Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Net Duitse autobaan ervaren, stukje toeren samen met een vriend
Ik weet nu het verschil tussen zijn recente BMW 5 M-line en mijn CX Turbo op een kruissnelheid van 220 km/u: Beide zijn fijn, maar de CX zweeft nog steeds comfortabel, ook op die snelheid !
80, 120 of 220…. het blijft een feestje.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
WOW!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Geweldige foto!
Had je het idee dat je met 220 (bijna) aan zijn top zat? Of zou die ook daar nog zijn voordeel van de KDFI halen?
Aan je toerenteller te zien ga je wel het voordeel van je turbo missen, want boven de 5000 rpm wil je meestal doorschakelen.
Kreeg je in vreemde gezichten als je met oude bak voorbij komt zetten, persoonlijk vind ik dat altijd erg grappig
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Ik heb echt wel even op de 220 gezeten
De CX zat nog niet op zijn top. Maar je zit ook met ander verkeer en veiligheid. Ik denk dat ie nog wel naar de 230 zou kunnen, nu niet helemaal naar de top laten gaan.
Mbt KdFi, zeker effect, motor wordt nu maximaal zuiver aangestuurd. Ook de turbo druk wordt electronisch aangestuurd en iets verhoogd. Helpt ook
we kunnen onze T2’s eens naast elkaar proberen…... kijken hoe verschil nu is.
Toeren zijn wat hoog….. dat wordt ook een beperkende factor. Je kan nog een diesel T 2 versnellingsbak plaatsen…... dan zit je op deze hogere snelheden wat lager in je toeren. Maar ikweet niet of dat prettig is bij normaal weg gebruik / toeren bereik (te laag? Wordt de turbo niet wakker)
en bij 220 let ik ernstig op de weg en niet zo zeer op de gezichten van de bestuurders van andere auto’s ik kijk liever op de weg. Is toch best snel !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, we moeten ze maar eens vergelijken. Eerst even zorgen dat de mijne weer een dichte uitlaat heeft…
Ik denk dat je gelijk heb van die bak, ik vind hem nu al weinig trekken bij 100 in 5. Maar bij 130 a 150 is het goed te doen, genoeg power en weinig herrie. Een langere bak heeft alleen nut als je echt lange afstanden boven de 170 gaat afleggen.
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
cx25gtit2 schreef:Ik heb echt wel even op de 220 gezeten
De CX zat nog niet op zijn top. Maar je zit ook met ander verkeer en veiligheid. Ik denk dat ie nog wel naar de 230 zou kunnen, nu niet helemaal naar de top laten gaan.Mbt KdFi, zeker effect, motor wordt nu maximaal zuiver aangestuurd. Ook de turbo druk wordt electronisch aangestuurd en iets verhoogd. Helpt ook
we kunnen onze T2’s eens naast elkaar proberen…... kijken hoe verschil nu is.Toeren zijn wat hoog….. dat wordt ook een beperkende factor. Je kan nog een diesel T 2 versnellingsbak plaatsen…... dan zit je op deze hogere snelheden wat lager in je toeren. Maar ikweet niet of dat prettig is bij normaal weg gebruik / toeren bereik (te laag? Wordt de turbo niet wakker)
en bij 220 let ik ernstig op de weg en niet zo zeer op de gezichten van de bestuurders van andere auto’s ik kijk liever op de weg. Is toch best snel !
Ik weet zeker dat ie over de 230 gaat! Want de mijne (ook met KdFi) doet dat ook en met gemak.
Ik heb een TomTom ernaast gehad omdat ik de snelheidsmeter van de CX niet vertrouw. De CX teller stond over de 240 maar wappert nogal en TomTom gaf 235 aan. Toerenteller tegen de 5500-5700, maar ook die toerenteller is niet helemaal nauwkeurig.
Zijwind rechts-voor ongeveer 4 Bft. Droog weer. 16 graden. Ik reed niet plankgas. Kon het niet te lang volhouden wegens ander verkeer.
Ik kwam in Duitsland ergens bij een pomp met Shell V-Power met een RON van 100 en ik dacht: eens kijken wat ie doet. Ik wist niet eens dat zoiets als RON 100 bestond.
Mijn indruk: niet sneller, maar wel zuiniger. Ik had wel het gevoel dat de auto nadien beter reed, dat ie lekkerder aan het gas hing, maar dat kan ik niet hard maken.
Wat ik alleen niet heb gedurfd is een foto maken van mijn dashboard met die snelheid….
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Geen tijd of aandacht om rond te kijken,want we gaan zo hard.
Maar wel een foto maken
Mooi dat het kan
VgFrank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
klaar gemaakt voor LeTreport - 40 jr CX
oude accu echt minder, dus nieuwe mocht er in, hopla, zo gehaald.
alleen de nieuwe is mbt dimensies net een fractie minder hoog. En de die aparte kleinere massa aftakking voor op het scherm LV binnenkant bleek te kort….
2x oogje en een dikke kabel gevonden. Dit is de nieuwe massa kabel geworden voor dat massapunt. Een stuk langer, dus ook veel handiger om te monteren op de accu-min. Dan pas accu accu opzij in de hoek, accu dan pas vast en de plus pool er op. Heel praktisch, en verzekerd van een goede massa !!
Die dikke rode draad boven de min-pool, naar massapunt.
(die rode plus in gele mantel is voor de koplampverlchting)
Voordeuren / antidreun / dynmat / boxen nog bijgewerkt.
Speakers van compo-set zitten nu op dashplankje links/rechts.
Eerst had ik de scheidingsfilters geprobeerd in de deuren, niet echt plek.
Deze zitten nu in de middenconsole.
Ook nieuwe bekabeling voor de losse tweeters op de nieuwe positie. Die zitten net wat hoger, geven zo geluid beter door in de auto. Positie onderaan het deurpaneel is eigenlijk te laag.
Deuren dreunen / rammelen nu niet meer bij iets meer dB’s !!
Dus konden we op pad, na de wasbeurt !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat ziet er van binnen weer netjes uit
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Dank.
Buiten…....weer wat aandacht puntjes…...
In leTreport contact gemaakt met lokale fransman, zag ik niet, zat in mijn dode hoek.
Al contact gehad voor herstel. Volgt.
En dan gelijk verder met het lijstje:
- uitlaat rammelt nogal. Moet er nog onder kijken… Hoop dat het mee valt met die uitlaat in turbo uitvoering….
- ruit links voor zit scheef…. gaat niet meer omhoog….
- wat roest plekjes die aandacht nodig hebben.
Zo hoeven we ons niet te vervelen !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wel fijn als de deuren lekker stil zijn!
Ik dacht dat de uitlaten mocht dat nodig zijn, inmiddels hier en daar wel weer verkrijgbaar zijn.
Of anders RVS overwegen. Op maat of anders degene van CX Basis, maar die is niet goedkoop.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Dit is de laatste set originele dempers die ik weg laat roesten. Dan volgt zeker RVS !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Ik vind je tip voor de accu geweldig.
Ik ben ook bijzonder benieuwd naar hoe je audio installatie klinkt!
Wat betreft de uitlaat: de mijne is ook aan vernieuwing toe, maar tres beau adviseerde mij ernstig tegen RVS.
Ik vroeg hoezo en toen kwam er een vaag verhaal van “toch anders, niet-authentiek turbo geluid”, kortom geen argumenten die mij overtuigden.
Iemand daar iets over gehoord?
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Niet over de CX, maar onder een DS klinkt rvs echt anders. En lawaaiiger. Geen idee of dat bij een CX ook het effect is.
de warmteoverdracht van rvs is ook anders dan staal, en rvs zet veelmeer uit.
vooral bij 200+ wel iets om over na te denken.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v