Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Auto is, met steekproef, goedgekeurd!!! Zelfs geen opmerking. Das heel mooi, kan ik weer een jaar verder en wat meer tijd aan de auto besteden. Heb meteen om te vieren een cv afstandsbediening unit gekocht. Nu even puzzelen met aansluiten.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
De cv werkt nu ook op afstand! Niet meer eerst de passagiersdeur open draaien . Staat zo stom. Ik heb de knipperlichten nog niet aangesloten, had even geen zin om het dashboard nog verder los te halen ops:. Binnenkort weer mee verder. Nu nog even wachten op het toverdoosje van Malle Pietje en dan kan ik de computers ook resetten. Het HA lampje gaat niet aan bij het contact, wel met het knopje. En ik maar denken dat ik verschil voel als ik de knop op sport zet…
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Kan toch? Dat je verschil voelt in de sportstand.
Niet alle storingen resulteren in een continu harde stand.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
mathijs schreef:De cv werkt nu ook op afstand! Niet meer eerst de passagiersdeur open draaien . Staat zo stom. Ik heb de knipperlichten nog niet aangesloten, had even geen zin om het dashboard nog verder los te halen ops:. Binnenkort weer mee verder.
Heb je daar een setje voor gekocht? Welke moet je daar voor hebben en mag ik vragen wat dat kost?
Groeten
Peter
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik heb er een van auto style gekocht bij de halfords voor €69,-. Voor mij iets goedkoper want personeelskorting :p. Je kan ze goedkoper krijgen
op internet. Bij dit merk heb je wel verschil met of alleen bestuurdersdeur of beide deuren die werken op de cv. Installatie is vrij gemakkelijk, het is alleen even zoeken welk draadje waarvoor is. De citroen mensen hebben ongeveer elk draadje dezelfde kleur gegeven.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Dit kastje is alleen de ontvanger voor de zender en geeft weer signaal aan het originele kastje. De stekkers zijn niet uitwisselbaar, de draden moet je zelf verbinden met de originele. Dat is het meeste zoekwerk omdat de draden vanuit het originele kastje op 1 na allemaal wit zijn. Daaraan zit dan een stekker die weer andere kleuren heeft, de groene en grijze draden zijn in mijn geval de draden die ik moest aanpassen.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Brian schreef:Kan toch? Dat je verschil voelt in de sportstand.
Niet alle storingen resulteren in een continu harde stand.
als de knop op sport staat is de vering niet harder, blijft zacht. De vering is in elke stand een beetje vreemd. De ene drempel neemt ie super soepel en de andere weer super stug. Soms verschilt het zelfs met op en afrijden van een drempel. Maar eens afwachten wat de computer me verteld .
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Zowel in sport als normaal zal de auto binnen bepaalde grenzen comfortabel veren. Buiten die grenzen worden de hydractiefbollen afgesloten zodat er minder stikstof is om op te veren, dus hardere vering Het verschil tussen sport en normaal is dat bij sport die grenzen krapper komen te liggen.
Dat drempels anders voelen en zelfs op en af anders voelen is wel te verklaren: Je hebt een sensor die de uitslag van de carrosserie meet. Het kan zijn dat door het oprijden van de drempel, daardoor een grenswaarde wordt overschreden waardoor de vering op hard gaat, en je dus met harde vering er af rijdt.
Meestal vind ik trouwens dat je zachter er af gaat dan er op. Daarbij moet je bedenken dat bij een drempel op, de stikstof eerst wordt samengeperst, en bij drempel af juist niet. Hierdoor dus een andere beleving van het er op en er af rijden.
Ben trouwens wel benieuwd wat het kastje van MP je over je VC gaat vertellen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik heb het Wonderdoosje van Malle Pietje gebruikt om de computers uit te lezen.
De veercomputer: 23, 24, 31, 32, 21, 53, 25, 54.
De ABS computer: 24, 32.
En de Motor computer…............ NIKS!!!! Zelfs geen 12 of 11. Er gebeurt helemaal niks. Lijkt me raar dat de computer helemaal niet werkt want de motor doet het gewoon. Wie weet raad? Ik wil toch wel graag dat dat ding gewoon werkt.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Heb ik ook, weet niet wat de oorzaak hier van is.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Ik heb dat ook.( Ben ook TCT bezitter) Mij is verteld dat het probleem hier zit in de timing: het is erg belangrijk bij de MM computer dat je EXACT 3 seconden aanhoudt, anders werkt het niet. Het blijkt dat de Bosch computer zeer kritisch is hierin.
Het lukt echter wel als je exact 3 seconden aanhoudt, volgens zeggen. Oefening baart kunst!
Overigens is dit de reden dat sommige mensen opperen om een nieuw kastje te bouwen op basis van NE555 timer-IC’s, zodat je met slechts 1 korte druk op de knop exact een puls van 3 seconden naar de computer stuurt.
Dus: blijven proberen, het moet mogelijk zijn, maar timing is alles!
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
En dat is ook direct het nadeel van een alternatief kastje. Niet iedere lastige computer is met exact 3 seconden uit te lezen. Ook mijn eerste xm (91-er) was vrijwel niet uit te lezen. Het is me goed en wel na dik een uur proberen gelukt om de auto van 12 naar 11 uit te lezen. En dat was puur door hele strakke timing (toen 5 seconden).
Je zult de mysteries van de computer eerst één keer moeten doorgronden, voordat je weet waar het geheim in ligt. Het lijkt bijna een vrouw! En die veranderen per dag!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Oh en Petertje,
als je nog zo’‘n cv kastje wilt hebben, daar kan ik je wel mee helpen. Heb ook de nodige tips voor het inbouwen. Heb dat setje al aan verschillende mensen op het forum geregeld (en ingebouwd). Volgens mij heeft eXpelliarMus er ook eentje.
Als je interesse hebt, mail me maar! Kan ze regelen met een losse AB, maar ook met een klapsleutel.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!