Vervangen distributieriem 16v
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 03 december 2009 04:39 PM

Ik heb net supplies gekocht om mijn 16v te voorzien van een nieuwe riem, spanrollen en waterpomp:

Ik heb meerdere riemen bij mijn 8 kleppers vervangen, maar dat was allemaal met een zelfspannende rol. Voor mensen die al vaker de riem bij een 16v hebben vervangen: Hebben jullie zelf ‘stepped pins’ gedraaid om de nokkenassen te blokkeren? Bij de 8v’s kon je daar een 10 mm boor in duwen, maar hier zijn de gaten in de cilinderkop en nokkenaswiel van verschillende grootte. Volstaat het voor de riemspanning om alleen te checken of de lange kant van de riem niet verder dan 45 graden te verdraaien is?

[Edit] Waarom doet mijn plaatje het niet?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook