6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
   
xm turboCT versus 2.0 16 V automaat
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 09 december 2009 07:04 PM
  [ # 76 ]

Dat lijkt me persoonlijk niet echt een verbetering van de situatie van de ouders van bxsport. Een BX is leuk (vind het zelf nog wat leuker dan een XM), maar een XM rijdt toch wel wat ‘machtiger’. Daarbij is een XM wel een klasse of 2 nieuwe/beter qua luxe etc. dan een BX.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 09 december 2009 07:22 PM
  [ # 77 ]
DSuper1970 schreef:
bxsport schreef:

tja moet je weten dat mijn ouders nooit meer dan 3000 euro aan een wagen hebben uitgegeven… gastank zou dan onderbouw moeten zijn want ze hebben het koffer wel nodig….

ja opendak ik eigenlijk wel een must…maar vooral de km-stand staat me wel aan… 1 op 6 is wel een pak benzine natuurlijk… ik kan er met ze eens naar gaan kijken maar ik vrees er voor… als ze ht verbruik horen.

Ja verbruik kan stevig zijn. Misschien een mooie BX automaat 19 TZI met schuifdak???

bx is geen optie omdat de stoelen veel slechter zijn dan het lederen bankstel van een xm….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 09 december 2009 08:47 PM
  [ # 78 ]

bx is geen optie omdat de stoelen veel slechter zijn dan het lederen bankstel van een xm….

Da’s erg persoonlijk… ik zit prima op een BX gti stoel, terwijl ik na 2 uur op een XM stoel amper nog kan lopen.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 09 december 2009 09:39 PM
  [ # 79 ]
Citrophile schreef:

LPG in een ZPJ4 is niet aan te bevelen. Deze motoren worden van zichzelf al behoorlijk heet en met LPG wordt het alleen maar erger en is de motor in notime overleden.

Ik neem het direct van je aan. Ik werd er overigens bij mijn 16v ook voor gewaarschuwd dat alles heter zou zijn. Veel heb ik er echte rniet van gemerkt om niet te zeggen helemaal niets. Echt niets ? Ja, bij de pomp… daar kon ik er wel om lachen joint

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 09 december 2009 10:02 PM
  [ # 80 ]

Zitten is persoonlijk. Maar ik las dat je ouders ook wel eens in een BX rijden, vandaar mijn “19 TZI” idee. Kijk een grote auto rijden kost gewoon meer geld, ook als het al om een ouder model/type gaat. Moet het voor hun een Citroen XM worden of vind jij dat eigenlijk het leuktste??? cheese

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 09 december 2009 10:03 PM
  [ # 81 ]

@Gompie: Jouw 2.0 16v wordt nog lang niet zo heet als een ZPJ(4) Wink, dan gaat het met LPG ook beter.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 december 2009 10:05 PM
  [ # 82 ]

Ik heb in ‘t verleden toch een aantal klanten met een ZPJ4 op LPG gehad, en mits de radiateur fris was, nooit koelprobelemen of vroegtijdig heengaan van het motortje meegemaakt. Ook de “normale"ZPJ met 12 kleppen deed het prima op LPG.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 09 december 2009 10:21 PM
  [ # 83 ]

Technisch kan het allemaal wel mogelijk zijn, maar als die motoren van zichzelf loeiheet worden wordt het met LPG alleen maar erger. Die energie kun je beter benutten om je zuigers omlaag te drukken en zo min mogelijk als stralingsenergie.
Ik ben blij dat mijn ZPJ4 motor niet meer zo heet wordt.

Er zjn op het forum inderdaad leden die met een ZPJ met LPG rijden en geen problemen ondervinden.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 09 december 2009 11:19 PM
  [ # 84 ]
DSuper1970 schreef:

Zitten is persoonlijk. Maar ik las dat je ouders ook wel eens in een BX rijden, vandaar mijn “19 TZI” idee. Kijk een grote auto rijden kost gewoon meer geld, ook als het al om een ouder model/type gaat. Moet het voor hun een Citroen XM worden of vind jij dat eigenlijk het leuktste??? cheese

Wij hebben zwart leer en vooral mijn moeder wil geen andere zetels meer voor haar rug… een bx is leuk maar voor langere ritten rij ik toch liever xm… dus probeer mijn ouders wat in die richting te pushen…we gaan eens kijken naar de V6 24v ivm uitlaatcollector want die scheuren blijkbaar snel en zo. Over de motor dat kan wel kloppen een sm injectie wordt ook een pak warmer da een carbu…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 09 december 2009 11:32 PM
  [ # 85 ]

De 24v die je liet zien, is vanaf de foto`s gezien wel de moeite waard om die te bekijken. Het achterste uitlaatspruitstuk, het flexibel deel aan de voorzijde zijn vaak kapot very very sad als ze te koop worden gezet. Ook de midden- en eindemper zijn prijzige onderdelen surrender .

Het scheuren van het spruitstuk en het flexibel deel is weer te wijten aan de hoge temperaturen van de ZPJ4, tja ze is temperamentvol Mr. Green .

Van een XM clublid ook met zo`n 24v, heb ik gehoord dat bij hem het achterste uitlaatspruitstuk via de rechter aandrijfas is vervangen. Dus als de rechteraandrijfas eruit is, is het spruitstuk via de rechter wielkast eruit te halen. Dan hoeft de motor en bak er niet meer uit clap !

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 15 december 2009 11:24 PM
  [ # 86 ]

zo deze avond met een TCT automaat exclusive gereden… maar vond de wagen niet echt fris… en paar mankementjes die niet ten goede komen wat mij opviel is zo’n TCT toch wel wat minder dan een cx gti turbo.. eigenlijk mag je die turbos helemaal niet vergelijken, ik weet het maar toch….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 16 december 2009 12:09 AM
  [ # 87 ]

Een ct turbo is een 2.0 4 cilinder met een “soft” turbo en de CX turbo is een 2.5 4 cilinder en die halve liter extra geeft al meer koppel.
Qua karakter zijn ze inderdaad heel verschillend omdat de ct turbo als een oplossing werd aangedragen tussen de 2.0 en 3.0. De CX GTI/Prestige Turbo waren de snelle topmodellen Wink.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 16 december 2009 01:45 AM
  [ # 88 ]

Hey @bxsport, waar heb je deze auto gevonden?? Is er een advertentie van? Een TCT Exclusive, die zie je in NL niet (vaak)...

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 16 december 2009 10:04 AM
  [ # 89 ]
DSuper1970 schreef:

Hey @bxsport, waar heb je deze auto gevonden?? Is er een advertentie van? Een TCT Exclusive, die zie je in NL niet (vaak)...

Ik heb er één Wink

@ bxsport: een XM TCT zal wat rustiger zijn gok ik (al ken ik de CX Turbo’s niet), meer op comfort afgestemd door het hoge koppel bij lage toeren.

Als ik je verhaal zo bekijk schat ik in dat je ouders geen strepenstrekkers zijn, dan is het toch ook niet zo erg dat de auto niet heel snel is?

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 16 december 2009 10:25 AM
  [ # 90 ]

nee daar heb je gelijk in. De auto waar ik ben naar gaan kijken had open dak maar dat werkte niet en digitale console deed het ook niet. incluis de radio. De automaat deed het goed. Maar de geschiedenis was ook niet bekend dus geen weet van distributieriem.. volgens mij dus niet veel meer waard… qua koppel komt een TCT overeen met een V6?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
 
6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook