heeft iemand misschien informatie over dit prototype G?
is kleinder dan de HY, is gebouwd op een 2cv chassis.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Volgens mij is er nog maar één prototype van dit model over en staat deze in het conservatoire. Ik heb er een hele serie foto’s van gemaakt zodat ik hem na mijn pensioen kan namaken
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
beste
kun je misschien wat meer foto’s plaatsen en misschien wat informatie hierover.
Alvast dank:)
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
hartelijk dank:)
misschien heeft iemand nog wat technische info? Metingen?
Wat voor chassis zit eronder?
Ik weet dat een moeilijke vraag is, maar je weet maar nooit:)
Is dat nou een 2CV blok in zo’n busje?
lijkt er wel op, maar het is geen 602 cc.
de auto werd in 1948? gemaakt, dus het zou wel een 425cc zijn denk ik
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Op zich niet zo gek natuurlijk. Het was meer een prototype voor wat uiteindelijk de besteleend is geworden en niet voor de HY. De voorloper daarvan was de TUB, gebouwd vanaf 1937 waarna in 1947 de HY op de markt kwam. Het prototype van de HY was er reeds in 1945.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Overigens staat ze er op bovenstaande foto’s een stukje beter bij dan in 2006. Toen stond ze nog op bokjes leeg te lopen.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Op de franse wikipedia staat veel informatie.
bijvoorbeeld:
Lengte: 3.400 mm
Breedte: 1.650 mm
Hoogte: 2.000 mm
Hoogte laadruim: 1 590 mm
ps. Mijn foto’s zijn van juni ‘08
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Onder andere dat het motortje waarschijnlijk 375cc cilinderinhoud heeft en de ruiten van mica zijn.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Wat vreemd dat ze er een dichte gril op hebben gezet.. Op deze manier krijgt het luchtgekoelde blokje z’n koeling alleen van de rijwind dat door het open deel achter de bumper komt. Daarom hebben ze ‘m zeker zo laag geplaatst.
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Valt mee Sjon want, onder de ‘‘dichte gril’’ zit nog een stuk gaas.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ik denk dat ze die ruimte boven de motor moesten benutten voor het interieur. Lekkere warme voeten waarschijnlijk.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Ja dat is idd waar. Daar zal hij wel genoeg koeling door krijgen.
Een ‘open gril’ had het verbruik natuurlijk weer omhoog geholpen.. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar 61 jaar geleden al druk over nadachten maargoed;-)
Je zal idd wel lekker warme voeten krijgen, zo met je voeten boven het motorblok
Joie de Vivre ..avec Citroën!