













































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Natuurlijk niet. Het beste is gewoon om te investeren in 2 NIEUWE voorschermen en die op de auto te laten zetten. Geld kost het toch al. Trouwens, als je de auto zwart gaat laten spuiten, dan hoop ik écht dat je vreselijk goed kan plamuren, schuren en plaatwerken…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik dacht dat een voorscherm eraf halen, nieuwe plaatsen en spuiten ongeveer 800 euro gaat kosten per kant.
Ik heb het nog maar even uitgesteld…
Ik ben vanmiddag even wat aan het demonteren geweest, maar ik strand bij de middenconsole. Ik krijg de console zelf er wel uit, maar die panelen met board krijg ik er niet af. Volgens mij strand ik op die roosters van de voetenverwarming, die ik er niet uit krijg.
Ook krijg ik het metalen gedeelte van het dash onder het stuurwiel er niet uit. Heeft iemand tips om dit er toch uit te krijgen? Dank!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Twee schroefjes in de roostertjes. In het tapijt op het console zitten ook schroeven. Heb je die los? Zitten in de buurt van de stoel. Niets forceren, dat hoeft niet.
Onder het stuur zit helemaal in de punt, bij de pedalen ook een schroef. Heb je die gevonden?
En natuurlijk het stuur eraf…
Ah, er zitten schroefjes in de roostertjes, die had ik niet gezien. M’n rug heeft ‘t vandaag even niet heel goed, dus heb niet goed durven kijken. Die in het tapijtje zitten heb ik gevonden ja.
Moet het stuur er af voor het metalen gedeelte? Ik kreeg de indruk dat het er zo vanaf zou kunnen omdat het metalen gedeelte uit twee delen bestaat zegmaar. De schroef bij de pedalen had ik ook nog niet gevonden. Zometeen maar weer eens kijken. Dank!



Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 11-08-2008
- Xantia 2.0 16v Break
Bedoel je met het metalen gedeelte onder het stuur niet oa ook het deel waar het handschoenenvakje links in zit? Dat zit met twee boutjes vast die je vanuit de motorruimte los moet maken. Onder het reservewiel de eerste, en voor de tweede moet het LHM voorraadvat aan de kant.
Son como niños, pero sin como
Dat gedeelte bedoel ik ja! Vanuit de motorruimte dus, duidelijk.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik begreep het deel dat om het stuur heen zit.
Voor dat andere inderdaad, ook in de motorruimte wat moertjes.
Hier:
en hier:
En dat dus aan beide zijden, drie stuks.
Perfect! Dank jullie wel!
Ha! Bedankt!
‘t Was alleen aan beide zijden twee stuks. Even voor de duidelijkheid, een startknop op een CX is sowieso niet iets origineels toch?


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nee, dat is het inderdaad niet.
Nouja, ik ben er achter waarom de startknop erin zit. Het contactslot kan niet op “Contact” staan, maar blijft op “starten” hangen. Die knop zit er tussen om de boel te onderbreken dus. Nieuw setje sloten is onderweg.
Verder heb ik net de nieuwe uitlaat eronder gehangen (pff, wat een gepiel, op bokjes…), maar het stuk net voor de laatste demper komt tegen de “achteras” aan. De uitlaat die er af kwam had een platte kant, deze niet. Iemand suggesties om t op te lossen?
Zoals je ziet zit één van de rubbers nog niet eens vast.
Nog twee foto’s
Vergeef me de vieze telefoon-lens…





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
lijkt mij een typische geval van de verkeerde pijp, en dat krijg je dus nooit passend. ALs de oude die platte kant had moet de nieuwe dat dus ook hebben.
Succes
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Het blijkt een productiefout. Aan een oplossing wordt gewerkt. Gelukkig heb ik nog zat andere dingen te doen…
Hallo! Ik ben er weer. Nog steeds met de zelfde CX, die langzaamaan voorzien wordt van nieuwe onderdelen. Langzaamaan omdat ik de laatste tijd niet alleen druk ben, maar ook een Pfeiffer achtig virus onder de leden heb. Niet fraai. Hoe dan ook, de uitlaat hangt er al een tijdje onder, en ik heb zojuist twee wielen, twee handremkabels en de baksteun vervangen, en de LHM tank even goed schoongemaakt. Goed, verder. Ik ben bijna door de onderdelen heen die ik zelf kan vervangen, geloof ik zomaar. Nu wordt het tijd om wat dingen wat netter te maken. Waaronder de distributiekap. Nu mijn vraag: kan ik die distributiekap er zonder problemen vanaf schroeven? Zonder dat er een sloot olie over mij en de vloer heen gutst? Zit er een pakking achter die vervangen moet worden?
Danku!