Totaal aantal Berichten: 10318
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die slijtage kan alleen maar ontstaan als de buitenringen van de lagers meedraaien. Is de passing standaard te ruim? Het lijkt me dan een ontwerpfoutje.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nu je het zegt,het lijkt net of ze in de lengte richting ook speling hebben.
Zou hier loctide een oplossing zijn.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
jantje1948 schreef:............ontwerpfoutje.
Tja. wat er precies aan schort…... ik ga niet mijn hele bak opnieuw ontwerpen.
Er zal wel wat speling ontstaan zijn ondertussen, met 260 dkm op deze bak.
En die bak, lagers, assen en dus ook die opsluitplaat krijgen aantoonbaar behoorlijk op zijn donder met het turbo koppel. De donor was dacht ik een 2L blok met een 5 bak, die plaat was haast maagdelijk. Voor een motor met een stuk minder vermogen gaat deze opstelling dus best goed.
Misschien heeft een T2 uitvoering een zwaardere bak nodig ?? Citroen had vast niet bedacht dat we tegen dit soort zaken aan zouden lopen, maar dat we allemaal al lang in een opvolger rond zouden rijden. Tja, wij kiezen er voor om er maar in door te blijven rijden…....... Het levert je soms wat gedoe op, maar je krijgt er wel een hoop lol voor terug !
De garage heeft mij in ieder geval super geholpen om weer op de weg te komen.
En ik ga eerst kijken hoe ver ik kom met deze bak met nieuwe opsluitplaat
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
260.000 km is nou ook weer niet zo heel veel hoor. Ik sta op dik 220.000 - benieuwd of het mij ook overkomt
Als die plaat elke 250k vervangen moet worden lijkt me dat geen halszaak. Bedankt voor de tip. Ik zal kijken of de opsluitplaat in mijn 2.0 bak voor demontage nog goed is. Mijn turbo heeft pas 210k gelopen
CX GTi Turbo 2 - All Black
Vreemd ik had gisteren gepost op deze topic nu verdwenen???
Maar goed ik zal ook die opsluitplaat voor de lagers eens nazien want als de primaire en secundaire as axiale speling krijgen door dat deze plaat is ingesleten lijkt het me indd dat schakelen wel eens lastig zou kunnen gaan.Heb dat probleem ook met de achteruit en heel vaak lopen stellen met de 2 schakelstangen maar helpt niets.
mvg, joost
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Klopt,ik zag em ook niet meer.
Wellicht heeft een moderator hier ingegrepen, omdat je een quote deed van mijn vorige post met die foto’s waardoor jouw post dus wat lang was. Ik zou een andere post alleen quoten indien dat bijdraagt aan jouw post/opmerking. Je kan wat je quote ook aanpassen / inkorten (zoals ik hier boven in #723 deed), of bv de foto’s er uit halen.
maar ik ben benieuwd of jouw 2 liter blok ook sporen heeft achter gelaten op die opsluitplaat. laat het maar een keer weten !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
ga dit in het voorjaar eens bekijken.
gr,joost
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
even geen grote dingen te melden, alleen dat die CX toch wel zooo heerlijk zweeft over de weg !!
het rijden is een waar genot !!
nou, 1 vraagje dan.
snelheidsmeter op het dash tikt een beetje - juist (storend) hoorbaar en mn bij lage snelheden valt het op. wijzer zelf gaat wel redelijk egaal, dus niet schokkerig.
zou dat de binnenkomende kabel zijn van achteren ? of inwendig in het km-teller-mechanisme ?
die nul-setting van de dagteller gaat ook niet makkelijk naar 0 als je die indrukt. toch maar open eens maken en smeren ?
of zou er ergens te veel slijtage in zitten…..?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ai - bij mij was dit de voorbode van het helemaal kapot gaan van de 0-stelling van de dagteller. Ik heb de boel toen uit elkaar getrokken, maar ik heb het probleem niet kunnen traceren. Er toen maar een andere snelheidsmeter in gezet. En die netjes op dezelfde km-stand gezet. De toptip van deze week: nog wat voorzichtig spelen met de knop van de nul-stelling tot de tik weg is en dan nooooit meer aan die knop komen.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
gevoelig ding dus die km teller in de serie 2.
ik heb nog een reserve, zal eens kijken hoe die in elkaar zit.
en even kijken - ik geloof er ook wat in het draadje van Arjen staat over zijn dash.
klinkt alsof er mechanische delen (tandwieltjes?) over elkaar klikken
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
In mijn topic staat er ook wel wat over Maar ik heb niet kunnen traceren waar ‘t probleem nu precies zit. En dan is vervangen door een reserve ‘t makkelijkst.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
auto beetje bij langs lopen voor de TDLFF tourrit, zie ook hier.
beetje wassen, en ja hoor, rondom toch wat plekjes die ik moet gaat bijwerken: kleine putjes met stipje roest, stripje wat iets los zit. dingetjes die je gezellig bezig houden.
en in het vooronder zat ik tegen mijn reservewiel aan te kijken.
klopt het dat deze (zie foto) te monteren is met de bouten voor de lichtmetalen Turbo TRX velgen?
of moet ik toch nog andere bouten gebruiken ?? (nog nooit bij de hand gehad)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Volgens mij klopt dit idd lichtmetaal heeft langere bouten vandaar de opzetstukken op de gaten.
veel plezier komend weekend,
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Yep TRX bouten meenemen.
Waarom zijn je velgen wit?
Normaal zijn ze zwart…