19 van de 23
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Robinrossie’s BX 19GT
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 21 december 2009 04:31 PM
  [ # 271 ]

Lekker stel zijn jullie, ga me ff lekker maken !  Laughing  devil Maar dan moet die GT alsnog door de keuring gesleept worden, en zoals eerder gemeld: met een rechterarm in het gips kan ik momenteel helemaal niks beginnen. En een crash course BX sleutelen is in mijn geval bittere noodzaak.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 december 2009 04:57 PM
  [ # 272 ]

Ik wil je wel helpen om het ding door de apk te krijgen hoor.
“Groot” sleutelwerk, zoals koppelingen ( Wink ), daar begin ik met dit weer ook niet aan. De overige pumtjes stelden nou niet heel veel voor, dacht ik. Maar als de auto nog vrij komt en gewoon wegrijdt, dan kan die koppeling ook nog wel eventjes wachten…

Enne, die koppeling heb ik al in het schap liggen Very Happy Van die meneer uit Capelle, om precies te zijn Wink

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 21 december 2009 05:35 PM
  [ # 273 ]

Bedank voor het aanbod! Maar voor die keuring is er nog maar een paar dagen de tijd, dus de beste optie zou dan zijn om de GT linea recta richting Abbenes te sturen naar garage Van der Laan. Daarna zou ik haar zolang bij Sleuteltje 11 kunnen stallen…. Ik bekijk nu de opties. Robin, je hebt een PM. Wink

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 december 2009 07:36 PM
  [ # 274 ]

Als je het gaat doen, dan blijft het aanbod staan. Ook als je eerst gaat stallen enzo. Beetje hulp is nooit weg, toch? Wink

Overigens heb ik ook nog talloze GT onderdelen. Onder andere goede (voor)bollen en wat dies meer zij.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 21 december 2009 07:38 PM
  [ # 275 ]

Mij kun je ook altijd bellen/mailen voor hulp. Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 21 december 2009 07:47 PM
  [ # 276 ]

Mij mag je ook altijd bellen. Ik heb lang niet altijd tijd, maar ik wil best wel helpen als ik een keer wél tijd heb.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 21 december 2009 08:15 PM
  [ # 277 ]

Wauw… wat een support! Ik word er verlegen van…  Surprisedops:  Welnu, ik ben nog wat dingetjes aan het navragen via PM en denk na over wat het handigste is: eerst keuren bij garage of direct naar de stalling, schorsen en daarna rustigjes de diverse subklusjes aanpakken. De auto moet dan wel rijdbaar zijn. Tsja, en als ik het dan zo bekijk lijkt het erop dat ik het ga doen. Ik lijk wel gek, ik heb straks dan dus 3 BXen!!  haha

Maar ik heb nog niet definitief besloten, eerst kijken of er überhaupt gestald kan worden.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 21 december 2009 08:19 PM
  [ # 278 ]

Vergeet niet dat de GT je naast stallingskosten geen drol gaat kosten aan wegenbelasting. Wellicht is het daarom handig om ‘m eerst te stallen en ‘m lekker op je gemak klaar te maken zodra ie belastingvrij gaat worden. Verzekering kost je de kop niet met een BX uit 1985 bij Emerpark of via de BX Club (je bent toch lid?).

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 21 december 2009 08:58 PM
  [ # 279 ]

Eerst keuren!!

Je hebt dan fijn de mogelijkheid plekken die nare roest kunnen gaan worden in de stalling, ff in te spuiten met een kleverig smeermiddel, zodat ‘t gelijk ophoudt. Geloof me, in een stalling roest ‘t anders net zo hard door. Zorg wel dat er geen pekelresten zitten.

Ik gebruik graag spul als kettingvet uit spuitbus. Verder ben ik een liefhebber van afgewerkte LHM. Kost niks. En dat tast GEEN lak aan, zoals sommigen beweren. Afgewerkte motorolie is WEL slecht.

Rijkelijk vloeien die vettigheid! Het recept voor een langlevende koets.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 21 december 2009 09:07 PM
  [ # 280 ]
knäckor schreef:

En een koppeling is prima te vervangen, in Capelle aan de IJssel zit een kerel die voor 50 euro een Valeo-koppeling levert voor de GT, dus voor 50 euro en een dag werk ben je met die koppeling de komende 10 jaar klaar.

pb adres?? Thanks.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 21 december 2009 09:36 PM
  [ # 281 ]
XBXG schreef:

Vergeet niet dat de GT je naast stallingskosten geen drol gaat kosten aan wegenbelasting. Wellicht is het daarom handig om ‘m eerst te stallen en ‘m lekker op je gemak klaar te maken zodra ie belastingvrij gaat worden. Verzekering kost je de kop niet met een BX uit 1985 bij Emerpark of via de BX Club (je bent toch lid?).

Ik ben lid.  cool smile En ik had inderdaad hetzelfde idee.

 

Alcyone schreef:

Eerst keuren!!

Je hebt dan fijn de mogelijkheid plekken die nare roest kunnen gaan worden in de stalling, ff in te spuiten met een kleverig smeermiddel, zodat ‘t gelijk ophoudt. Geloof me, in een stalling roest ‘t anders net zo hard door. Zorg wel dat er geen pekelresten zitten.

Ik gebruik graag spul als kettingvet uit spuitbus. Verder ben ik een liefhebber van afgewerkte LHM. Kost niks. En dat tast GEEN lak aan, zoals sommigen beweren. Afgewerkte motorolie is WEL slecht.

Rijkelijk vloeien die vettigheid! Het recept voor een langlevende koets.


Heb je helemaal gelijk in, maar daarvoor hoeft ze niet per sé eerst APK gekeurd te zijn, toch? Ik zal alleen wel tzt alsnog de keuring in de buurt van de stalling moeten laten uitvoeren, Abbenes is daar te ver vandaan. Maar eerst maar ‘s zien of ik ‘r zonder malheur in Fryslân krijg. Zo nog ff mailen voor plek. Als dat geregeld is kan de koop wat mij betreft doorgaan.
Robinrossie heeft wel twijfels over de staat van de brandstofleidingen, dus dat kan wel eens spannend worden. Ik heb ooit mijn allereerste auto verloren aan brand, daar heb ik toch wel een traumaatje aan over gehouden. Brandblussertje kopen dus.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 21 december 2009 09:43 PM
  [ # 282 ]

De leidingen zijn ‘t probleem niet zo… de rubberen slangen vanaf de leidingen, degenen in de motorruimte, die kunnen gevaarlijk zijn. Gewoon ff nalopen op haarscheurtjes en soepelheid. Te stug en ze scheuren makkelijker dan als ze nog soepel zijn. Te soepel is ook niet goed, dat wijst op een verkeerd type slang, eentje die oplost in benzine.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 21 december 2009 09:48 PM
  [ # 283 ]

Tsja, die moeten dus als eerste vervangen worden. Ik denk aan ethanolbestendige slangen, is ze gelijk klaar voor de toekomst. En op langere termijn is LPG best een goed idee, maar eerst de belangrijkere zaken. De APK voor de TZD Turbo is ook niet ver weg meer, en de rode dame gaat echt niet weg!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 21 december 2009 09:54 PM
  [ # 284 ]

Gelijk heb je. Maar misschien is ooit die motor in de GT een goed idee? Wink

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 21 december 2009 09:58 PM
  [ # 285 ]
Alcyone schreef:

De leidingen zijn ‘t probleem niet zo… de rubberen slangen vanaf de leidingen, degenen in de motorruimte, die kunnen gevaarlijk zijn. Gewoon ff nalopen op haarscheurtjes en soepelheid. Te stug en ze scheuren makkelijker dan als ze nog soepel zijn. Te soepel is ook niet goed, dat wijst op een verkeerd type slang, eentje die oplost in benzine.

Het probleem zit juist in de slangen in het motorruim, hier zitten al zeer veel droogtescheurtjes in dat ik er niet mee naar friesland zou rijden.

Profiel  
 
 
19 van de 23
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook