Dat was een betere tijd voor deze bx!
Maar net is het koppelingsheveltje weer doorgescheurt nog voor ik er een op de sloop kon halen.
Morge dus maar meteen een nieuwe gaan halen.
Verder heb ik er vandaag nie tveel aan gedaan sinterklaas had even voorrang.
Vandaag heb ik de koppelingshevel vervangen, hij ontkoppelt en koppelt wel maar ik denk dat ik hem nog wat af moet stellen en dat die dan weer goed is
Verder nog ven de ramen schoongemaakt of eigelijk 2x moeten schoonmaken zo vies waren ze, en nou is het nog niet helemaals choon wat een hondenhok was het ook
Verder zal ik de bx toch weer van de hand meoten doen ik heb nou even geen geld om hem in orde te maken, dus liefhebber meld je om deze bijzondere bx te redden!
Ik denk dat hier zeker iets moois van is te maken omdat ik nog nergens rotte plekken heb gezien!
De linkervoordeur zal zoals te zien is wel vervangen moeten worden en de bollen kunnen wel een vulbeurtje gebruiken.
Ook al zit je maar te twijfelen bieden mag natuurlijk ook maar ik ben niet van plan veel verlies op deze bx te gaan maken dus graag wel redelijk bieden.
Ik hoop echt dat een liefhebber zich meld ik kan hem er nu eigelijk niet bij hebben!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
er is vast wel een liefhebber voor te vinden!
Mooi dat hij weer rijdbaar is
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Doe je nog wel een APK, Robin?
Ik weet nog niet wat ik er dan mee ga doen, ik hoop dat die snel verkocht wordt en dat de nieuwe eigenaar Er dan een nieuwe APK op kan zetten, als die dan nog niet verkocht is zal ik is kijken of ik hem laat keuren.
Overigens ben ik met de GT heen en terug naar de sloop gereden ging prima hoor zonder koppeling alleen wel goed opletten ,en je niet te veel ergeren aan mensen die maar niet doorrijden al is er ruimte genoeg.
Ik wil toch wel verdergaan met klussen aan deze bx totdat die weg is.
Dus een vraagje.
Als ik de bx start is alle normaal hij loop mooi stationair, als je het gespedaal helemaal intrapt is loopt die als een zonnetje.
Als die warm is loop die nog steeds goed stationair en volgas maar alles wat daartussen zit begint die te stotteren er is dus mee te rijden maar je moet het gas er stevig ophouden.
Wat zou dit kunnen zijn?
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
robinrossie schreef:Ik wil toch wel verdergaan met klussen aan deze bx totdat die weg is.
Dus een vraagje.
Als ik de bx start is alle normaal hij loop mooi stationair, als je het gespedaal helemaal intrapt is loopt die als een zonnetje.
Als die warm is loop die nog steeds goed stationair en volgas maar alles wat daartussen zit begint die te stotteren er is dus mee te rijden maar je moet het gas er stevig ophouden.
Wat zou dit kunnen zijn?
Vervroeging. Vacuümdoos/slang cq. centrifugaalsysteem (moet ik eigenlijk ook eerst de Haynes even lezen om te kijken wat ‘t moet zijn op een 1900…) plus alle draaipunten van de vervroeging en dan nog eventueel de bedrading van de verdeler (thyristor-ontsteking? nogmaals, ik moet ook éérst de F’ing manual lezen )
Verder heeft mijn BMW een dergelijk kunstje wel eens geflikt met een totáál vergomde carburateur. In dat geval, uit elkaar halen en grondig reinigen.
Edit: en natuurlijk check je als je bezig bent de toestand van bougies, kabels, rotor & verdeelkap. Dat is logisch.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Oke maar ik had zo zitten denken, die bougies en ontstekkign heb je toch ook bij volgas nodig dus ik zou denken daar kan het niet aan liggen dan moet die bij vol gas toch ook stotteren?
Dat vervroeging vacuum systeem waar zit dat bij een gt? BIj me andere bx weet ik het wel maar dit is weer allemaal anders.
De carburateur heb ik in 2004 volledig voorzien van nieuwe pakkingen:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ja dat zal toch nog niet versleten zijn zo lang is dat ngo niet geleden toch?
Maar ik heb trouwens ook ngo wel wat slangetjes los zien liggen onder de motorkap zal morge ook eerst is even kijken of die ook ergens oppassen
Vergeet niet dat ik de GT heb gekocht, toen ze slechts 18 jaar oud was…
Er kan in die tussentijd een hoop zijn gebeurd.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Deze GT loopt nog eerlijk op benzine? Want dan zou ik nu eerst aan de vervroeging denken. Bougies, kabels enz. loop je dan vooral langs omdat je toch bezig bent. That said, ik heb wel eens een auto gehad waarbij door gare klepseals bougie nr. 3 constant verkoolde, dat ging ikzelf in ieder geval telkens het eerst merken omdat-ie matig ging overnemen en op hoge toeren rommelig ging lopen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nou ik heb hem vandaag door de keuring proberen te slepen,
Maar het was al te verwachten dat het niet zou lukken.
Wat is ermee aan de hand.
-de achterremmen remmen niet even hard als de voorremmen.
-de achteruitrijlichten blijven branden.
-lekzak linksachter is lek.
-ze zeggen dat die lhm lekt maar kijken dan niet verder volgens mij had ik dat gewoon geknoeid!
-voorste uitlaat ophanging repareren.
-ruitensproeier voor werk niet
-en er moeten 2 andere achterbanden op
Opzich vond ik het wel meevallen allemaal kleine dingen.
Maar de keurmeester had er ook niet echt zin in hij zei al met die koppeling en veerbollen ben je al een fortuin kwijt, nou veerbollen vullen wist die al niet dat dat kon dus hij kon er niet echt over meepraten.
De belangstelling is nog niet echt overweldigend,
Toen die nog bij het bedrijf stond wilde wel 3 man hem hebben.
Ik heb definitief besloten er niet verder mee te gaan.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bedoel je dat je hem niet op gaat knappen en zo gaat doorverkopen, of dat ‘ie naar de sloop gaat?
De koppeling en bollen een fortuin? Als je het zelf doet ben je met 200 euro en een dag werk klaar.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik wil proberen hem door te verkopen, slopen vindt ik alsnog zonde.