Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
trxke schreef:Voor een Turbo heb je de radiator met de haakse aansluitingen nodig, deze heeft ook meer capaciteit.
Stimmt! Zowel voor de Turbo B als de Turbo D.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Er was een reden waarom deze er in gekomen is. Zal t navragen.
Koelen doet ie goed, 88 gr bij stevige bedrijfsbelasting.
en hoe komt de blower motor er uit ? Die zit vol slijpsel stof. en draait met veel weerstand rond.
die zit alleen half vast onder de luchtinlaat toren er naast. Tips hoe die er uit moet ?? recht om hoog lukt dus niet.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Luchtinlaathuis hoeft niet helemaal van zijn plek, alleen de bevestigingspunten zover lossen dat het huis naar rechts geduwd kan worden.
Ventilatoras draait in bronzen busjes, die met een verenstalen plaatje vastzitten.
Bij mij draaiden de busjes met de as mee, met een vreselijk gekrijs tot gevolg.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De fan is er lastig uit te krijgen.
De luchtinlaat toren hoeft er niet helemaal uit, maar moet wel flink wijken. Als je hem er helemaal wil uit halen ontkom je er niet aan om de koelslangen los te halen naar mijn idee.
Mij lukte dat pas om de fan eruit te halen toen ik ook het KVS bolletje los had om deze weer op te schuiven.
De fan plaatsen is eenvoudig. Alleen van de luchtinlaat toren is het lastig om het rubber weer op zijn plek te krijgen. En zo op de foto te zien is bij jouw het ligarex bandje ook al weg om het op zijn plek te houden.
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zoals René beschrijft heb ik het ook gedaan.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Rubber blijft ook zonder ligarex eigenlijk best netjes op z’n plek, heb ik gemerkt. Maar goed, met is altijd beter
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Zijn dat 2 (of meer?) bevestigingspunten waar dat hoge huis aan het schutbord vast zit ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo ziet die er uit naast de auto.
Hij zit dus vast bovenaan, dit is niet te missen.
Verder met 2 boutjes op het vlakke stukje. Maar gezien jij airco heb zal daar eerst even nog een stukje van de recirculatie moeten verwijderen.
Dan zie de bevestigingen.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
F.SvM schreef:Vanavond bij de TRD 2 de kachel ventilator vervangen.
Zoals bij jimmie al te lezen is is dit best een listig klusje omdat er net effe iets meer los moet dan het dekseltje.
Maar mij stond bij dat sneller kon,bij mijn break had ik het in een half uurtje voor elkaar.
Dis deksel eraf en inderdaad een halve centimeter te breed.
Ik winst nog wel dat hij er met een draaiende beweging uit moest,maar dan nog past het niet.
Dus rubber rand weg ,past niet ,maar nu weet ik het weer,je haald heel iets van het plastic af waar de rubber rand aan zit.
Je zaagt er gewoon een maantje uit en alles kun je er zo uithalen en terug plaatsen rubber rand erover en alles zit weer dicht.
Dus al met al was ik met een 35 minuten klaar.
En nu is er geen geluidje meer te horen ,zelfs niet als hij uitstaatVgF
Ook een goeie Frank !
Ik was er nog niet aan toegekomen, maar duik weer eens in het vooronder. Kijken wat ik los kan krijgen.
Die bevestigingen op het schutbord zitten wel erg onhandig. Heb daar ook nog een servo van de cruisecontrol in de weg zitten…
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
OK ! Gelukt !
Ik wilde eerst kijken of ik de boel los kon krijgen.
Een nieuwe motor:
Om de oude er uit te krijgen moet de zwarte luchtinlaat-toren opzij naar rechts.
Dankzij Arjan was dat duidelijk waar die toren vast zit. Inderdaad die bovenste steun los is makkelijk.
Vanwege de airco moet eerst deze recirculatie-kap er af, die aan de achterkant zit.
Dan pas kom je bij die 2 moeren waarmee de platte lip vh inlaathuis aan de achterkant vast zit op het schutbord:
Hier kijk je op het schutbord vanaf rechts, achter het luchtlaathuis.
De witte KVS voorraad-bol maakte ik ook los (slangen kunnen blijven zitten) en dan iets omhoog. Dan is er ruimte om met wat sjorren de zwarte luchttoren eerst iets omhoog en dan opzij te duwen naar rechts.
Dan kan de blower er recht uit (HOERA !!)
De oude:
De onderste ring lag los onderin het luchthuis, afgebroken.
De motor draaide bijna niet meer rond… verbrand slijpsel overal…
Ik heb nu weer frisse lucht !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Dank aan iedereen voor het meedenken !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed dat het gelukt is!
Waar heb je die mooie nieuwe motor vandaan?
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Ik kwam dit bulletin nog tegen
http://www.citdoks.de/Bilder/418/CX_S2_Geblaese.pdf
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wow, die oude motor ziet er inderdaad slecht uit. Kleurt bijna als baksteen-slijpsel. Succes met het weer in elkaar zetten.
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Arjan Verkade schreef:Goed dat het gelukt is!
Waar heb je die mooie nieuwe motor vandaan?
Cxbasis verkoopt ze nieuw
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.