23 van de 43
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Harry’s CX 25 GTi Turbo2 Vems “la Femme Fatale”
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 25 maart 2011 11:27 PM
  [ # 331 ]

salut Vandaag voor het eerst met de Femme gereden naar de A.P.K, de keurmeester vond het een prima wagen maar bij het afmelden viel de RDW eruit 17.00 uur hij was even de tijd vergeten, maandag alsnog afmelden, daarna nog door de Haarlemmermeer gereden, vind de diravi niet echt prettig te direct mag wat minder bij hogere snelheid, volgende klus denk ik dan maar, de digitale displays sterven ook langzaam uit, en zoals Waterman al schreef er komt altijd wel weer een probleem of zoiets, maar rijden doet ze en hoe, power zat.


https://picasaweb.google.com/greseltje/FemmeFatale1725Mrt2011#

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 26 maart 2011 12:15 AM
  [ # 332 ]

Wat betreft de diravi, begin eerst een tijdje te rijden. Als je niet steeds alleen maar met een Citroën met diravi rijdt, dan blijft het steeds weer wennen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 26 maart 2011 12:24 AM
  [ # 333 ]

Weet ik wel, maar dit is te direct naar mijn mening.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 maart 2011 12:30 AM
  [ # 334 ]

Dat ziet er weer perfect uit mijn complimenten ballon

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 26 maart 2011 12:32 AM
  [ # 335 ]
harry45 schreef:

Weet ik wel, maar dit is te direct naar mijn mening.

Laat effe iemand met groot diravi-verbruik met je auto rijden !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 26 maart 2011 03:49 PM
  [ # 336 ]

Indrukwekkend!  very good

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 26 maart 2011 03:53 PM
  [ # 337 ]
harry45 schreef:

Weet ik wel, maar dit is te direct naar mijn mening.

Je weet dat de Diravi van een serie2 duidelijker bekrachtigt dan die van een serie1? Toen ik mijn huidige serie1 kocht dacht ik eerst dat er iets aan scheelde, omdat ik uit mijn serie2 van tien jaar terug nog wist hoe enorm actief bekrachtigt dat werkte. Later heb ik begrepen dat er dus verschil zit tussen de systemen.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 26 maart 2011 04:13 PM
  [ # 338 ]

Dank voor jullie positieve reacties, wat ik bedoel met de diravi is als je plm 50 km rijdt is het normaal alleen ga geen 100 km rijden dan is het levensgevaarlijk de bekrachteging gaat progressiever werken inplaats van andersom, dat is het probleem, heeft iemand toevallig hier een oplossing voor?

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10248
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 maart 2011 04:58 PM
  [ # 339 ]

Dan lijkt het me dat de centrifugaalregelaar niet goed werkt. Hoe harder je rijdt, hoe minder de (schijnbare) bekrachtiging hoort te zijn. Controleer de kabel eens die van de bovenkant van het differentieel naar de centrifugaalregelaar loopt?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 26 maart 2011 05:03 PM
  [ # 340 ]

Bedankt voor de tip ga ik maandag doen.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 26 maart 2011 06:05 PM
  [ # 341 ]

Als je deze kabel verkeerd om monteert, wikkelt hij zichzelf los. Zou dit ook het geval geweest kunnen zijn?

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 26 maart 2011 06:14 PM
  [ # 342 ]
fluidphreak schreef:

Als je deze kabel verkeerd om monteert, wikkelt hij zichzelf los. Zou dit ook het geval geweest kunnen zijn?

Niet dat ik weet, ga het maandag uitzoeken en bedankt voor je reactie.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 maart 2011 09:13 PM
  [ # 343 ]
harry45 schreef:

Dank voor jullie positieve reacties, wat ik bedoel met de diravi is als je plm 50 km rijdt is het normaal alleen ga geen 100 km rijden dan is het levensgevaarlijk de bekrachteging gaat progressiever werken inplaats van andersom, dat is het probleem, heeft iemand toevallig hier een oplossing voor?

Harry

heb je de kilometer teller en kabel voor de diravi niet omgedraaid????(bij de versellings bak)

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 26 maart 2011 09:28 PM
  [ # 344 ]

Dit moet iig een probleem met je centrifugaal regelaar zijn, heb je hem hydraudisch goed aangesloten ? kabel er verkeert om indoen of omwissellen bij een ander is bijna onmogelijk.

En werkt die regelaar uberhaupt want als je sneller rijdt lijkt het mischien ook wel dat de bekrachtiging meer wordt, maar dit is dan bedrog door de hogere snelheid.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 25 april 2011 11:07 PM
  [ # 345 ]

Even een kleine update, na een weekje griep, vandaag de Femme maar weer eens uit de garage gehaald voor een ritje, ze starte gelijk en zoevend vertrok ik uit Nieuw-Vennep de Polder door.
Nadat de motor op bedrijfstemperatuur was gekomen kon het feest beginnen, wisseld rijden en af en toe
het gaspendaal diep waarop de Femme vooruitsprong met een glijdende versnelling die maar door ging zonder de bekende turbo schok.
Man, wat een genot de brute kracht van deze motor die zo mooi wordt overgebracht op de wielen dit is genieten puur sang. Razz

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
 
23 van de 43
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook