Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gelukt ! Alfa 147 lichtmetaal. Het 16 inch velgen, 6,5J Et 41,5.
Voor moest ik een scherp randje van de remklauw afronden, anders liep de velg er net tegenaan. achter geen aanpassingen nodig, raakt wielkast en afdekscherm niet.
Michelin Pilot Sport 3 in 205/55 gemonteerd. Voor de naafkapjes heb ik chevrons op maat laten maken, om het visueel compleet te maken.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Misstaat eigenlijk niet. Dat kapje maakt ‘t wel af! Een speciale reden om 16” te kiezen in plaats van 15”?
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Wow, dat misstaat helemaal niet! Ik vind het zelfs mooier dan de blokjes velgen, wat een wagen!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Op een GTI Turbo horen ook geen blokjesvelgen hoor. Maar op een Prestige (al dan niet Turbo) vind ik blokjesvelgen wel beschaafd staan.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Beschaafd? La beauté sauvage!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Niets zo leuk als eens lekker onbeschaafd doen! Toch?
Ik heb trouwens ooit op punt gestaan om een lichtbruine Prestige te kopen met speciaal lichtmetaal, de eigenaar kon me enkel zeggen dat het alfa velgen waren van 16”, hoe meer ik naar deze velgen kijk, hoe meer ik denk dat het ook deze waren!
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Staat heel fraai!
Vaak oogt een CX minder mooi met een “open” velg, maar bij deze staan de spaken heel dicht bij elkaar en dat maakt het verschil, denk ik.
Op welk type Alfa zijn deze velgen geleverd? ik heb ze nog niet eerder gezien.
Ze zien er nog goed uit! Waren ze helemaal onbeschadigd toen je ze kocht, of heb je ze laten opknappen?
Staat zeker netjes!
Heb je misschien ook nog overwogen om de velgen donkergrijs of zwart te maken?
Daar krijg je een erg duistere CX van, iets wat wel past bij jouw dubbele koplampen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
BasisBIX schreef:Staat zeker netjes!
Heb je misschien ook nog overwogen om de velgen donkergrijs of zwart te maken?
Daar krijg je een erg duistere CX van, iets wat wel past bij jouw dubbele koplampen.
Dit oogt al zeker heel mooi.
Maar een zwart accent erin zal zeker niet misstaan.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Indd een donkere kleurtje zou zeker niet misstaan voor het Lm.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik geloof dat ik minder enthousiast ben dan de reacties hierboven.
Lelijk vind ik het niet, maar op 1 of andere manier vind ik de velg te modern voor de CX.
Maar de keuze voor moderne banden is te begrijpen, je kan ze straks zo overzetten op een 16” Turbo replica velg
Waarom eigenlijk voor 205 gekozen? Origineel is 210, dus je had ook naar 215 kunnen gaan, of kom je dan qua hoogte niet lekker uit?
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
RensKorevaar schreef:Beschaafd? La beauté sauvage!
Merci messieurs !
En Rens, dat is inderdaad een mooie verwoording van de CX Turbo uitvoering.
Die had Citroen destijds heel passend gebruikt bij de reclame destijds toch ?
Er is veel modern Alfa met vrij typische stylering met gaten. Minder passend op een CX vind ik.
Er zijn een paar multispaak uitvoeringen. Deze vind ik best wel mooi. Nu alleen met een chevron naafkapje
Een andere was 7J ET 35 ook 16 inch, die liep achter tegen de wielkast.
Met 6, 5J en ET 41.5 gaat dat nu goed !
Is dus van een Alfa 147, staan af en toe wel op MP.
Ze waren redelijk netjes, dus maar zo gelaten, maar of gris meteor of zwart poedercoaten zou wel aardig zijn.
TRX zit tussen 15 en 16 inch in. Wilde een passende band, een fractie sportiever. 17 inch is te veel denk ik.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
16” is idd een logische keuze, maar waarom de 205? Dat is net een stapje minder.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
210 en 205 scheelt niet veel toch ?
En dan moet je in 16 inch bij Michelin even zoeken, en bij deze sportieve band kwam ik hier op uit.
En 205 is vrij gebruikelijk.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
210 bestaat alleen in TRX, dus die kan je niet vinden in 16”
215 en 225 passen ook zonder aanpassingen
Ik weet alleen niet of je qua hoogte dan goed uit komt.