Koelsensor past niet, wel andere mogelijkheid?
dennizzz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59

Gepost: 27 november 2009 07:09 PM

Hallo,

Door een scheurtje in mijn thermostaathuis heb ik bij de dealert een nieuwe besteld.
Deze bleek thuis hetzelfde te zijn, op het feit dat het gat voor de koelvloeistofsensor
niet M12 is maar M14. Jullie raden het al, die past dus niet. Nu zijn de thermostaathuizen
qua onderdeelnummer hetzelfde maar niet qua gatgrootte van de thermostaatsensor.
De dealer zag in het systeem dat er thermostaatsensor m12 bij hoort, dus die gingen met citroen
frankrijk overleggen, maarja dat duurt ff. Ik heb nu dus nog geen rijdende auto.

Ik heb al gekeken naar een verloopstukje bij de ijzerwaren maar dat was er niet. Ik heb een m14 bout
doorgeboord om er m12 in te tappen maar door de geringe speling scheurt het geheel.
Nu zag ik op hbase.nl dat er ook een thermostaatsensor in m14 is, alleen deze heeft de
benaming bruine sensor en ik heb de groene. Nu is mijn vraag, wat is het verschil in deze
sensoren, zouden de waardes veel verschillen…
Volgens hbase is de groene een NTC en de bruine een PTC. Ik weet een ntc een negatieve temperatuursensor is en de een ptc een positieve. Misschien heeft iemand een andere oplossing…

Profiel  

dennizzz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59

Gepost: 28 november 2009 06:57 PM
  [ # 1 ]

Ok, ik had het helemaal gehad vanmiddag. Gat dichtgemaakt met m14 bout. Gat extra geboord op een veilige plek, m12 getapt, sensor erin en rijden. Blij dat ik weer rij.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook