17 van de 19
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende > 
   
Michael’s CX: Langzaam verder
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 04 augustus 2010 03:54 PM
  [ # 241 ]

Ja, heel veel. Deursponningen, het deel achter de voorschermen waar langs de voordeur wegklapt, de motorkap, de binnenschermen, alle delen bij de lampen voor en achter waarvoor die eraf moeten, alle gootjes (dak, voorklep, achterklep), de binnenkant van de achterklep, de binnenkant van de deuren, het rubber van de voorruit beter eraf en dus ook de ruit. Een monnikenwerk om het allemaal netjes te schuren. Ik denk, dat het weinig verschil maakt qua werk, een SM of een CX. De SM heeft me 6,8 k gekost. Ik heb het gedaan omdat het nog maar E 650,- uitmaakte vanaf de stand van zaken toen, waarbij meer roest dan verwacht moest worden weggewerkt.

Er komt een dag, heus waar, dat er wat anders komt dan een CX. Het is namelijk een leuke instapklassieker. Maar als de bul een beetje te gelde gaat worden gemaakt, dan wil je tzt echt wat anders, ook als de CX blijft, echt waar. Licht grijs is zo slecht nog niet….

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 04 augustus 2010 04:06 PM
  [ # 242 ]

toch wel veel 6.8k voor het spuiten en alles… op dat vlak is belgië toch een pak goedkoper…3500 zonder BTW moet hier lukken

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 04 augustus 2010 04:22 PM
  [ # 243 ]

Met alles krokant onderop op de klep na, is E 6.800,- een goed bedrag. Voor 3,5 k, kan het alleen met de Franse slag worden gedaan tongue rolleye . Is dat ook in België gebruikelijk question  Ik heb overigens wel BTW betaald. Voor zowel de plaatwerker als mij was dit wat veel om handjecontantje te doen. De Belastingdienst werkt hier namelijk niet met de Franse slag excaim

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Michael Oud
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 04 augustus 2010 04:47 PM
  [ # 244 ]
Robin Visser schreef:

Ja, heel veel. Deursponningen, het deel achter de voorschermen waar langs de voordeur wegklapt, de motorkap, de binnenschermen, alle delen bij de lampen voor en achter waarvoor die eraf moeten, alle gootjes (dak, voorklep, achterklep), de binnenkant van de achterklep, de binnenkant van de deuren, het rubber van de voorruit beter eraf en dus ook de ruit. Een monnikenwerk om het allemaal netjes te schuren. Ik denk, dat het weinig verschil maakt qua werk, een SM of een CX. De SM heeft me 6,8 k gekost. Ik heb het gedaan omdat het nog maar E 650,- uitmaakte vanaf de stand van zaken toen, waarbij meer roest dan verwacht moest worden weggewerkt.

Er komt een dag, heus waar, dat er wat anders komt dan een CX. Het is namelijk een leuke instapklassieker. Maar als de bul een beetje te gelde gaat worden gemaakt, dan wil je tzt echt wat anders, ook als de CX blijft, echt waar. Licht grijs is zo slecht nog niet….

Ik heb dus niets over het hoofd gezien Wink

Die 6.5 k is wel errug veel hoor, de spuiters die ik gevraagd heb kwamen geen van allen in die buurt.

Trouwens, die CX is een bewuste keuze qua klassieker hoor.Ik heb ‘t niet heel erg op exclusievere auto’s zegmaar.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 04 augustus 2010 05:01 PM
  [ # 245 ]

Ik verneem tezijnertijd graag hoeveel het is geworden. Als ik je dan toch een tip mag geven, begin met het behandelen van de roestige delen, bewaar de hiervoor genoemde dingetjes voor het laatst en bekijk daarna hoe de vlag erbij hangt. Ik kreeg ook een eerste inschatting van 3,5 k bij 2 verschillende bedrijven. Dat was voordat de ernst van de situatie aan de oppervlakte was gekomen. Het valt echt altijd tegen. Echt waar. Nu 3 ervaringen mee. Lees ‘ns bij de SM van Waterman wat zijn ‘beetje’ plaatwerk heeft gekost. Uit m’n hoofd 1,2 k voor de raamsponning voor en een achterscherm lassen en spuiten en nog wat dingetjes. Vertaal dat naar een hele auto en krab nog ‘ns achter je oren. Yuri z’n plaatwerker had volgens mij ook een vriendelijk uurtarief. Die van mij ook. Met mijn SM is Jeroen ongeveer 1,5 maand mee bezig geweest. Dat gaat gewoon niet voor 3,5 k. Is het sneller gedaan, gefeliciteerd met vluchtig schuurwerk. Daar staan de autobeurzen vol mee. Mij niet gezien voor mijn auto’s.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 augustus 2010 05:13 PM
  [ # 246 ]
Michael Oud schreef:

Die 6.5 k is wel errug veel hoor, de spuiters die ik gevraagd heb kwamen geen van allen in die buurt..

Dan vraag ik mij serieus af wat voor eindresultaat die mannen je voorgespiegelt hebben, want een beetje spuitklus met laswerk én het veranderen van de wagenkleur kost je minimaal 5 tot 6 k. Ik heb nog nooit een auto gezien die voor weinig zo gespoten was dat het in de buurt kwam van wat ik knap spuitwerk noem.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 04 augustus 2010 05:53 PM
  [ # 247 ]

Ik ben ook bang dat het meer wordt dan jij denkt.. Het spuiten an sich kan best voor een redelijk vastgestelde prijs, maar de uren van het lassen en strak maken laten zich maar moeilijk inschatten. Je komt toch weer een plekje tegen onder een sierstrip, of onder je voorruit. Ik heb net mijn CX laten doen en had daar een nette prijs voor het spuitwerk voor afgesproken , maar heb hem dan ook kant en klaar aangeleverd, en daar zaten toen al heul veul uren in hoor, aan lassen en strak maken. Nou doe ik dat als liefhebber dus niet snel, maar ook niet gehaast (en met hulp van een bevriende plaatwerker). Is het geen optie om zelf veel van het voorbereiden te doen?

Profiel  
 
Michael Oud
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 04 augustus 2010 05:55 PM
  [ # 248 ]

Guys,

het is inderdaad mijn bedoeling om het strippen zelf te doen, en het strakmaken ook in grote mate zelf of door kennissen. Ik heb dus ook puur spuitprijzen gevraagd.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 04 augustus 2010 05:59 PM
  [ # 249 ]

Kijk, dan ga je er voor die prijs wel komen. Veel plezier!  Very Happy

Profiel  
 
Michael Oud
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 04 augustus 2010 05:59 PM
  [ # 250 ]

Vandaar mijn vraag over de voorschermen Wink

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10404
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 augustus 2010 06:02 PM
  [ # 251 ]

Ah, dat verklaart het verschil!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 04 augustus 2010 06:06 PM
  [ # 252 ]

Ja, dat blijft moeilijk. Van kleur laten veranderen is gewoon heftig (en dan niet een tintje lichter of donkerder neem ik aan?) Maar doe wat je wilt hé, ze is van jou en van niemand anders!  Wink

Profiel  
 
Michael Oud
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 04 augustus 2010 06:07 PM
  [ # 253 ]

Van Gris Perlé naar uni-zwart met blanke laklaag.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 04 augustus 2010 06:12 PM
  [ # 254 ]

Het magazijn heeft idd passtukjes voo onderaan voorschermen, deze komt daar ook vandaan.

Profiel  
 
Michael Oud
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 04 augustus 2010 09:24 PM
  [ # 255 ]

Goed, even resumerend. Het is dus verstandiger om de schermen te laten zitten en ze aan de wagen te herstellen dan om ze los te halen. Ookal wordt heel de auto gespoten in een andere kleur dan origineel. Toch?

Profiel  
 
 
17 van de 19
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook