middelste stoel zit vast en de middenrij is niet eenvoudig te verwijderen
Verder weet ik niet of je volwassenen of kinderen wil vervoeren, volwassenen zitten best krap achterin want het zijn kleine stoelen.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Natuurlijk is de middenrij eenvoudig te verwijderen. Gewoon een hoeveelheid bouten losdraaien en de bank komt er zo uit.
Het probleem is, dat er zoveel bouten zitten, dat het lijkt of die bank erg vast zit, maar als alle bouten los zijn til je het ding er zo uit. Geen enkel probleem.
De achterste bank klapt helemaal open naar voren toe.
Verder zijn de familiale en de gewone break precies hetzelfde op wat extra plaatwerk na bij de gewone break om de bank te kunnen bevestigen en de gordels zitten op een andere plaats vast, maar elke break, familiale of gewone break, heeft alle montagepunten voor welke uitvoering dan ook.

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Ja maar een paar bouten losdraaien vind ik al niet meer ‘eenvoudig’: je kunt niet even snel de middenrij eruit halen omdat je laadoppervlakte nodig hebt. Het is niet zoals bij een break dat je even de bank plat legt.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Aha, op die manier. Nee, het kost even tijd, inderdaad.

Totaal aantal Berichten: 7588
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
garagestmarien schreef:Verder zijn de familiale en de gewone break precies hetzelfde op wat extra plaatwerk na bij de gewone break om de bank te kunnen bevestigen en de gordels zitten op een andere plaats vast, maar elke break, familiale of gewone break, heeft alle montagepunten voor welke uitvoering dan ook.
Als ik het goed begrijp kun je ‘m dus zo ombouwen tot normale break. Aan een achterbank is vast wel te komen.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ja, dat is mogelijk, maar dan moet je ook de opzetstukken hebben en de rolgordels, want die zijn ook anders, maar dat zie je wel bij de sloper.
Bevestigingspunten zijn gewoon aanwezig voor beide uitvoeringen.
Dit is de familiale:
En dit een gewone break. Dat zwarte stuk heb je dus nodig om de gewone bank vast te kunnen zetten.

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Deze weet heel goed in welk land de meeste potentiële klanten rondlopen…

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Nou PE, dit is haar wel denk ik. Alleen LPG inbouwen en klaar

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Whow!
Een automaat, ff wennen aan het idee. Maar mss dat daarmee de vrouwelijke weerstand wat lager komt te liggen… Want die is zo gewend geraakt aan de XM automaat…
Met airco en cruise control nog wel!

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Lijkt me helemaal af, automaat, airco, cruise control, belastingvrij. Alleen LPG inbouwen en wat roest aanpakken!
Het is dat ik er al een heb…...