Totaal aantal Berichten: 27923
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zonde van de schade, maar ja een ongeluk zit in een klein hoekje zo blijkt maar weer…
Zo te horen komt het weer helemaal goed!
Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Ik hoop maar dat er straks weer een strakke bumper onder komt. Mijne was smetteloos.
Deze week overleggen met de garage of ze kunnen organiseren.
Ik kan er prima mee rijden, alleen is haar derrière niet zo mooi meer.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 10307
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat was dus een klein dood hoekje.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Balen Jim! Maar met jouw toewijding wordt ze vast en zeker weer helemaal strak!
Heb je al foto’s van het Alfa LM?
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Alfa LM ligt klaar, foto volgt als ze er onder zitten !
Ik heb alleen deze week schade herstel gepland, wat diverse aan onderhoud en een roest plekje Ter voorbereiding was ik zelf rondom dingetjes aan het controleren, en heb de velgen nog niet gemonteerd.
Ik had achter al een zeer matige LHM rem leiding ontdekt, die doet het nog wel, maar nu heb ik opeens een vrij ruime plas groen op de grond !! Dat komt van de voorraadbol, bij de aansluiting van die dikke hoge druk leiding die van de HD pomp komt.
Niveau is nog goed…. Hopelijk lukt het om morgen naar de garage te rijden zonder al te veel verlies.
Ietsje die aansluiting steviger aandraaien helpt weinig. Ik heb zelf niks van leidingwerk liggen om dit aan te pakken.
Nu maar even een extra karton onder de dame gelegd, en morgen maar kijken.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik moest vandaag eerst nog naar mijn werk met de CX.
je voelt je toch niet helemaal gemakkelijk met zo’n lekkage onder de auto…. niet met rijden, maar ook niet met parkeren (en de grote plas die ik zou gaan achterlaten). toch maar even een kartonnetje er onder gelegd…...
(karton had ik speciaal al achterin gelegd, net zoals een extra flesje LHM)
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
tja, nog ff een kiekje van de schade achterkant…... zucht.
Ik wist eerst niet of ik die wel wilde posten, maar goed, in goede tijden en in slechte tijden berichten we dan maar.
Dus met achteruitrijden net een lantarenpaal aangeraakt met daardoor een bumper deukje, maar helaas is ie wel door- en opengebarsten. Je kan er prima mee door rijden, maar dat is gewoon niet erg mooi.
Precies daarboven ook achterlicht en kofferklep geraakt met dus een deukje en ook net het randje van het achterscherm meegepakt…...
stom stom stom.
Maar goed, alvast een beetje geld van de verzekering in de pocket en wat van mijn kant toevoegen en maar weer laten fixen.
Achterbumper is gevonden en al gespoten.
Kofferklep volgt, ze willen de kleur exact goed hebben. Dat volgt deze week.
Ondertussen had ik dit sierstripje al klaar gelegd voor de achterbumper - het moet straks ook wel weer mooi lijken !! Foto is overigens genomen op mijn stapeltje Alfa LM voorzien van nieuw rubber, die liggen ook al klaar ! Dus dat is gelijk een tipje van de sluier
En ik had ook nieuwe nummerplaten laten maken. Zeker die aan de voorkant was een beetje geleefd. Dan is ze straks weer redelijk toonbaar van voren en achter
Dan wat onderhoud dingetjes mee laten nemen.
Ik had al een brakke rem-leiding achter gevonden, daar durfde ik niet meer aan te zitten, bang dat ie zou afbreken (wat ook gebeurde bij de garage).
dus deze vervangers lagen al klaar:
Toen het lasapparaat in de buurt kwam van het gaatje in de middendemper overleed ie spontaan. Er bleek meer roest dan demper aanwezig te zijn. Gelukkig lag er nog een vervanger klaar om straks weer lekker uitlaatgassen weg te blazen. Deze had ik eerder al opgepikt, is niet nieuw, wel goed.
En dan handrem laten stellen (wanneer moet dat nu niet bij een CX…. ? Zeker bij een Turbo trek je er zo door heen). Verder die LHM lekkage vooraan, en er is vast wel meer gedaan. Dat hoor ik aan het einde van de week wel als het weer even klaar is.
Nou ja, klaar…. Zoals bij elke CX, en ook bij de mijne is er nu weer een roestplek - roestgat ontstaan, rechtsvoor, onder het voorscherm. Dat wordt een andere keer ingepland en aangepakt (slijptol, oplassen en zo). Dat volgt later.
Bonsoir !
Totaal aantal Berichten: 9354
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goed bezig,wordt weer mooi.
Als je in je voorscherm nu ook een deuk rijdt
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
van schade rijden wordt je alleen nooit beter…..
Totaal aantal Berichten: 9354
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vaak niet nee,maar soms heb je geluk
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27923
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Lullig iets zo
Net even zowel de bumper, achterklep als het achterscherm meepakken. Heeft het achterlicht ook nog een schrammetje of is dat wat vuil?
De volgende foto wordt er vast 1 waar het allemaal weer als nieuw is
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Achterlicht ook ja. Maar dat is nauwelijks zichtbaar.
Inderdaad, hopelijk volgende week update met mooie foto’s !
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Het gaat weer de goede kant op Jim!
Ik ben heel benieuwd naar het totaalplaatje mèt Alfa velgen!
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
He he ! Mijn T2 is er weer !! (die leen-Xantia was grappig, maar dit is weer mooi zweven !!)
En zeker is er mooi werk afgeleverd !! Alles weer strak !!
Zal wat foto’s schieten, incl. Alfa LM. Wordt vervolgd.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Hier zat de deuk
Nu weer een strakke achterkant, met strakke bumper en NOS sierstrip links. Achterscherm links ook mee gespoten. Zwarte sierstrip onder het 3-hoeks raamje ook.
Ze hadden het van te voren al gezegd, als er ook maar enig kleur verschil zou zijn met de voorbumper, zou de spuiter die ws. ook meenemen. En dat is ook gebeurd ! Van al die intensieve jaartjes op de weg, was de voorbumper ook niet heel mooi meer, nu dus wel weer !! Zo wordt het een plaatje !!
foto detail links voor
Verder nog wat lekkage verholpen, alleen een nieuwe o-ring was daar nodig (vermoedde ik al).
achter rem leiding vervangen, handrem weer strak, uitlaat middendemper vervangen, trekhaak er onder laten hangen (een redelijk nette).
En een lijstje laten maken voor wat roest herstelwerkzaamheden links voor en rechts achter.
Maar dat komt later dit jaar een keer.
Zelf nog wat dingetjes bijwerken, en de Alfa LM velgen er op zetten. Daar volgt dus later nog een foto van. Het houdt je bezig !