Dat is inderdaad een alternatief voor een VEMS.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Het is beide een vrij programmeerbaar EMS (engine management systeem), er zijn er meer.
Alleen van VEMS en KDFI weet ik dat er een aantal CXn mee rond rijden.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom eigenlijk gekozen voor KDFI ipv VEMS waar inmiddels al aardig wat CXen mee uitgerust zijn?
van der Laan heeft hier inmiddels standaard inbouwpakketten voor
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
KDFI vs VEMS….. tja, wat is een standaard pakket ...... er zijn er van beide nog geen tig gedaan, wel steeds meer.
Er zijn tussen deze 2 systemen verschillen, maar beide doen het goed hoor.
En met KDFI rijden er ook al een aantal mee rond, zie ook info en filmpjes van CXn op KDFI-LPG op youtube. Deze bv, zie linkje. Ik heb er 2 gezien, en die lopen mooi. Die zijn overigens op KDFI gezet, ook voor LPG injectie. Mijne krijgt wel KDFI, geen LPG.
1 groot verschil in de triggering bij mijn garage, hij gebruikt vliegwiel-triggering en boort daarvoor het vliegwiel in met markeringen. Dat gaat ongeveer zo, zie link. Ik had nog een los vliegwiel liggen, dat had hij al eerder gedaan voor dit project.
Daarmee heb je wel een heel goed en stabiel signaal voor triggering-timing. Dat is een voordeel.
Om dat te doen moet alleen even het blok er uit. Is “onhandig”, maar dan kan je evt zwakke plekken gelijk meenemen.
En mijn voordeel: deze garage zit bij mij om de hoek, en dat is wel zo handig.
o ja, APK liet niks geks zien. dus dat is orde ! Nu verder !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Gebruikt ie geen megascuirt meer?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Megasquirt is er ook, maar nu wordt eigenlijk KDFI ingebouwd. Kdfi heeft meer mogelijkheden tov MS heb ik mij laten vertellen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Jim, moet je de motor eruit halen voor de triggering op het vliegwiel?, is een triggerwiel op de nokkenas niet handiger zoals bij Vems een motor in en uitbouwen kost toch ook Eur######.
Doe je ook gelijk een boostcontrol en heeft Kdfi ook een warmtewisselaar in het koelsysteem zodat als je gas geeft het systeem hier rekening mee houdt, warme motor direkt vol power, koude motor aangepast power.
Veel succes met de inbouw Jim.
Harry.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Vliegwiel triggering zou wat nauwkeuriger kunnen zijn tov nokkenas-triggering. Dus een voordeel.
Ja blok in/uit is wat extra werk en euros, maar dan kan je weer een rondje maken in het vooronder en dingen meepakken waar je anders niet bij kan komen. Dus ook een voordeel….
Het doel is om er een zo probleemloze Turbo 2 van te maken.
Ja, er komt een boostcontrol in.
Maar als alles is gedaan mbt deze kdfi inbouw zit je al aan de bovengrens van wat de koppeling aan kan.
Als je de boost dan ook gaat gebruiken/inschakelen kan je al door de koppeling heen gaan. Dus in dat bovenbereik zullen we dat zorgvuldig moeten afstellen.
Warmte wisselaar….? je bedoelt meer dan een CLT-sensor voor de temp van de koelvloeistof ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Nog even over koude en warme motor, je kan zelf softwarematig instellen of de kdfi software rekening houdt met de temp van het koelwater (het blok). Meestal is het blok met een kwartiertje wel op temperatuur, en dat zie je ook op je reeds aanwezige digi display op het dash.
Je kan alles instellen, toerental begrenzer, turbo druk begrenzer, benzine inspuiting, .......
Overigens moet ik me nog verder verdiepen in hoe en wat precies.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
update:
oud vliegwiel versus andere met markeringen en nieuwe sensor voor de timing
en de bak nog even na laten kijken
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat komt dik in orde,
Kun je je oude systeem nog verkopen?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43296
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gelijk een nieuwe, versterkte, koppeling er in toch?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
@Frank
misschien moet ik dat maar doen, want als dit systeem er eenmaal in zit, kan ik niet echt terug naar de L-Jettronic opstelling. en ik vermoed dat ik ook niet terug wil
kabelboom, sensoren, LMM, compu…. de hele rim-ram. die doet het verder wel.
hoezo eigenlijk, had je interesse ?
mbt de koppeling, een beetje meer vermogen heb ik straks wel, maar zover tunen richting te veel pk´s wil ik ook weer niet.
ik heb een goede/recente originele CX Turbo koppelingsset er in zitten. Ik wil niet over die capaciteit heen gaan.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Geen interesse ,maar ik hoor hier op het forum regelmatig dat het schaars en duur is.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nu je alles toch los hebt liggen ,zou ik voor het zekere gaan.
Jammer als je straks weer alles los kunt halen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.