14 van de 43
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Harry’s CX 25 GTi Turbo2 Vems “la Femme Fatale”
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 oktober 2010 10:51 AM
  [ # 196 ]

We zullen het zien als straks de eerste proefprocessen gevoerd gaan worden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 oktober 2010 11:35 AM
  [ # 197 ]

Goed bericht voor de grensgevallen.
Als het bouwjaar eerder is dan de eerste toelating mag je dit schriftelijk bewijzen.(Als het dan tegen zit kom je vanzelf voor de (wet) rechtbank.)
En dan wordt het per auto bekeken of ze belastingvrij wordt.
Maar ze gaan nog steeds in de hoofd moot uit van eerste toelating
Dus grensgevallen succes!!!!!

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 28 oktober 2010 01:29 PM
  [ # 198 ]

Als dit allemaal waar mag wezen,zou dat betekenen dat alle auto’s “in pak hem beet” in de eerste 3 maanden van 1987 op de weg zijn gekomen grensgevallen zijn.

Deze auto’s zijn over het algemeen in 1986 gebouwd

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 oktober 2010 01:56 PM
  [ # 199 ]

zoals ze mij hebben verteld moet je dit alles wel zelf aan kunnen tonen en dan nog kunnen ze nee verkopen denk dat ze ter zijne tijd gewoon als nog zeggen we geven een uitloop van een half jaar???
maar voor als nog zijn de eerste data van toelating bepalend.
want met de rest kun je rotzooien maar goed we zullen zien.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 28 oktober 2010 02:00 PM
  [ # 200 ]
harry45 schreef:
waterman schreef:
F.SvM schreef:

Eerste toelating is leidend mijn auto is later ingevoerd maar wordt wel belasting vrij
cool mad

Dat staat nergens op die manier in de wet. Als jij mij kan laten zien waar dat staat geloof ik je. Voorlopig is het nog steeds mogelijk om via een verklaring van BOUWJAAR EN MAAND van de constructeur aan te tonen dat je auto van voor 01-01-1987 is.

Dat is ook wat ik lees en geloof de M.R.B Wet is leidend en mocht de aanvraag worden afgewezen ga ik in beroep, de wet gaat voor een R.D.W leidraad

Harry

Artikel 72 Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994
1.Vrijstelling van belasting wordt, onder bij algemene maatregel van bestuur te stellen voorwaarden en beperkingen, verleend voor motorrijtuigen:
a….
b. die 25 jaar en ouder zijn en die, voorzover het vrachtauto’s of autobussen betreft, niet bedrijfsmatig worden gebruikt;

Artikel 12 Uitvoeringsbesluit motorrijtuigenbelasting 1994 (de algemene maatregel van bestuur, red. RV)
Vrijstelling van belasting voor motorrijtuigen die 25 jaar en ouder zijn, wordt verleend indien:
a. uit het krachtens de Wegenverkeerswet 1994 aangehouden register van opgegeven kentekens blijkt dat het desbetreffende motorrijtuig ten minste 25 jaar oud is, dan wel aan de hand van bescheiden zulks wordt aangetoond; en….

http://wetten.overheid.nl/BWBR0007311/geldigheidsdatum_28-10-2010

De Belastingdienst heeft denk ik in eerste instantie geen andere keuze dan te kijken naar het kentekenregister. Dat zijn immers gegevens waar de dienst zo bij kan. Voor individuele gevallen, zou je uit de wet kunnen opmaken, dat vrijstelling is aan te vragen bij de Belastingdienst aan de hand van individueel aan te leveren gegevens. Daar kan de Belastingdienst niet bij zonder dat ze worden aangeleverd. Gezien de dwingend rechtelijke redactie van de wettelijke bepalingen, denk ik dat de Belastingdienst hier geen beleid op kan maken om geen vrijstelling te geven indien de productiedatum uiterlijk in 86 is. De laatste beperking zal denk ik wel gebeuren, maar is voor zover ik kan nagaan nog steeds niet definitief.

In het verzoek zou op dit moment moeten worden gevraagd om een vrijstelling vanaf een bepaalde datum in 2011 en wel 25 jaar na productiedatum en één die nog in aanmerking komt in verband met de op handen zijnde wetswijziging. Daar moet je volgens mij specifiek om vragen. Voor 87’er auto’s krijg je nu namelijk geen vrijstelling als je erom vraagt. De auto voldoet immers nu nog niet. Als het verzoek op nu is gericht, krijg je nul op rekest. Vraag je de vrijstelling vanaf de datum productie plus 25 jaar, dan zou het moeten lukken. Het kan nooit kwaad niet af te wachten en het verzoek nu te doen voor later schat ik in. Als dit gat wordt gedicht, scheelt het weer een hele bak vervuilende auto’s, waar de overheid het niet zo op heeft. Ik merk dit op omdat ik toevallig heb gezien, dat het voor een Jag XJ serie III en XJ-S 6 cilinders, ook geliefde goedkope liefhebberskarren nog interessanter is. De 86’ers zijn uiterst zeldzaam en in 87 stukken minder. Voor CX-en zou het ook leuk zijn voor de liefhebbers van turbo 2. Omdat we geen glazen bol hebben, hierbij de motivatie waarom nu aanvragen wel een plan is. Succes hiermee allemaal !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 28 oktober 2010 10:57 PM
  [ # 201 ]

Nog een aanvulling naar aanleiding van een tip van een Jag-forummer Red Cat:
http://www.belastingdienst.nl/variabel/motorrijtuigenbelasting/motorrijtuigenbelasting-21.html#P1627_50670

Het formulier:
http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/verzoek_mrb_bijzonder_tarief_vrijstelling_mb1021z8plfol.pdf

Mmmm, heeft niks te maken met deze fatale dame, waarvoor excuus, zeker aan de TS voor het afdwalen alhier. De heren mods hebben hier vast wel een oplossing voor met een eigen plekje voor het geval iemand er op door wil gaan. Ik ben in ieder geval op een idee gebracht voor mezelf, belastingvrij met de nieuwste aanwinst zonder ongemakkelijke omwegen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 oktober 2010 10:59 PM
  [ # 202 ]

Ik denk dat de TS deze “dwaling” wel door de vingers kan zien. Getuige zijn eerdere posts vermoed ik zomaar dat hij deze info zeer zal kunnen waarderen Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 oktober 2010 11:50 PM
  [ # 203 ]

Mijn telefonische contact met de belastingtelefoon hierover, dat kostte ook wat moeite, ze moesten het uitzoeken, maar uiteindelijk ben ik teruggebeld en het kwam er op neer dat ze een ‘attestation’ zoals opvraagbaar is bij het conservatoire wel zouden accepteren als voldoende bewijs van productiedatum, en de MRB vrijstelling op basis daarvan zouden accepteren.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 oktober 2010 11:53 PM
  [ # 204 ]

Oh ja, het is ook nog enigszins af te leiden uit chassisnr. Mijn vriendin heeft even mijn CX Une Ligne Prestigeuse boek gejat maar achterin staan de Chassisnr. reeksen per jaar.

Voor Gti Turbo’s is het een beetje af te leiden uit het chassinr. voor de SV. Die is helaas pas eind 87 gebouwd, maar het chassisnr is VF7MANK0004NKxxxx. Die tekens 10 en 11 zijn van belang voor productiejaar. 04NK is dus in ieder geval 1987.

Enige waar ik nou aan zit te twijfelen of ze dat gekoppeld hadden aan kalenderjaar of modeljaar, maar dat kan ik nu dus even niet opzoeken. Misschien iemand anders die “Une Ligne Prestigeuse” bij de hand heeft.

Maar, verder, om het even on topic te houden, is La Femme Fatale nou al gespoten?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 28 oktober 2010 11:56 PM
  [ # 205 ]
harry45 schreef:

Ik heb hetzelde als jullie gelezen als CCCN lid, als ik het goed begrijp zijn voor de latere modellen het Orga Nr ervoor in de plaats gekomen vlgs mijn Organr is mijn Femme op 11-03-1986 gebouwd en 14-01-1987 op kenteken gezet
Wellicht zijn onder jullie Forummers nog meer kandidaten.

Wat een superforum toch! Dank voor deze post en de reacties! Mijn T2 is ook zo’n geval: op 2 feb 1987 in Belgie op kenteken gezet, maar volgens het organummer in de zomer van 1986 van de band gelopen. En dus maanden staan roesten op een terrein wachtend op een koper Laughing Ik had me er al bij neergelegd (heb de auto ook niet gekocht om goedkoop te rijden)maar dit klinkt toch als muziek in de oren!

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 29 oktober 2010 12:25 AM
  [ # 206 ]

Mijn CX heeft een eerste toelating 04-1987 maar ik heb nog een origineel papier van Citroen, een zogenaamd Vehicule Automobile Type / Certificat de conformite bij mijn papieren


Daarop staat duidelijk mijn chassisnummer vermeld en twee maal datum 04-06-1986 o.a.

Vu et epprouve
Enregistre sous le au- 5523-85-01
Fait, Paris le 04-06-1986

Ik geloof dat ik hier maar een aantal goede kopietjes van trek en in het voorjaar van 2011 deze met de aanvraag van hierboven alvast richting belastingdienst stuur.

Wat denken jullie ??

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 29 oktober 2010 01:16 AM
  [ # 207 ]

Goed nieuws. Proefprocessen tegen keiharde logica mijns insziens is non sense. Maar mijn logica wordt wel vaker afgestraft.
Hopelijk gaat jullie het allemaal lukken, ik moet nog 5 jaar wachten voor onze zwarte dame 30 is Smile
Rijdt de femme fatale nou eigenlijk al? Ik ben heel benieuwd namelijk naar die aangepaste turbo met intercooler!

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 29 oktober 2010 01:39 AM
  [ # 208 ]
puffel schreef:

Goed nieuws. Proefprocessen tegen keiharde logica mijns insziens is non sense. Maar mijn logica wordt wel vaker afgestraft.
Hopelijk gaat jullie het allemaal lukken, ik moet nog 5 jaar wachten voor onze zwarte dame 30 is Smile
Rijdt de femme fatale nou eigenlijk al? Ik ben heel benieuwd namelijk naar die aangepaste turbo met intercooler!

Even geduld nog, eerst spuiten, dan proefrijden en op de afstelkast de hele checklist afwerken en als alles goed is en er 1000 km mee gereden is ( de motor moet gewoon opnieuw inlopen ) dan gaat zij naar v.d. Laan voor de rest.

Je kan ook Sans-Pareil van dit forum om uitleg vragen hoe het werkt, als je Nederland bent kun je dat evt ook bij v.d Laan laten doen.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 29 oktober 2010 06:30 PM
  [ # 209 ]
sans-pareil schreef:

Oh ja, het is ook nog enigszins af te leiden uit chassisnr. Mijn vriendin heeft even mijn CX Une Ligne Prestigeuse boek gejat maar achterin staan de Chassisnr. reeksen per jaar.

Voor Gti Turbo’s is het een beetje af te leiden uit het chassinr. voor de SV. Die is helaas pas eind 87 gebouwd, maar het chassisnr is VF7MANK0004NKxxxx. Die tekens 10 en 11 zijn van belang voor productiejaar. 04NK is dus in ieder geval 1987.

Enige waar ik nou aan zit te twijfelen of ze dat gekoppeld hadden aan kalenderjaar of modeljaar, maar dat kan ik nu dus even niet opzoeken. Misschien iemand anders die “Une Ligne Prestigeuse” bij de hand heeft.

Maar, verder, om het even on topic te houden, is La Femme Fatale nou al gespoten?


Toevallig vandaag binnenzijde deurposten gespoten, de nieuwe brandstofpomp voor de spuitcabine is besteld als die komt kan ik door.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 oktober 2010 07:57 PM
  [ # 210 ]
puffel schreef:

Goed nieuws. Proefprocessen tegen keiharde logica mijns insziens is non sense. Maar mijn logica wordt wel vaker afgestraft.
Hopelijk gaat jullie het allemaal lukken, ik moet nog 5 jaar wachten voor onze zwarte dame 30 is Smile
Rijdt de femme fatale nou eigenlijk al? Ik ben heel benieuwd namelijk naar die aangepaste turbo met intercooler!

Hebben ze in Ierland ook belastingvrijstelling?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
14 van de 43
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook