cx25gtit2 schreef:par eXeMple! schreef:Wat is “origineel”? Zijn ze dan blank aluminium?
afgedraaid blank aluminium, met een oppervlakte groef zoals een ouderwetse langspeelplaat. de dieper delen zijn donker grijs. hieroverheen een blanke laklaag.
met 1 beschadiging in de laklaag kruipt de corrosie onder die laklaag door…..afdraaien kan opnieuw, als de oppervlakte niet te veel is aangetast. maar zoals origineel krijg je het nooit meer. dus beetje zonde. en grote kans op wederom een bezoek van je vriend corrosie.
veel duurzamer is poedercoaten, kan prima in 2 kleuren.
mijne zijn gestraald, en gewoon gespoten. wel iets minder vast tov poedercoaten.de dieper delen bij mij zijn nu ook de kleur van mijn lak gris meteor. bij een witte auto zou ik dat dan niet doen.
Je bedoeld witte lijnen?
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
harry45 schreef:cx25gtit2 schreef:par eXeMple! schreef:Wat is “origineel”? Zijn ze dan blank aluminium?
de dieper delen bij mij zijn nu ook de kleur van mijn lak gris meteor. bij een witte auto zou ik dat dan niet doen.Je bedoeld witte lijnen?
Harry
ja, witte lijnen en T’s en de diepere delen .... je hebt origineel en anders. wat jij wil.
mijn gris meteor is ook een donkere kleur grijs, dat lijkt nog redelijk op het origineel. wit wellicht wat minder….
en de velgen dokter in Uden is al genoemd
de andere grote / bekende is wheeltrim in Nijkerk.
bij mij hier om de hoek zit ook een bedrijf die doet aan poedercoaten van velgen (professioneel).
er zijn er dus meerdere.
ik zou niet afdraaien+blanke lak, maar poedercoaten in 2 kleuren !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Mark
Wellicht een idee voor mijn XM, vind je spreuk erg goed.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Mark Nijenhuis schreef:Niet helemaal CX velgen maar wel het zelfde idee.
Bij de velgendokter in Uden.
2 kleuren gepoedercoat ?
wat was je kwijt als wij dat mogen weten ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
cx25gtit2 schreef:harry45 schreef:cx25gtit2 schreef:par eXeMple! schreef:Wat is “origineel”? Zijn ze dan blank aluminium?
de dieper delen bij mij zijn nu ook de kleur van mijn lak gris meteor. bij een witte auto zou ik dat dan niet doen.Je bedoeld witte lijnen?
Harryja, witte lijnen en T’s en de diepere delen .... je hebt origineel en anders. wat jij wil.
mijn gris meteor is ook een donkere kleur grijs, dat lijkt nog redelijk op het origineel. wit wellicht wat minder….en de velgen dokter in Uden is al genoemd
de andere grote / bekende is wheeltrim in Nijkerk.bij mij hier om de hoek zit ook een bedrijf die doet aan poedercoaten van velgen (professioneel).
er zijn er dus meerdere.ik zou niet afdraaien+blanke lak, maar poedercoaten in 2 kleuren !
Suggestie:Satijnzwart voor dieper liggende delen glasparelstralen zodat de oppervlakte harder wordt en daardoor sneller tot een hoge glans opgewerkt kan worden daarna met aluinwater( soort zuur ) afspoelen ( voorkomt corrosie, bij alu gaat dit in minuten ) snel droogblazen en in de blanke K2 lak spuiten.
Idee?
Groet Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
cx25gtit2 schreef:Mark Nijenhuis schreef:Niet helemaal CX velgen maar wel het zelfde idee.
Bij de velgendokter in Uden.
2 kleuren gepoedercoat ?
wat was je kwijt als wij dat mogen weten ?
Nee, ze zijn niet 2 kleuren gecoat.
Gestraalt, gecoat (grijs) afgedraait en 3 lagen blanke lak.
€ 90 incl per velg.
De Delta Mics voor mijn SM heb ik ook naar de Velgendokter gebracht. Ze worden recht toe, recht an gestraald en gepoedercoat. De kosten zijn 80 tientjes per stuk. kan ik elke CX-rijder met alu-velgen aanraden. Voor relatief weinig geld, staat de auto er een stuk frisser bij.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zijn die Delta Mics ook 2 kleurig dan?
Citroen!
Delta Mics waren volgens mij origineel alu op de ring en goud op de ‘ster’. Ik heb veel bekeken op mijn zoektocht op internet. Op die enkele oude foto’s die ik tegenkwam, lijken ze deze specificaties te hebben. Het was moeilijk te zien. Volgens de dokter zouden ze zwart op de ster moeten zijn en daarbuiten grijs. Ik ben het zo niet tegengekomen op foto’s. Ik vind goud niet mooi en nu worden ze egaal grijs.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Het liep allemaal wat tegen m.n het slechte weer, te koud om buiten de spuitcabine het motorcompartiment te spuiten, de monteur die mij helpt met het inbouwen werd ziek, is gelukkig weer beter de achterbak kon ik gelukkig wel in de sloppy en daarna in de primer zetten m.b.v warmte lampen.
Het inbouwen loopt hierdoor enige vertraging op, maar er is nog genoeg te doen.
Nog een paar pics
http://picasaweb.google.nl/greseltje/FemmeFataleMeijeBlanc3#
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
grondige aanpak, mooi werk !
en mooi om tzt die bekabeling te controleren die daar achterin loopt. er loopt ook een kabelbundel over de vloer naar voren. op ‘t laagste punt thv het voetenbereik achterbank zit een stekkerbus, en ja… daar had ik destijds beetje water gehad en dus corrosie in. die heb ik toen er tussenuit gehaald en nieuwe stekkerbus geplaatst in de middenconsole.
verder moet ik mijn kofferruimte nog wat afwerken nav een radioprojectje. ik wil ook wat van de bedrading verleggen (niet meer over de bodemplaat). kijk maar hoe dit bij jouw loopt, of je er iets mee wil.
en als je alles zo strak hebt, zou ik de bovenkant (a/d binnenkant) van de wielkasten zwaar in de sealer zetten (professionele kit of zo) zodat er geen water in de naden kan kruipen.
ik heb geseald met Tixophalte. daar gaat niks doorheen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Goed idee van je ik controleer nogmaals de binnenkant van de wielkasten m.n de bovenkant.( heb de sealer)
De platte kabelbundel lag links tegen de wielbak aan, de vloer wordt voorzien van geluidsdemping en de bovenplaat waar de speakers inzitten ook,
In mijn vorige CXen liepen de platte kabelbundels ook langs de linkerkant ( krijgt wel bescherming )nooit problemen mee gehad.
Weet je wat ik wel vreemd vindt, dat de rechterkabelboom in het motorcompartiment tussen sproeitank en het binnenscherm was gefrommeld, dit heeft slijtage aan de kabelboom veroorzaakt sommige draden liggen gedeeltelijk bloot, dus een klusje erbij.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
nee, het enige stekkerbusje waar ik dus slecht contact had lag dus in de auto op de bodem. die heb ik vervangen/verplaatst. die kwam vanuit de kofferruimte rechts, liep naar voren.
in de kofferruimte zelf vind ik het gewoon onhandig dat die linker op de bodem ligt, net zoals die van links naar rechts loopt….
ben benieuwd wat voor vloer isolatie je wil aanbrengen ! wat wil je daar neerleggen ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Bovenin spuit ik rubberroid een flinke laag in 2x aan te brengen dempt geweldig, onderin wat in dakbedekkingen wordt gebruikt rubberachtig aan de bovenkant en geperste stof aan de onderzijde 1cm dik als dit niet meer leverbaar is wordt het iets op rubberbasis, het moet wel verwijderbaar blijven.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS