De komst van mijn “nieuwe” cx is een feit. Na ruim een half jaar zonder te hebben gezeten is hij deze week vanuit Bordeaux overgekomen. Jullie lezen het goed, het is een HIJ.
Ik moet zeggen dat het een genot is om te zien hoe een cx er met een puntgave bodem uitziet. Ik hoef niet te lassen, heerlijk. Nu wil ik als eerste die rubbers onderaan de portieren er af slopen om roest tegen te gaan, weet iemand of die een geluidsisolerende functie hebben? Ik zou graag zonder link wat foto’s plaatsen maar weet niet hoe dat moet, in mis een “bladeren” knop.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Serie 1 heeft altijd al wat meer windgeruis dan een serie 2 volgens mij. Zonder die rubbers zal het niet veel meer worden, maar wel iets vuiler. De dorpels worden vuil. Maar die kan je met elke wasbeurt even meenemen. Ik sloop die rubbers er altijd meteen af, in verband met inderdaad de roestgevoeligheid.
(onderaan het plaatsen van een reactie is een mogelijkheid om bijlagen toe te voegen. Daar kun je rechtstreeks foto’s vanuit je computer plaatsen.)
En natuurlijk van harte met je heer!

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
O, dus GTI’s zijn heren tegenwoordig? Nou de mijne blijft een dame! Ik rij nou eenmaal liever in een dame…
Gefeliciteerd met de nieuwe GTI uit Bordeaux! Een zusje van mijn dame die ook uit Bordeaux komt!
l.wenting schreef:De komst van mijn “nieuwe” cx is een feit. Na ruim een half jaar zonder te hebben gezeten is hij deze week vanuit Bordeaux overgekomen. Jullie lezen het goed, het is een HIJ.
Ik moet zeggen dat het een genot is om te zien hoe een cx er met een puntgave bodem uitziet. Ik hoef niet te lassen, heerlijk. Nu wil ik als eerste die rubbers onderaan de portieren er af slopen om roest tegen te gaan, weet iemand of die een geluidsisolerende functie hebben? Ik zou graag zonder link wat foto’s plaatsen maar weet niet hoe dat moet, in mis een “bladeren” knop.
Gefeliciteerd. Ik heb inderdaad ook wat moeite haar met hem aan te duiden. Misschien ontmoeten dame en heer elkaar nog eens. Ben benieuwd naar de foto’s. Moet ik zelf ook nog doen, foto’s maken.
Ben wel benieuwd naar je ervaring met windgeruis zonder rubbers. Bij mij zitten ze er nog op.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl
Bij mijn dame zijn de rubbers 3 jaar terug al verwijderd. Het windgeruis aan de bovenkant van de ramen is goed hoorbaar. Vanuit de richting van de onderzijde van de deur hoor ik niet veel. En van vieze dorpels heb ik ook geen last.
Wat mij betreft: geen toegevoegde waarde voor rubbers onder de deuren bij een serie 1
Veel succes met jouw exemplaar!

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
l.wenting schreef:De komst van mijn “nieuwe” cx is een feit. Na ruim een half jaar zonder te hebben gezeten is hij deze week vanuit Bordeaux overgekomen. Jullie lezen het goed, het is een HIJ.
leuk, we heten hem welkom in NL.
zelf gehaald ? beetje historie van de auto bekend ?
leer / airco ?
heb je het over de rubbers die onderaan de deuren hangen aan de binnenkant ? die storen toch niet heel erg ? houden toch niet specifiek water of troep vast lijkt me .... of zie ik dat verkeerd ?
meer kans op roest van binnenuit de deuren, en onder de dorpelafdekkingen onder de deurenstijl.
dus lekker antiroesten !
mbt geluidsisolatie zullen die weinig bijdragen denk ik ?
je haalt ze er toch zo af ? of is dat lastiger ? kan je proberen met / zonder (en hier laten weten ). meeste geluid komt toch van wind langs de dakrand / deurstijl .....
je avatar laat een CX Turbo zien (in mooi kleurtje) ? de jouwe (geweest )?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik zie ook niet zo waarom die rubbers de deuren roestgevoeliger maken. Als iemand me dat overtuigend kan uitleggen dan ga ik ze er ook af halen… bij mijn dame…

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je ze nog nooit los gehad heb zou ik dat maar eens doen
Ik ga in elk geval elk jaar even kijken of ik nu zulke dingen tegen kom:
@ l.wenting
Veel plezier met de CX!

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Da’s natuurlijk ook een goeie om eens te bekijken Arjan, maar ik bedoel de rubber flappen die bij de serie 1 GTI aan de onderkant van de deuren hangen. Waarom die voor roest kunnen zorgen?

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Omdat die de afwateringsgaten af kunnen sluiten, waardoor er water in de deur blijft staan.
En tussen het rubber en de deur droogt het ook betrekkelijk langzaam.

- CX 25 GTi Turbo 2
Oké het gaat over een ander rubber wat mijn CX niet heeft
Het leek me ook al niet verstandig om zonder deurrubbers te gaan rijden. Lijkt me herrie maken en dat je de boel niet droog houd van binnen
Ik denk dat het grote verschil in roestgevoeligheid tussen serie 2 en serie 1 deuren alleen veroorzaakt wordt door deze flappen, vandaar dat ik ze als eerste weghaal. Toen ik vroeger DS reed haalde ik ook alle overtollige rubbers en schuim weg.
Maar goed, deze cx heb ik geheel onverstandig alleen op basis van een hele serie duidelijke foto’s over laten komen. Het eerste contact is gelegd door een bereidwillige medeforummer die goed frans spreekt (jullie weten wel wie). Toen bleek dat de beste man perfect engels kon heb ik de rest zelf gedaan. Ik heb hem toen een reeks foto’s gemaild waarop te zien was in welke plekken ik specifiek geïnteresseerd was. Op basis van de door hem teruggestuurde foto’s en mijn “gevoel” en kennis van de cx heb ik het maar gedaan. Meer onder het motto van “wie niet waagt, die niet wint”
Hij heeft circa 130.000 km gelopen en ziet er zonder meer strak uit. Natuurlijk niet nieuw maar gewoon goed.
De paarse in mijn avatar is inderdaad mijn gti turbo 2 geweest. Prachtige wagen, misschien wel de fijnste die ik gehad heb. De laatste cx in mijn bezit was een bleu memphis gti uit 1988. Deze is naar een medeforummer gegaan. Deze was ook heel mooi, maar heeft me heel veel tijd, moeite en natuurlijk geld gekost om hem zo te krijgen.
Ik zal eens kijken of het lukt met de plaatjes.

- CX 25 GTi Turbo 2
Mooi hoor, direct al in de sneeuw
Zo op het eerste gezicht geen rare dingen te zien.
Waarom niet weer een CX 25 GTi Turbo 2?
Omdat ik al een Jaguar xj6 serie 3 heb van het laatste bouwjaar 1986 waarvoor ik dus nog gewoon belasting moet betalen.

- CX 25 GTi Turbo 2
Oké nou ja die wordt in elk geval nog wel belastingvrij!
Ik zag al iets in de garage staan

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
maak ergens een foto albumpje aan, kun je alles een beetje vast legen, vinden wij ook leuk !
en was hij met stof of leer ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje