




























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Volgens de genoemde Amerikaanse site is de VDO-klok een andere dan de standaard VDO-CX-klok. Zie http://home.earthlink.net/~jhleung/Citroen/ en dan “Interior”, even naar beneden scrollen.
De nieuwe klok was iets te groot, er moest gedremeld worden.
Citroen!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb een andere klok.











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Er zijn m.i. twee versies van de klokjes.
Eentje met de LCD en een met LED’s
Ik had eerst de eerste maar daar vielen meer en meer streepjes van weg en nu met ik de LCD versie (groen). Beide orgineel voor CX en gehaald (lang geleden) bij Van Gompel.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
hier eentje op ebay.de
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die heb ik ook niet. Ik ga eens even kijken of ik de deur open krijg en zal in dat geval een foto maken.
Momentje.
Die moet ik hebben. Alleen ebay vind mijn telefoonnummer onjuist, terwijl ik het toch echt al 10 jaar gebruik. Daardoor kan ik geen email sturen naar de verkoper met de vraag of hij het wellicht niet tóch naar Nederland wil sturen.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mijn excuses voor de wat belabberde kwaliteit, maar het was al zo donker, dat flitsen moest en omdat het klokje nog zo erg glimt van nieuwigheid uit een hoek genomen om toch te proberen de kleur van de cijfertjes ook te zien.
Het hele klokje heeft één gladde voorkant op dus het balkje met de toetsjes na.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Dit is het LED klokje. Komt m.i. meer voor dan het LCD klokje.
Ik weet niet of het LCD klokje uit andere jaren stamt of dat ze door elkaar gebruikt zijn.











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Zoals ik al opmerkte: Ik had eerst de LCD en daarna de LED.
Je kunt deze dus door elkaar gebruiken. Zelfde aansluiting en maten.
LED-klokje is veel beter afleesbaar.
Het blijft overigens echt een ‘aftermarket’ gevoel. Zo’n los klokje naast je dashboard. Ziet er eigenlijk niet uit. Je kunt ook een dichte afdekkap monteren en het hele klokje laten vervallen.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik dacht ook, dat het aftermarket was in het begin, maar de rvs sierstrip wijst toch op origineel. Zeker niet de mooiste oplossing van Citroën.
Met dank aan Jim komt het klokje langzaamaan mijn kant op! Top!
Ik lees trouwens het een en ander over veerbollen, comfort, etc. Ik heb zelf nog niet heel veel gereden met mijn cx, en ritjes in andere cx-en waren telkens vrij kort, maar klopt het dat korte richels wel vrij stevig doorkomen?












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waar vergelijk je het mee?
Je voelt ze wel, dat is normaal.
Ik denk dat je ze in bijvoorbeeld een BX meer voelt.
Nu ja, het viel me in het ritje van Almere naar Amsterdam (verse bollen + LHM) op dat hobbels, glooiingen en drempels zo goed als weggefilterd werden, terwijl bij bijvoorbeeld een spoorwegovergang de demping weer vrij stug leek.
Ik vergelijk het met auto’s met conventionele vering en demping. Mijn HP ervaring was tot voor kort beperkt tot een ritje in een C5 type 1.












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het maakt soms ook vooral herrie die riggels, misschien maakt dat de beleving ook wat anders