Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
jaco schreef:cx25gtit2 schreef:ik zal eens proberen verbruik zonder zware rechter voet te meten (lastig)
Balletschoentjes aandoen.
Wat kms dit weekend, kijken hoe dat gaat met die balletschoentjes.
net op de snelweg 120-130 aangehouden op de cruisecontrol (tenminste, geprobeerd)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Straks weer verder, rijden met de balletschoentjes aan (lastig hoor met zo’n turbo die graag wil een steeds vraagt of het opspinnen weer mag !!)
Cruisecontrol op relatief lage snelheid en kijken wat het verbruik wordt.
de CX waarde is zeker verbeterd nu de pekeldeken er af is !! Dat moet positief uitvallen op de verbruikscijfers toch ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
oeps, dubbel…
nou ja, wat eigenlijk wel gek met dat wassen daarstraks, het sneeuwde weer !
Totaal aantal Berichten: 27925
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ziet er weer fris uit.
Straks weer snel de zomerbandjes eronder?
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Daar wachten we nog even mee. Heb je buiten gekeken ??
- CX 25 GTi Turbo 2
Voornamelijk een zonnetje hier vandaag
Maar nog wat wat fris…
Ik bedoelde ook in de loop van deze maand.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
komt goed hoor. maar zolang als het maar een paar graden boven nul is, wissel ik nog even niet.
heb een setje Alfa LM klaar liggen in 16 inch om te proberen met zomer banden.
maar wat voor bandjes onder een snelle T2…... ?
Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Over 14 dagen zal het kwik toch wel aardig gestegen zijn.
Zijn nu de laatste stuiptrekkingen van Koning winter…. Overdag richting 10gr en ‘s nachts net vorst (afhankelijk waar je woont natuurlijk)
- CX 25 GTi Turbo 2
cx25gtit2 schreef:maar wat voor bandjes onder een snelle T2…... ?
Geen TRXen meer?
Bedoel je qua maat of merk?
Ik zou proberen niet smaller te gaan dan 210.
Dus dan kom je op 215 of 225 uit. Geen idee of die in 16 inch qua hoogte goed te vinden zijn voor een CX.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Inderdaad eens inch bandjes proberen. Mijn TRX en zijn nog niet op maar al een eind. Die zijn dan voor de concours d’elegance dagen.
205 scheelt niet veel tov 210 TRX breedte toch ? En dat is een redelijk veel voorkomende maat.
Anders eerst even kijken of 215 of evt 225 past dan. Dat is gewoon een kwestie van proberen per velg en band.
Michelin zou leuk zijn. Er zijn wellicht ook andere merken…...
- CX 25 GTi Turbo 2
225 zou moeten passen, dat zit er bij sp ook onder zonder aanpassingen. Maar wel op 17”, geen idee of er iets te krijgen is in 16”.
Zelf ben ik van 190 voorop (te smal voor een turbo) naar 220 gegaan. Dat maakt best een groot verschil, de auto gaat veel beter rechtdoor en stuurt gewoon fijner.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
225 is millimeter werk met name achter…... zeker als je iets probeert met inch velgen. die loopt zo tegen de wielkast aan.
voor zal het niet zo’n probleem zijn.
of achter 215 en voor 225 ?
en dan nog kijken wat Michelin aan passende bandjes heeft in 16 inch.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
is er in Primacy 3 wel.
- CX 25 GTi Turbo 2
2 verschillende maten vind ik nooit prettig, dan kan je voor en achter ook niet wisselen.
Ik rijdt voor graag op en vervolgens achterbanden naar voorop en achterop dus nieuwe banden.
Zo hoef je geen 4 nieuwe tegelijk te kopen en zorg je ervoor dat achter niet uitdroogd want die slijten veel minder.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
update:
Heerlijk weer wat gecruised !
Afgelopen vrijdag heerlijk stukje door NL richting Zwolle, met de airco aan
Dat was richting concert van Mark Knopfler, speelt na al die jaren nog steeds super, oude en nieuwe songs, dus ook wat van de Dire Straits. En weer heerlijk terug zweven !
Andere incidentje, na meer dan 1 ton op de teller gezet mijn eerste deukje…. met achteruit in steken om in te parkeren, lantarenpaal geraakt met achterbumper en kofferklep….. grrrr….....
Het was paar weken geleden nogal regenachtig, slecht zicht, dode hoek enz. Maar stom en dat doet pijn.
Herstel traject reeds ingezet voor nieuwe bumper+bijwerken kofferklep. Komt vast wel goed…. dan ook gelijk wat onderhouds-dingetjes mee laten nemen.
Verbruik op mijn KdFi instellingen…. ik kom zeker niet boven de 1 op 10, soms 1 op 8. Maar als je zo’n mooie auto hebt met wat vermogen, dan spreek je dat vermogen ook snel aan. Maar heel veel km’s maak ik niet dus het verbruik is niet mijn grootste zorg. Dat kan best beter, als je de hele mapping in de KdFi aan past, en dat heb ik nog niet gedaan.
Daarvoor wil ik een keer op de rollerbank. Dan weet ik ook wat ik heb aan PK en koppel.
Alfa 16 inch LM velgen passen nu op de naaf aan de voorkant - na wat passen en meten heb ik de scherpe rand van de remklauw wat afgerond. Nu is er genoeg speling tussen velg en remklauw. Al even een paar km’s er op gereden (zitten Dunlop banden op met niet veel profiel meer), en dat rijdt prima. Nu eerst nieuwe bandjes scoren en dus nog even TRX rubber.
Hopelijk in de komende weken dus weer wat werkzaamheden incl. herstel van de schade.