Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Wat ik weet is dat er al een aantal CXn rondrijden met kdfi, en die hebben er ook geen versterkte koppeling in zitten.
Dus ga ik eerst zo maar eens verder. Komt goed.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 43296
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat betekent dus dat die kdfi zo is afgeregeld dat er geen maximaal vermogen uitgesleept wordt. Een soort “knijpen” dus. Want, als je nou een verder standaard gti turbo motor neemt (beide turbo, dus 1 en 2) met een boost controller, en je regelt hem helemaal in zoals het kan dan op de rollenbank (en da’s mijns inziens de beste manier) dan sleept die met zo’n 420Nm dwars door een nieuwe originele koppeling heen rond de 2700tpm.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Voor zo’n versterkte koppeling moet ook de bediening worden aangepast anders trap je je een ongeluk. Dus dat wordt of een prestige met hydraulische koppeling kanabaliseren of een andere intelligente oplossing vinden.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
‘t Is natuurlijk maar wat je wilt: een efficienter en met meer soeplesse lopende motor of zo veel mogelijk trekkracht en vermogen. Voor dagelijks gebruik lijkt me de eerste optie toch interessanter. In alle redelijkheid is een Turbo sowieso een best vlotte auto, toch?
gaat best ja
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Evan schreef:Voor zo’n versterkte koppeling moet ook de bediening worden aangepast anders trap je je een ongeluk. Dus dat wordt of een prestige met hydraulische koppeling kanabaliseren of een andere intelligente oplossing vinden.
Das een voordeel, zover ik kan herinneren zit die al in deze CX
Dus alleen even een andere koppeling erin en lekker licht blijven schakelen.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
die hydraulische koppeling heb ik al even, en komt van deze gekannabaliseerde Prestige:
Zoals je ziet zat er niet veel meer op. De motor werd nog aangeboden, zo kwam ik em op het spoor. Ik heb alleen dit systeem er af laten halen.
Als je alles goed afstelt/inregelt, heb je meer souplesse en ook wat meer PK’s. Dat is prima, en allemaal binnen het bereik van de originele koppelingsset.
Als je vervolgens de boost control ook aan stuurt om de turbo druk vrij ver op te laten lopen ga je zeker door de koppeling heen. Een beetje kan wel hoor, maar daar moet je dus mee oppassen ! Ik ga eerst kijken hoe het gaat zonder boost-control, en die situatie optimaliseren.
Hoeveel wil uit zo’n blok halen ?
Maar als je info hebt voor een andere koppeling vind ik dat niet erg om van je te horen. Er zit ook een extra prijskaartje aan vast denk ik. En kan je die zo 1 op 1 er op zetten ?? Of moet je toch het vliegwiel aanpassen…. ? mag ook per PB.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
PB de koppelingsexpert sans-pareil even
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Daar heb ik ook contact mee gehad
Wat ik van hem vernam zijn dat soort race koppelingssets zeer stevig geprijsd, en moet je het vliegwiel aanpassen…...
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké, andere CX koppelings ervaringen heb ik nog niet voorbij zien komen
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik weet niet of waterman een andere oplossing heeft/weet.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
doos met de eerste overtollige onderdelen, het vordert !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
blok zit er weer in.
hier nieuwe gasklep sensor, uitlaatgas temp sensor in de diepte, boostcontrol voor turbo druk.
(er tussendoor loopt overigens de trekkabel van de John Gold cruisecontrol, die haakt daar ook aan)
en coil on plug (dus oude bobines zijn verdwenen)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Zo, dat gaat snel! Wanneer kun je hem volgens planning weer halen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
hopelijk halverwege komende week. er zit nog steeds niks tegen.
na het weekend nog wat kleine dingen en dan inregelen.
hij krijgt eerst een basis mapping. die kunnen we dan een beetje bijschaven. en ergens een keer zal ik een bezoekje brengen aan de rollerbank, maar dat volgt dan wat later.
ik kan je zeggen, ik ben super benieuwd naar de kdfi rijd ervaring in mijn CX !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje