11 van de 43
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Harry’s CX 25 GTi Turbo2 Vems “la Femme Fatale”
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 september 2010 10:07 PM
  [ # 151 ]

De compressie van een T2 is 8.5, van een T1 7.5. Dat verschil merk je. Om het te compenseren staat een T1 iets meer turbodruk toe dan een T2, dat is hoe de vermogenscijfers hetzelfde zijn gebleven bij de 2 modellen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 september 2010 10:08 PM
  [ # 152 ]

Zover ik begrepen heb is de T2 idd vooral zuiniger.

Ook schijnt de Turbo iets mooier in te komen bij een T2 dan bij de T1. Maar dat moet ik ook maar aannemen, aangezien ik nog nooit in een T1 heb gereden Wink

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 07 september 2010 11:06 PM
  [ # 153 ]

Voor mij is het te lang geleden dat ik in een T2 gereden heb om het vergelijk te kunnen maken.

Krijgt de Femme Fatale dan ook een aanpassing voor een intercooler? Ik heb nog nooit eerder van zo’n aanpassing op een T1 gehoord, lijkt mij niet zo eenvoudig eigenlijk.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 07 september 2010 11:29 PM
  [ # 154 ]

Ja de Femme krijgt ook een intercooler als zij helemaal klaar is,laat ik dan wel doen bij v.d. laan in Abbenes, sans-pareil ( evert-Jan )  kan je er alles over vertellen, op mijn motor zit al een Turbo 2 serie met een Turbo 1 schelp en dat past, Turbo 2 spoelt sneller op, ben zelf ook benieuwd.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 07 september 2010 11:31 PM
  [ # 155 ]
sans-pareil schreef:

De compressie van een T2 is 8.5, van een T1 7.5. Dat verschil merk je. Om het te compenseren staat een T1 iets meer turbodruk toe dan een T2, dat is hoe de vermogenscijfers hetzelfde zijn gebleven bij de 2 modellen.

Sorry dit was ik even vergeten te vermelden.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 08 september 2010 01:41 PM
  [ # 156 ]

Dat verschil zorgt ervoor dat een T2 bij lage toerentallen minder ‘afgeknepen’ aanvoelt en een bredere vermogensband heeft. En inderdaad is hij stukken zuiniger dan een T1.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 08 september 2010 11:54 PM
  [ # 157 ]

interesting, dus 1 op 9 a 1 op 9,5 voor de T1 is helemaal niet slecht? Ik dacht gelezen te hebben dat ook met een t2 je eigenlijk niet zo makkelijk boven de 1 op 10 komt?

Aan de hobby CX wil ik best wel wat centjes tegen aan gooien zo af en toe, alleen jammer genoeg haal ik zo’n ombouw investering er nooit uit en is de ‘black mistress’ het niet waard t.o.v. de Femme Fatale Meijke Blanc…..en da’s heel irritant stupid Die klote dorpels ook.
Zal wel weer een tijdje in het achterhoofd blijven hangen, netzoals dat VEMS verhaal..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 september 2010 08:03 PM
  [ # 158 ]

Dat lijkt me heel netjes voor een T1.

Ik zit vaak tussen de 1 op 8.5 en 1 op 9.5 bij mijn T2.
Uitschieters van 1 op 8 of zelfs 1 op 10.5 komen wat minder vaak voor Wink

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 09 september 2010 10:48 PM
  [ # 159 ]
puffel schreef:

interesting, dus 1 op 9 a 1 op 9,5 voor de T1 is helemaal niet slecht? Ik dacht gelezen te hebben dat ook met een t2 je eigenlijk niet zo makkelijk boven de 1 op 10 komt?

Aan de hobby CX wil ik best wel wat centjes tegen aan gooien zo af en toe, alleen jammer genoeg haal ik zo’n ombouw investering er nooit uit en is de ‘black mistress’ het niet waard t.o.v. de Femme Fatale Meijke Blanc…..en da’s heel irritant stupid Die klote dorpels ook.
Zal wel weer een tijdje in het achterhoofd blijven hangen, netzoals dat VEMS verhaal..

Is het zo erg gesteld met je dorpels?

harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 09 september 2010 11:30 PM
  [ # 160 ]

Daar zouden de meningen flink over verdeeld kunnen zijn, zou ik denken.
Het is op te lappen maar dan heb ik het niet over restauratie.
Van mijn verongelukte donor heb ik de dorpels gesloopt en weet ik inmiddels hoe die dingen in elkaar zitten en kan ik stukken gebruiken. Eigenlijk moet de buitenkant eruit geslepen zodat de binnenkant goed bereikbaar is, en dan kom ik ongetwijfeld nog veel meer muizennesten tegen.
Komt ooit wel goed. Vrijwillegers met veel ervaring altijd welkom!

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 09 september 2010 11:49 PM
  [ # 161 ]

Ben je bang dat er nog meer rottigheid te voorschijn komt?,  misschien valt het wel mee, en de onderzijde wielkasten?, bij de inspectie dop met een sterke staaflamp naar binnen schijnen kun je ook heel wat zien geeft in elk geval een indicatie.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 09 september 2010 11:50 PM
  [ # 162 ]

Nog wat plaatjes

http://picasaweb.google.nl/greseltje/Femme8l#

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 16 september 2010 11:47 PM
  [ # 163 ]

Vanmiddag was ik bij v.d. Laan in Abbenes, voor mijn electrische spiegels van de rechter spiegel was het motortje stuk dat is daar vervangen, even met Evert-Jan staan praten en die had het over een powerbooster met het resultaat als de Femme klaar is krijgt zij niet alleen een interkoeler maar ook een powerbooster dat resulteert in een vloeiende ( betere ) optrekkingslijn m.a.w. meer kracht onderin bij lagere toeren.
Powerbooster: wellicht een tip voor de T1 en T2 rijders?

Harry


nice day

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 september 2010 11:02 AM
  [ # 164 ]

is dat een power boost valve ? (benzine druk regelaar met hogere druk)

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 17 september 2010 07:57 PM
  [ # 165 ]
cx25gtit2 schreef:

is dat een power boost valve ? (benzine druk regelaar met hogere druk)

Voorzover ik het begrepen heb komt de turbo niet met een ruk in maar geleidelijk, het begint in de lagere toeren gebied al te werken.
Voor de exacte uitleg even Evert-Jan kontakten.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
 
11 van de 43
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook