Zo, ik zal me bij deze even voorstellen.
Ik ben Michael, 23 jaar oud, net afgestudeerd, woonachtig in Amsterdam en autoliefhebber. Rijtje van auto’s dat ik gehad heb: Daihatsu Charade, Alfa 155 2.0 16V Twin Spark Super (tja, zo stond het achterop), Volvo 944 SE turbo, Lancia Thema V6 Automaat, Polo G40 en op dit moment heb ik een ietwat aangepaste (ook motorisch) Volvo 945 SE Turbo uit 1993. Ik ben al behoorlijk lang - aangestoken door mijn vader - geïnteresseerd in wat oudere Citroëns, en dan met name de DS en de CX (ja, en de SM, maar dat zal voorlopig een droom blijven). Na afgelopen zaterdag een aantal CX-en bekeken te hebben, heb ik de knoop doorgehakt. Ik stort me in het diepe, en ga mezelf een cadeau geven omdat ik klaar ben met school. Een CX. Die ik hier overigens ook voorbij heb zien komen in het CX te koop topic. Aangezien het een tweede auto is, heb ik er geen haast mee. Mijn eerste echte opknap project. Ik ben benieuwd of ik het ga volbrengen, maar ik ga er wel van uit.
Ohja, de volvo:
(Wees niet bang, de CX ga ik in originele staat houden )
Dus euhm, hoi!

Totaal aantal Berichten: 2529
- C35 Hilton XLS
Nou Micheal welkom, je doet het niet slecht voor je leeftijd, ik heb er langer overgedaan om mijn eerste CX te kunnen kopen.
Citroen c32 Hilton XLS

Totaal aantal Berichten: 527
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
welkom bij het echte merk
Danku! Ik mag ook niet klagen! ‘t Is wel flink hard werken, maar goed, ik kan doen wat ik leuk vind.
Hoe dan ook, ik zie net dat ik vergeten ben om te zeggen dat het een CX Pallas 25 Automatic is. De auto heeft 15 jaar stil gestaan, maar is bijzonder hard. De auto heeft dan ook verwarmd binnen gestaan. Het eerste doel is om de boel technisch in orde te krijgen.
Is het deze CX PALLAS 25 IE Automatic ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Welkom, en veel plezier met je aanwinst, het is in ieder geval iets heel anders als wat je tot nu toe gehad hebt.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Quo schreef:Is het deze CX PALLAS 25 IE Automatic ?
Correct!
Mark Gielen schreef:Welkom, en veel plezier met je aanwinst, het is in ieder geval iets heel anders als wat je tot nu toe gehad hebt.
Mark
Dankje, maar goed, al het andere kun je ook niet echt voor de hand liggend vervoer noemen, met de Thema als meest rare object .
Jammer dat het ding 1 op 5 reed.

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Hoi Michael,
Dat Pallas project gaat je even van de straat houden en daarna een hele mooie dame opleveren!
Bijzonder rijtje auto’s ja. Die Sjarade zullen we maar als beginnersfout bestempelen…
Maar voor nu, welkom binnen de Citroën stal!
par eXeMple! schreef:Hoi Michael,
Bijzonder rijtje auto’s ja. Die Sjarade zullen we maar als beginnersfout bestempelen…
Die had ik al toen ik 17 was, gekocht om vlot op weg te kunnen. Het ding was behoorlijk fout, expres, als parodie als alle autostyle tuners. Zwart gemaakt met de roller, en paars met zilver gespoten dashboard…Achja, wijsheid komt met de jaren
Hoi Michael !
Het lijkt zo wel het welkom, dat je ziet in films over alcoholisten die hun intrede doen in AA-bijeenkomsten. Het scheelt niet veel. Citrofilie is minimaal net zo verslavend….
Mooi rijtje auto’s. Volgens mij hebben we een ware liefhebber erbij. Een 155 in goede uitvoering, een Thema V6. Niet slecht. Volvo 900, helemaal niet mis, mits een sedan met lage neus en 3 liter. Heerijke kar. Heb er kort één gehad. Vloeken in de kerk hier, maar het is wel zo’n beetje het beste waarin ik heb gereden. Maar met beleving erbij, is toch de SM mijn favoriet. Maar als het enkel om het rijden gaat…. Zo, allez, de toon is gezet. Begin met die fijne CX. Weet ik uit ervaring, dat het een bijzonder fijne kar is. Netjes maken en dan lekker mee rijden. En dan ooit aan de SM ! Eerst goed orriënteren hoor ! Klinkt raar, maar er zijn er zat voor die enkele koper die er rondloopt. Meest onderschatte klassieker wat mij betreft, als je ziet wat ie moet kosten ten opzichte van de kwaliteit en de zeldzaamheid. Maar nu eerst een mooi project. Ga je zelf knutselen ? En als je dingen gaat (laten) doen, schroom niet het hier in de groep te gooien. er zijn inmiddels veel ervaringsdeskundigen.
En ik hoop je ook ooit bij de club te ontmoeten met de CX !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuke uitvoering van de CX
Er zit zo te zien nog wel wat werk aan.
Ga je opknappen en rijden tegelijk of eerst helemaal opknappen en dan de weg op?
Succes ermee!

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Michael Oud schreef:par eXeMple! schreef:Hoi Michael,
Die had ik al toen ik 17 was, gekocht om vlot op weg te kunnen. Het ding was behoorlijk fout, expres, als parodie als alle autostyle tuners. Zwart gemaakt met de roller, en paars met zilver gespoten dashboard…Achja, wijsheid komt met de jaren
Foei toch! Eerste auto van een student is een 2CV dat weet je toch… Dan was je daarna direct bij Citroën gebleven!
Zie mijn (helaas) enige foto van mijn eerste auto in 1975…
Sorry OT!
par eXeMple! schreef:Michael Oud schreef:par eXeMple! schreef:Hoi Michael,
Foei toch! Eerste auto van een student is een 2CV dat weet je toch… Dan was je daarna direct bij Citroën gebleven!
Maar er zijn zoveel meer leuke auto’s! Ik heb nu zelfs gekozen tussen een Giulia, een CX of een 504 Coupé...
Arjan Verkade schreef:Leuke uitvoering van de CX
Er zit zo te zien nog wel wat werk aan.
Ga je opknappen en rijden tegelijk of eerst helemaal opknappen en dan de weg op?Succes ermee!
Sowieso eerst rijdend krijgen. Ik heb zelf geen stalling en werkplaats. Ze moet dus rijdend en met APK van stalling naar werkplaats gereden kunnen worden. Het wordt dus wel een rijdend project. Waarschijnlijk gaat ze eerst tot juni de stalling in, daarna wordt ze pas belastingvrij. Ik koop de auto niet om goedkoop te zijn, maar ik ga mezelf ook niet onnodig op kosten jagen .
Er komt dus trouwens ook geen gas in. Bah, gas.
Trouwens,
Ik wil haar even - voordat ze gestald wordt - laten nakijken door iemand die er écht verstand van heeft. Dat houdt in ook van de Hydroliek. Ik woon zelf in Amsterdam oost (ik kijk uit op de Jaap Edenbaan) en denk zelf aan D&O. Iemand andere suggesties?
Tot zaterdag wachten gaat lang duren ben ik bang…

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan zou ik http://www.citroenvanderlaan.nl/ overwegen.
Dat lijkt me goed te doen vanuit Amsterdam.