Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Mooier dan een turbo velg lijkt me ook een uitdaging. Ik ben tevreden met mijn oplossing, maar het feit dat moderne banden zo dramatisch veel beter rijden is daar een zeer groot deel van.
Als je gewoon echt nieuwe TRX’en koopt valt het trouwens wel mee. Ik heb begrepen dat de interne constructie en rubberkwaliteit wel naar moderne niveaus is opgetrokken. Een auto met echt nieuwe TRX’en er onder rijdt ook zeker niet heel vervelend, ik weet niet of ik op die basis ooit de overstap zou hebben gemaakt. Maar, ze blijven enorm kostbaar, en een goedkopere moderne inch band rijdt nog steeds beter.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
cx25gtit2 schreef:Net even de winterbanden er af gehaald (er komt toch geen sneeuw meer), en weer de Turbo TRX’n er op.
Nog even een alfa velg+bandje geprobeerd die ik had liggen (16 inch Alfa LM, 7J ET35), met 205 banden er op.
Zie ook hier eerder in mijn draadje voor een foto van hoe ze er uit zouden zien onder een CX.
Met het wiel in de laagste stand schuurt de band tegen de buitenkant van de wielkast, zoals bij dat buitenste ronde inspectieluikje…..Deze combi komt dus te ver naar buiten.
Dus of een stuk van die wielkast een beetje bijplooien met een hamer…. mmmmmmm…. liever niet.
of 5 mm van die velgen af laten draaien ergens…. ?? ik weet niet of dat verstandig is, of je dan stevigte verliest…. (er zit veel metaal daar centraal op die velg). iemand ervaring met velgen ??die velgen zijn er ook in 6,5 J en ET 41,5. dat zou handiger zijn.
wil toch wel naar 16” toe.
Bij mij heb ik de inspectieluikjes er uit gehaald, maar dan kan het gewoon. Als het wiel dan nog weleens tegen je wielkast komt is er iets mis met je achterophanging. Voor het inspectieluik is heus wel een randvrije oplossing te verzinnen. ET35 7J moet kunnen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
voor die banden ga ik het dus nog eens proberen, zodat het achter past.
net op de voorjaarsmeeting geweest, een bont gezelschap aan leuke mensen en bijbehorende auto’s, erg leuk en gezellig.
en ja, ook aan de spot repair !!
iemand had een keer een portier geopend en in de mijne geduwd, net zo’n vouw er in…..
paar keer eikels op de mijn dak gevallen (echt een paar putten er in !)
wat putten op de motorkap van steenslag…... en ze zijn er gewoon uit, handige jongens !!
geen foto voor/na, maar het resultaat is goed !
dus een leuke meeting !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27927
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuk om je auto even gezien te hebben gister!
Erg mooie CX, zeker de moeite waard om die deukjes eruit te laten halen.
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
sans-pareil schreef:Ik heb wel een type 15 inch alfa lichtmetaal voorbij zien komen die aan de voorkant spacers van 7mm nodig hebben omdat ze anders tegen de remklauw aankomen. Weet alleen niet meer of dat die campagnolo’s zijn.
Dat waren mijn velgen!
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Dat zou best eens kunnen ja. Waren dat campagnolo’s?
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nee, volgens mij niet. Deze:
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 1355
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Dat zijn Speedline velgen van een Alfa 164.
Deze passen probleemloos achteraan, vooraan heb je inderdaad spacers nodig.
Heb trouwens nog zo’n set velgen die weg mag.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
@Arjan, thanx.
een goede combi van leuke auto´s kijken en wat leuke mensen spreken, dus een prima meeting !
@Ree, Speedline dus (las ik net al hierboven)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Ook recent een AB setje er in gezet voor de CV, de set van Citroen SP3-21PSA01.
Ik heb een Texalarm in de auto, met AB, maar die AB werkt niet goed. Het gebouw van Texalarm is een keer afgebrand, dus daar kan ik niet meer terecht.
Iemand anders hier in het CX deel had dit Citroen setje geprobeerd, maar dat werkte niet op de oudere Kiekert in zijn vroege serie 2 (met een platte connector), dus mag ik er mee verder (waarvoor dank ).
Dit SP3-21PSA01 setje verkoopt Citroen voor de AX, ZX, XM.
Citroen haalt dit bij bluechip.eu vandaan. Ik weet niet of er losse verkooppunten (buiten Citroen) zijn in NL van dit soort setjes.
Op de doos staat overigens:
Citroen Evasion>‘97, Saxo >‘97, Berlingo, Jumpy Multispace.
Peugeot 806, Expert Combi, Ranch.
Dus het werkt vast op meerdere wagens, in ieder geval mijn serie 2 !
Kiekert er af, deze module er op (even de pin nummers in de gaten houden), en klaar !
Ook is een ledje mogelijk, of aansturing van de knipperlichten. Daar heb ik niks mee gedaan.
Dat zijn fijne setjes, ze werken ook gewoon in de AX.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ja, goed he !
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
die setjes zijn overigens nog nieuw te leveren (heb geïnformeerd)
kan je ze alleen bestellen bij een citroen dealer of zijn er nog meer adressen?
BFG 1301 / 1987
Citroën DS20 Pallas BVH / 1972
Citroën ID20 Super (met kofferbakverwarming) / 1970
Citroën BX Sport Pick-up / 1986
Citroën CX 25 GTi Turbo / 1986
Citroën 2CV6 / 1984
Citroën Visa Club / 1980
Volvo Amazon P221 / 1967
Citroën Berlingo 1.6 16V Multispace / 2006
Renault Twingo 1.2 16V Dynamique
Citroën C5 3.0 V6 Hdi Exclusive / 2011
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
die set was verkrijgbaar via Citroen (nu niet meer), maar ben terug gegaan naar de leverancier Blue Chips in Italie. En heb te horen gekregen dat die set daar nog wel leverbaar is !
ik heb info over wie / hoe / waar. Korting vanaf 10 sets. wellicht wil iemand dit combineren en een stapel laten komen. PB mij voor contact info. (heb al een set en geen aandelen Blue Chips)