Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
klopt, dat is prima voor de KVS. die blijft dan lekker laag mbt de temp.
ik heb al standaard een dubbele fan (met nieuwe thermo switch), dus dat is in orde.
die is bij mij goed laag, zo rond de 78-79 graden als ik rijd. als ik stil sta ietsje hoger.
dat valt me niet tegen bij mijn nieuwe blok !!
mijn temp die ietsje hoger is tov mijn vorige blok, is die van de olie…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Huibje schreef:ik ken iemand die een dubbele fan gemonteerd heeft die allebei bij 90 graden vol aangaan
Ik heb de KVS volgens mij nog nooit op 90 gezien…
Die staat bij mij meestal tussen de 83 en 85 ongeveer.
Gewoon met 1 fan
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Iedere Gti Turbo heeft 2 fans! stand 1, beide fans draaien langzaam, gaat bij ca 85 graden aan. Stand 2, beide fans op volle snelheid, gaat bij 92 graden aan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hmm.. Volgende keer beter kijken dan…
Nou ja die 85 klopt dan precies. Die koelt dan tot een paar graden lager en slaat weer af.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Keurige en snelle service van de Borculo-boys zou ik zeggen!
Ik doe met DriverD mee voor wat betreft die gescheurde pilaar: dit zie je vooral bij verkeerd aangehaalde kopbouten…
Maakt ook niet uit, voorlopig kun je weer.
Temperatuur kan ik je geen antwoord op geven:
- ik rij met een 2.2 Douvrin,
- ik heb een temperatuurmeter die de cylinderkoptemperatuur meet, niet de KVS.
Als ik deze (aftermarket-)meter mag geloven, draait mijn blok op 74-75 graden C, de fans slaan aan bij 87 (blok-)graden.
Wat de KVS dan doet zou ik niet weten, maar de schakelaar is een driepolige 92-95 graden dingesten.
Sinds ik mijn expansievatdoppie heb vervangen blijft ze wel veel netter op temperatuur…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 10355
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens mij meet je temperatuurmeter de temperatuur van de KVS in de cylinderkop.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
zijn de KVS en olie temp sensor toevallig deze op de achterkant van de kop ?:
KVS sensor rechts in beeld en olie links/midden ?
maar mijn KVS is dus prima !
denken jullie dus dat mijn olie op 101 graden met steady 140 OK is ?
als ik wat snelheid dim, zakt ie zo 5-6 graden.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
DriverD schreef:Zwakkere fabricage of gietfout? Als ik dit zie, zou ik onjuist aanhalen van de kopbouten zeker niet uitsluiten.
nog even overleg gehad, maar ze werken vaker aan blokken daar. ze houden netjes de juiste volgorde van aandraaien aan, en ook met een momentsleutel de juiste aandraai-sterkte…...
vraagje:
mijn KVS sensor wiebelt een beetje schokkerig met de aangegeven temperatuur op het display.
zal iets van slecht contact zijn bij de sensor…. ?
is dat die rechts achter op de kop het blok ?? (kant vd luchtmassameter)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ook de gaten in het blok waar de kopbouten in komen moeten heel erg nauwkeurig schoon gemaakt zijn voor montage, daar hebben ze ook aandacht aan besteed neem ik aan?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
cx25gtit2 schreef:
vraagje: mijn KVS sensor wiebelt een beetje schokkerig met de aangegeven temperatuur op het display.
zal iets van slecht contact zijn bij de sensor…. ?
is dat die rechts achter op de kop het blok ?? (kant vd luchtmassameter)
Mijn temperatuur lijkt ook te fluctueren sinds ik aan het systeem heb gewerkt. Maar ik ben niet aan stekkertjes geweest. Ik blijf het even aanzien, misschien is de thermostaat nog niet helemaal gewend aan z’n nieuwe werkomgeving?
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
oeps, natte plas KVS bij parkeren bij het benzine station !
klem op de retourslang vanaf de radiator zat niet strak.
gelukkig had is mijn basis gereedschap bij me !
aandraaien en weer verder.
als dat alles is na de afgelopen perikelen .....
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Net een heerlijk stukje A1 achter de rug! Even 160 op de cruise control, heerlijk !
Tot 107 a 108 olie temp, KVS blijft 78-79 max. Prima dus.
Alleen stationair koud loopt ze niet lekker, houdt toeren niet goed vast, zakt tot 500tpm. Koude start klep wellicht….?
Warm is het beter, hogere/normale toeren, maar nog tikje onregelmatig….... tja, kan alles zijn….... Maar rustig eens kijken in ‘t vooronder.
En mijn achter-uit-rijd lampen gaan niet aan ! Onhandig bij inparkeren in ‘t donker! Ik vermoedt losstekkertje op de bak?? Tips waar ik die kan vinden, van onder uit benaderen??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Boven op de versnellingsbak, je kijkt er zo op, succes
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Fijn dat het zo goed gaat Jim!
Die paar kleine (niet onbelangrijke…) dingetjes krijg je er wel weer uit.
Krijg je het vertrouwen weer een beetje terug?
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
thanks ! ik ga zoeken. eerst met de kids naar het zwembad…..
en ja, vertrouwen groeit met de km’s
de eerste 3 tanken benzine rustig opgebrand, nu ietsje steviger geprobeerd, en met een beetje turbo druk er op gaat ze ook wel hoor
nu die dingetjes er uit halen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje