2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Distributieriem zelf vervangen
Gepost: 10 december 2009 09:58 PM
  [ # 16 ]

Wat ik dan niet snap, is dat iemand hier vraagt of het doenbaar is om met behulp van een Haynes zelf zijn distributieriem te vervangen en er vervolgens een hele discussie ontstaat hoe je zo cheapass mogelijk aan de onderdelen kunt komen? Die jongen vroeg wat het hem zou kosten, niet hoe hij de hele virtuele citroenmagazijnen van ebay moest oogsten. Een beetje ontopic please.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 10 december 2009 10:04 PM
  [ # 17 ]

Als dit mijn topic was dan zou ik het helemaal niet erg vinden als er tips kwamen over hoe en waar ik de beste materialen kan kopen, en wat al dan niet de beste materialen zouden zijn.

Jaja, ik weet dat dit niet mijn topic is..

Profiel  
 
Gepost: 10 december 2009 10:05 PM
  [ # 18 ]

Al wat ik hier zie is hoe en waar je zo goedkoop mogelijke rommel kunt kopen. Maar dat zal dan wel aan mij liggen. Einde discussie lijkt me, gewoon kijken of de TS nog tips nodig heeft…

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 10 december 2009 10:06 PM
  [ # 19 ]

Nee, dat zijn alleen de reacties van Bixie Wink.

Profiel  
 
Gepost: 10 december 2009 10:11 PM
  [ # 20 ]

Dat klopt en nu ben jij al een halve bladzijde je gelijk aan het halen, ook niet erg ontopic is het wel?

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 10 december 2009 10:20 PM
  [ # 21 ]

Wat betreft riem: het ligt eraan welk type GTI motor je hebt. Vanaf jan ‘92 is het type spanrol veranderd van zelfspanner, naar een excentrische roller. De riem is vanaf jan ‘92 van 113 naar 114 tands gegaan. Dit vanaf Orga nr. 5546, en dit nummer kan je vinden op de stijl bij je linker voordeur.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 10 december 2009 11:56 PM
  [ # 22 ]

Vergeet de waterpomp niet, heb je ook twee type’s van. Een met een rand erop en eentje zonder, heeft misschien ook met het aantal tanden te maken?

Verder kreeg ik bij mijn SKF set nog een beschrijving van montage mee, als je er de tijd voor neemt moet het goedkomen. In ieder geval niks gaan forceren! Twijfel je erover vraag het dan even. Was uit mijn hoofd iets van 120 euro kwijt voor alle onderdelen bij de dealer, wel met 10% korting dan.
En nog een gouden tip, wees er heel erg zeker van dat je de timingpennen eruit haalt voordat je probeert te starten Wink

Profiel  
 
Thorens
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 26-11-2009

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 90
Gepost: 11 december 2009 01:58 AM
  [ # 23 ]
Vermond schreef:

Wat betreft riem: het ligt eraan welk type GTI motor je hebt. Vanaf jan ‘92 is het type spanrol veranderd van zelfspanner, naar een excentrische roller. De riem is vanaf jan ‘92 van 113 naar 114 tands gegaan. Dit vanaf Orga nr. 5546, en dit nummer kan je vinden op de stijl bij je linker voordeur.

Ja, dat kon ik al lezen in de Haynes dat ik een zelfspanner heb en een 113 tands riem. Wegens dat de GTI van pre ‘91 is.

Profiel  
 
Thorens
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 26-11-2009

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 90
Gepost: 11 december 2009 02:22 AM
  [ # 24 ]

Ik heb bij Lott.de precies wel een goeie combo gevonden:
http://www.lott.de/product_info.php/info/p22474_GATES—-Zahnriemen-Satz-PowerGrip——K015050XS—.html

Helaas wel geen waterpompen voor de GTI.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 11 december 2009 03:01 PM
  [ # 25 ]
Gais schreef:

En nog een gouden tip, wees er heel erg zeker van dat je de timingpennen eruit haalt voordat je probeert te starten Wink

Spreek jij hier uit ervaring Gais? Smile

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 11 december 2009 03:18 PM
  [ # 26 ]

Jongens,

Ik snap niet dat we dit hele topic volspammen met vreemde goedkope duitse onderdelenzooi, het enige wat betrouwbaar is en goed zijn de gates-sets via de betere onderdelen leveranciesr en de sets via de dealer, ik zou zo’n set kopen en daarna beginnen met het vervangen van de distributieriem via je Haynes handboek of met andere informatiebronnen.

Kun je het zelf niet, vraag dan hulp of stuur de auto naar een dealer/specialist.

Emiel

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 11 december 2009 05:07 PM
  [ # 27 ]
Vermond schreef:
Gais schreef:

En nog een gouden tip, wees er heel erg zeker van dat je de timingpennen eruit haalt voordat je probeert te starten Wink

Spreek jij hier uit ervaring Gais? Smile

...

Door het tig keer controleren op de juiste timing toch de mist in gegaan Mr. Green

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 11 december 2009 10:19 PM
  [ # 28 ]

ik dacht dat je van belgie kwam, van waar ergens?

indien een beetje in de buurt, bestel gewoon een complete set (spanners etc bij) in een bellekens of andere autoshop.
en neem een gates als je keuze hebt.
de gates riemen in kit hebben merktekens voor dit model, als je andere neemt of losse riemen ontbreken deze merktekens.
zeker als je niet gewoon bent van riemen te wisselen raad ik dus deze wel aan. bovendien moest er iets verkeerd zijn kan je ze dan terugbrengen wat bij ebay spul moeilijker is.


wat het steken betreft, je zal een stevige persluchthamer nodig hebben voor de bout van de krukaspoelie, je gaat wat vloeken op de beperkte plaats en je lost ook best de uitlaatcollecteur van de uitlaatbuis (als die onder spanning komt durft de collecteur wel eens barsten en dat voorkom je hiermee).
voorts de krukaspoelie in zen merkteken zetten met een schroevendraaier en de nokkenas met een bout M8.
werkt perfect.
op deze km’stand en leeftijd, vervang ineens alles mee (pomp, spanner etc) keerring van de nokkenas is zeker geen slecht gedacht om ook ineens maar te vervangen!

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 11 december 2009 11:08 PM
  [ # 29 ]

Heel goed zelf te doen iig Very Happy

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 11 december 2009 11:36 PM
  [ # 30 ]

Da’s geen D-riem.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook