aandrijving / stuurhuis probleem..
ZX cruiser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50

Gepost: 27 november 2009 07:32 PM

goede avond forumleden,

Hier ben ik nog eens met een probleempje met mijn geliefde ZX. Ik heb vandaag een trip gemaakt richting nederland (vanuit belgie) en toen ik nog een stuk voor Eindhoven was, wat voor mij nog 120km te gaan was, begon de ZX plots opeens heel vervelend te doen.

Ik ga even beginnen bij het begin. Een goed jaar terug, begon mijn ZX op miraculeuze wijze opeens te “bonzen” in het stuur, het stuur ging opeens bruusk naar rechts en je voelde een enorme slag. Achteraf bekeken zat er te weinig olie in het bakje van de servopomp, en daardoor deed hij dat, althans dat dacht ik toch.

Tot vandaag… bij het rijden op de autosnelweg, kreeg hij het opeens weer, maar echt 5 keer zo hard.
Dit steeds bij ofwel het lossen van het gaspedaal, of bij het terug induwen van het gaspedaal. Wanneer de aandrijving constant blijft is er geen probleem, ik kon dus zonder moeite tientallen kilometers 100km/h aanhouden en zelfs dan bruusk het gas intrappen naar 130, ook geen probleem.

Maar van zodra ik het gas loslaat, kon ik maar beter zien dat ik mijn stuur met beide handen vasthad want hij snokte als het ware enkele keren naar rechts, tot dat hij terug aandrijving had in de andere richting, wanneer hij remde op de motor.

Echt een vreemd en vervelend voorvalletje lijkt me toch?

Wanneer ik bijna terug thuis was, stopt het misterieus gedrag terug. Wat hij nu wel nog doet, is wanneer ik optrek, en het gaspedaal brusk los, een klein tikje geeft aan het stuur naar rechts, maar niet zo hard meer. Wanneer ik rij hoor je ook een constant getik, lijkt op de cardanas die raar doet. En hij tikt sneller en sneller in verhouding met de snelheid.

Ik heb hier toen al eens naar laten kijken maar in de garage zeiden ze me dat alles er in orde uitzag…

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? zou in ieder geval een hele stap vooruit zijn als ik al wist in welke richting ik moest zoeken.

bedankt voor jullie bevindingen!!

Groeten Jochen

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook