Even een laatste update van de Femme, de TRX velgen heb ik zelf opgeknapt en de koets daar wordt door mij aan gewerkt eind van de week staat zij in de spuitplamuur, volgende week de motorkap en achterklep.
http://picasaweb.google.nl/greseltje/FemmeFataleMeijeBlanc7#
Een blije Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ziet strak uit !
velgen gestraald, bijgewerkt en in alu kleur gepoten ?
de diepere delen zijn zwart ipv donker grijs ?
mooi !
maakt mij niet uit, maar laat je de zij stoot strips zitten, je spuit er omheen ?
is ‘t niet mooier / makkelijker om die er wel af te halen ?
en je hebt kans met oude strips/lijm dat ze niet meer goed vast zitten, en uitzakken. zou zonde zijn met nieuwe lak.
bij opnieuw monteren zitten ze tenminste weer goed en vast op hun plek…...
en heb je geen oude rommel er onder zitten.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
De velgen zijn met blanke 2K lak gespoten de zwarte onderliggende belijning past bij de zwarte bumpers
en rubberen stootstrips en bij de achterwielkasten, daar komt ook een zwarte kunstof halfopengewerkt afdekplaatje in, deze heb ik bij Leontien gekocht op de jaarbeurs in Utrecht, geeft de Femme samen met de Morettes een sportieve uitstraling O, ja en een zwarte grill, maar ook de klassieke kant blijft bij mij gehandhaafd ligt eraan wat er op dat moment gepast is, kwestie van omzetten.
De stootrubbers blijven gewoon zitten, zijn nog vrij nieuw en dicht, de deuren en schermen zijn roestvrij alleen wat keine deukjes en krassen.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dan wordt ‘t een soort 2-tone turbo ! inderdaad met wat sportieve details.
en dan passen die zwarte accenten wel.
velgen zijn mooi opgeknapt, ik zag de oude foto’s.
mooie / grondige aanpak !! chapeau !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik dacht dat velgen opknappen iets is wat je zelf moeilijk kunt doen? Afgezien van die 2k lak, hoe heb je het alluminium weer mooi goed gekregen? Dat lukt je toch niet met een schuursponsje dacht ik.
Ik zou willen dat je de mijne ook even kwam doen
Errug mooi in elk geval!
puffel schreef:Ik dacht dat velgen opknappen iets is wat je zelf moeilijk kunt doen? Afgezien van die 2k lak, hoe heb je het alluminium weer mooi goed gekregen? Dat lukt je toch niet met een schuursponsje dacht ik.
Ik zou willen dat je de mijne ook even kwam doen
Errug mooi in elk geval!
Het opknappen van van je velgen is goed te doen, het ligt eraan hoe je velgen zijn de mijne waren hier en daar ingekankerd.
Ik heb ze eerst gestraald met stomp grit ( dat is grit wat div keren is gebruikt ) daarna met met de excentrische schuurmachine met nr 60 opgewerkt,daarna met 80,vervogens met 120, 180, en 240, daarna met
800 dit is een schijfje met een sponsachtige onderzijde en een zwart bovenschijfje van kunstof deze matteert het aluminium als je het glanzend wil dan gebruik je een viltschijfje met jif o.i.d.
(De velgranden heb ik op de draaibank bewerkt deze waren erg toegetakeld )
Dan spuit je de velgen met blanke 2K lak meerdere lagen, leg ze 2 dagen weg dan zijn ze uitgedampt,
plak de velgranden af en de verdiepte streep verder niets spuit nu gewoon de verdiepingen met de kleur die je wil met acryl ( water) oplosbare verf na droging het overtollige acryl heel voorzichtig wegschuren nat, met waterproof 1000 opletten dat je niet door de blanke laag heen schuurt, daarna afspuiten met 2K lak et voila klusje gedaan.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Bedankt voor de tips, ga ik na het las werk ook proberen (als ik fatsoenlijk schuurpapier kan vinden)
Ik ben wel een beetje vreselijk jaloers op je femme fatale..
puffel schreef:Bedankt voor de tips, ga ik na het las werk ook proberen (als ik fatsoenlijk schuurpapier kan vinden)
Ik ben wel een beetje vreselijk jaloers op je femme fatale..
Ben bijna 1 1/2 jaar bezig 3 dagen in de week heb ook veel tegenslag gehad, maar, nooit de moed opgegeven het resultaat komt vanzelf.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Vanochtend de Femme gestart en sinds 1 1/2 jaar is zij van de brug afgereden, even de klucht opgereden deze is vrij steil, man wat een power als een raket spoot zij omhoog, maar mag nog niet op de openbare weg het was slechts seconden sensatie, het maakte alle tegenslagen in een keer goed.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mooi he ?
ik wens je in de toekomst nog vele seconden van deze sensatie !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat moet een mooie moment zijn geweest na zoveel tijd
Ik kan me af en toe ook nog eens verbazen over de power, dat blijft leuk
Arjan Verkade schreef:Dat moet een mooie moment zijn geweest na zoveel tijd
Ik kan me af en toe ook nog eens verbazen over de power, dat blijft leuk
Ja, geweldig.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Wat ik me nou al een tijdje afvraag is of er veel verschil in power zit tussen die type 1 en 2 zonder en met intercooler.
Maar dat terzijde, ik hoop dat je snel full time kan gaan genieten van deze schoonheid!
Het verschil v.z.v ik het kan nagaan zit hem in het verbruik een T1 heeft zuigers met een vlakke bovenkant en een T2 gewelfde, laastgenoemde is zuiniger en met de interkoeler drukt dit ook de benzine-compsumtie een interkoeler erin bouwen in de T1 geeft al flinke besparing in verbruik.
Wat het vermogen betreft ze zijn allebei voorzien van 123.8 KW bij 5000 rpm en 294 NM max Torque bij 3250 rpm.
zie linkje
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=164692
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS